Z zagranicy

dodano: 
20.04.2006
komentarzy: 
0

Rzecznik Busha podał się do dymisji
Jak podaje PAP, rzecznik prasowy prezydenta George'a W. Busha, Scott McClellan, podał się do dymisji. Obserwatorzy komentują to wydarzenie jako kontynuację wymiany kadr w Białym Domu zainicjowanej przez nowego szefa kancelarii prezydenckiej, Joshuę Boltena.

Jak dbać o reputację w internecie
Agencja Elixir Systems opublikowała dokument poświęcony znaczeniu zarządzania reputacją online firm, „Online Reputation Management White Paper”. Opracowanie ma na celu przede wszystkim podkreślenie znaczenia monitorowania, analizowania oraz reagowania na wiadomości i treści na temat przedsiębiorstw, pojawiające się w internecie. Rozwój różnych form komunikowania się w sieci (blogi, fora, e-mail i inne komunikatory) powoduje konieczność stałego monitorowania internetu i reagowania na ewentualne negatywne opinie. Dokument opracowany przez agencję Elixir Systems podkreśla, że samo monitorowanie nie wystarcza, konieczna jest opracowana strategia odpowiedzi i zapobiegania negatywnym wpływom materiałów na działalność firm.

Kontratak przed atakiem
Brytyjski dziennik The Guardian donosi o nowej „strategii antykryzysowej” przyjętej przez sieć McDonald’s. Eric Scholosser, współautor książki zatytułowanej Chew On This (młodzieżowa wersja książki Fast Food Nation) oskarżył koncern McDonald’s o zachowywanie się „jak Talibowie” w wysiłkach na rzecz dyskredytacji jego książki. Miała ona uświadomić młodym ludziom, w jaki sposób przygotowywane są i co kryją w sobie wyroby sieci McDonald’s. Oburzenie pisarza wywołało ujawnienie wewnętrznych dokumentów firmy, z których wynika, że McDonald’s ma zamiar powołać „truth squad” w celu atakowania książki i filmu stworzonego na jej podstawie oraz stworzyć inicjatywy mające na celu zdyskredytowanie przekazu obu tych dzieł i ich autora. Wydaje się, że sieć przestraszyła się konsekwencji przekazów, które podważają jej starannie podtrzymywany wizerunek „przyjaznej firmy”. Walter Riker, zajmujący stanowisko Vice-President for Communications, zaprzeczył tym doniesieniom w specjalnie wydanym oświadczeniu, w którym deklarował, że „Rodzina McDonald’s będzie na bieżąco informować na temat wszystkich działań firmy i dotyczących jej faktów”.

Burson-Marsteller wygrała europejski przetarg Lufthansy
Zgodnie z doniesieniami Presserwisu agencja Burson-Marsteller zwyciężyła w europejskim przetargu na obsługę public relations niemieckich linii lotniczych Lufthansa. Lufthansa skonsolidowała budżet przeznaczony na usługi związane z public relations w Europie, ale nie ujawniła jego wysokości. Działaniami PR będzie kierować biuro agencji Burson-Marsteller we Frankfurcie.

Media psują wizerunek Cruise’a?
Magazyn Parade doniósł, że 4 tysiące z 18 tysięcy głosów oddanych podczas ostatniego głosowania internetowego na temat wizerunku Toma Cruise’a pochodziło z 10 komputerów. W głosowaniu tym 84% respondentów winiło media, nie samego Cruise’a, za jego negatywny wizerunek publiczny i fatalny PR w zeszłym roku. New York Post przeprowadził w tej sprawie własne dochodzenie, które wykazało, że nie 4, a 14 tysięcy tysięcy z oddanych 18 tysięcy głosów pochodziło z 10 komputerów, w tym 8400 głosów - z jednego. Wszystkie głosy broniły Toma. Rzecznik prasowy aktora zadeklarował, ze nie był świadomy głosowania, wiec nie może komentować jego wyników.

Szwajcaria kusi żony i narzeczone opuszczone z powodu mundialu
Od przyszłego miesiąca we Francji, Niemczech i Szwajcarii pojawi się akcja promocyjna Szwajcarii – czytamy na stronie internetowej radia RMF.FM. Na propagującym kampanię billboardzie dojący krowę Mister Szwajcarii Renzo Blumenthal w towarzystwie innych przystojnych Szwajcarów zachęca kobiety do przyjazdu w Alpy. Według Presserwisu, Szwajcarska Rada Turystyki kieruje kampanię do kobiet sfrustrowanych brakiem zainteresowania ze strony ich partnerów pochłoniętych mundialem. „Drogie panie, dlaczego nie pozwolić sobie na małą ucieczkę podczas mundialu do kraju, w którym mężczyźni poświęcają mniej czasu i uwagi piłce nożnej, a więcej właśnie wam” - przekonuje Szwajcar w telewizyjnym spocie promocyjnym.

Reklama i PR w służbie ekologii
Reklama i działania PR są coraz częściej wykorzystywane w rozpowszechnianiu wiedzy na temat ekologicznych produktów i usług – podaje prweb.com. Strona GreenNews.Info została stworzona specjalnie po to, by zapewnić krajową i regionalną obsługę reklamową i PR-owską dla wyrobów wykonanych z naturalnych składników lub wykorzystujących odnawialną energię. GreenNews.Info jest dziełem agencji Elevator Communications, założonej w 2000 roku przez Johna Reeda, obecnego dyrektora kreatywnego. Więcej informacji

Źródło:

www.rmf.fm, http://dziennik.pap.com.pl, Presserwis, www.elixirsystems.com, New York Post, www.prweb.com, The Guardian
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin