Z zagranicy

dodano: 
06.04.2006
komentarzy: 
0

NASA i media
W Houston przedstawiono nowe zasady kontaktów z mediami i otoczeniem obowiązujące pracowników NASA. Ośmiostronicowy dokument został opracowany przez grono naukowców, prawników, specjalistów public affairs i managerów związanych z NASA. Zgodnie z jego założeniami naukowcy z NASA mogą udzielać mediom informacji nie tylko o swoich naukowych odkryciach, ale też wyrażać osobiste interpretacje tych faktów. Zasady wyjaśniają też, że w trakcie wypowiedzi publicznych naukowcy nie muszą korzystać ze wsparcia specjalistów ds. PR, a także podkreślają otwartość NASA na opinię publiczną i media. Przygotowanie dokumentu było odpowiedzią na zamieszanie wywołane wypowiedziami naukowców NASA m.in. na temat globalnego ocieplenia. Zostały one potraktowane przez administrację prezydenta Busha jako próba podważenia jej pozycji i decyzji. Kolejny incydent dotyczył wypowiedzi na temat Wielkiego Wybuchu, które zostały uznane za niezgodne z niektórymi poglądami religijnymi.

PR-owcy mówią mediom prawdę
PR-owcy są coraz bardziej precyzyjni w swoich wypowiedziach dla mediów – wynika z sondażu przeprowadzonego przez LACP. Aż 90% respondentów odpowiedziało w nim, że „zawsze” lub „prawie zawsze” mówi mediom prawdę. To prawie taki sam wynik jak w zeszłym roku. W ostatnim sondażu 10% badanych odpowiedziało, że mówi prawdę przez „większość czasu”, 5% wybrało odpowiedź „od czasu do czasu” , a 5% odpowiadających - „tylko, kiedy to konieczne”. Wyniki wskazują, że PR-owcy przywiązują coraz większą wagę do tego, aby ich przekazy były przejrzyste. Organizatorzy wyrazili nadzieję, że ten trend się utrzyma, a praktycy public relations dzięki niemu będą zdobywać coraz większe zaufanie społeczne.

Badanie dotyczące PR na świecie
Global Alliance rozpoczęło badanie dotyczące rozwoju i wpływu ekonomicznego public relations na gospodarkę światową. Przewodniczący Global Alliance, Sejmathopo Motau, wystosował list, w którym zachęca do udziału w badaniu. Ma ono dać odpowiedź na pytanie o wpływ PR-u na ekonomię oraz stopień rozwoju i nowe trendy w public relations. W badaniu mogą wziąć udział zarówno członkowie Global Alliance, jak i osoby niestowarzyszone, ale pracujące w branży PR. Więcej informacji znajduje się na stronie GA, a kwestionariusz można wypełnić klikając tutaj.

Źródło:

www.holmesreport.com, www.ferpi.it, www.globalpr.org, LACP
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin