Z zagranicy
Hill & Knowlton dla olimpiady w Pekinie
Jak podał Presserwis, komitet organizacyjny igrzysk olimpijskich w Pekinie wybrał do obsługi imprezy sieć agencji public relations Hill & Knowlton (holding WPP). W przetargu trwającym rok brało udział 8 agencji. Hill & Knowlton będzie odpowiadać za całą obsługę prasową i wsparcie przy organizacji największych imprez podczas igrzysk. Hill & Knowlton współpracowała dotąd kilkakrotnie z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim, m.in. w wyborze miast olimpijskich.
CSR w Europie Środkowej i Wschodniej
Partners for Financial Stability (PFS) Program opublikował po raz szósty swój raport z badań nad działaniami CSR w Europie Środkowej i Wschodniej. Badaniem objęto największe przedsiębiorstwa notowane na giełdzie w 11 krajach regionu. Firmy w Estonii, Czechach, Słowenii oraz na Łotwie, Litwie i Słowacji były analizowane po raz szósty; firmy węgierskie i polskie po raz piąty, a bułgarskie, chorwackie i rumuńskie po raz czwarty. W trakcie badań analizowano raporty roczne publikowane na stronach internetowych przedsiębiorstw, pod kątem ich działań CSR.
Badanie wykazało jeden wspólny trend, zgodnie z którym firmy coraz częściej swoje raporty dzielą na osobne części poświęcone działaniom przedsiębiorstwa na rzecz środowiska, społeczeństwa i organizacji rządowych, co wskazuje na coraz większą wagę, jaką przywiązują do CSR-u. PFS Program jest inicjatywą The United States Agency for International Development (USAID), której celem jest wspieranie reform prorynkowych w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Cały raport
McDonald’s przekonuje, że jest dobrym pracodawcą
W Marketingu przy Kawie czytamy, że brytyjski oddział McDonald’s rozpoczął kampanię promującą wizerunek firmy jako dobrego pracodawcy. Jest to odpowiedź na padające z wielu stron zarzuty na temat firmy. W ciągu ostatnich lat w umysłach konsumentów narosło negatywne skojarzenie związane z terminem „McJob”, a w 2003 roku w słowniku Merriam-Webster „McJob” zostało określone jako „słabo opłacana praca, która wymaga niewielkich kwalifikacji i daje małe możliwości awansu”. Hasłem przewodnim akcji jest „Not bad for a McJob”. Na potrzeby kampanii zostało przygotowane 18 plakatów, które przekonują o tym, że praca w McDonald’s daje możliwości rozwoju i kariery zawodowej. Na razie plakaty zostały umieszczone w lokalach McDonald’s, ale zapowiadana jest również kampania medialna.