.

 

Z zagranicy

dodano: 
27.04.2006
komentarzy: 
0

Duże wydatki na PR instytucji rządowych
Amerykańska General Services Administration (GSA), zajmująca się nabywaniem produktów i usług w imieniu agencji federalnych, zbiera oferty od firm PR, które chciałyby znaleźć się na liście akredytowanych dostawców. Obecnie 171 firm zajmujących się public relations zostało zarejestrowanych przez GSA – począwszy od największych agencji, takich jak: Ketchum czy Edelman, a skończywszy na średnich i małych przedsiębiorstwach. Zdaniem GSA istnieje „potencjał olbrzymiego wzrostu” w wydatkach rządowych na usługi marketingowe i PR. Szacowane budżety rządu na usługi public relations w 2006 roku to w sumie prawie 4,8 miliona dolarów. Amerykańskie firmy PR rywalizują również w kategorii kontraktów dotyczących zintegrowanych usług marketingowych i reklamowych. Rząd przeznaczył na te cele odpowiednio 82 i 25 milionów dolarów na 2006 rok.

Wewnętrzne źródła kryzysu
Jak podaje organizacja Crisis Communications Consultancy, 67% kryzysów, które dotknęły przedstawicieli biznesu, instytucji politycznych oraz społecznych w RPA w ciągu pierwszego kwartału 2006, swoje źródło miały wewnątrz organizacji. Porównanie przeprowadzone przez Crisis Communications Consultancy wskazało niewielki wzrost tego wskaźnika od przełomu listopada i grudnia 2005. Evan Bloom z CCC podkreśla, że fakt wywoływania kryzysów przez same firmy i instytucje wymaga szybkiej reakcji i dogłębnej analizy. Powinny się nią zająć zarówno departamenty odpowiedzialne za komunikację wewnętrzną, jak i zewnętrzne firmy konsultacyjne i zarządy. Przedstawiciele CCC zwracają także uwagę na konieczność dostrzeżenia przez władze rządowe, lokalne i miejskie potrzeby współdziałania z profesjonalnymi agencjami public relations i opracowania szczegółowych scenariuszy sytuacji kryzysowych, a także ich rozwiązywania.

Raporty BSR o CSR
Business for Social Responsibility opublikowało dwa nowe raporty. Pierwszy z nich - „Changing Labor -Demographic Trends and Their Implications for Responsible Business” - został poświęcony międzynarodowemu rynkowi pracy. Ma on pomóc firmom w przygotowaniu się na zagrożenia i możliwości związane z dynamicznymi zmianami struktury rynku pracy i siły roboczej. Raport opisuje nowe trendy i stara się wskazać najlepsze możliwe rozwiązania, które mogłyby pomóc strategicznie zarządzać zmianami w odpowiedzialny sposób. Drugi raport, autorstwa Allena White’a – „Intagible and CSR” pokazuje, w jaki sposób działania z zakresu CSR wpływają na długoterminowy rozwój firmy. Obydwa raporty pokazują rosnącą, strategiczną rolę CSR w biznesie. Więcej informacji

Najwięksi i najlepsi?
PR News ogłosiło finalistów konkursu CSR Awards. Największymi firmami, które starają się o tę nagrodę są: ROCKVILLE, MD – Ford Motor Co., General Motors, The Coca-Cola Company, Verizon Communications i Sun Microsystems. PR News to pismo zajmujące się public relations i komunikacją korporacyjną. Organizowany przez nie konkurs pozwala zaprezentować firmom, w jaki sposób altruizm, filantropia i zaangażowanie pracowników w „czynienie dobra” może mieć pozytywny wpływ na społeczeństwo i wszystkich interesariuszy. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 20 czerwca w Waszyngtonie. Finalistów wybrano w kategoriach: Community Affairs, CSR Reporting, Diversity, Philantropy, Enviromental, Human Rights and Business Ethics. Pełna lista zwycięzców

Źródło:

www.bizcommunity.com, www.bsr.org, www. csrwire.com, O'Dwyer's PR Daily
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin