Z zagranicy

dodano: 
29.06.2006
komentarzy: 
2

Hill&Knowlton dla rządu Malediwów
Jak podają Haama News (Malediwy), Ahmed Shaheed, minister spraw zagranicznych Malediwów, potwierdził, że agencja Hill&Knowlton pomaga rządowi odbudować wizerunek. Rząd Malediwów stanął w obliczu narastającej krytyki w związku z aresztowaniem prodemokratycznych demonstrantów w maju oraz sprawą sądową przewodniczącego Demokratycznej Partii Malediwów Mohameda Nasheeda. Ben Rogers, deputowany komisji ds. praw człowieka brytyjskiej partii konserwatywnej, postawił pod znakiem zapytania etykę działań agencji. Firma ma otrzymywać miesięcznie za swoje działania 20 tys. dolarów.

Edelmana PR multikulturowy
Jak czytamy na firmowej stronie internetowej agencji Edelman, firma rozwija i przemianowuje jeden ze swoich działów, zajmujący się marketingiem dla różnych grup etnicznych. Nowo zatrudniona Rosa Alonso będzie pełnić w nim funkcję Senior Vice President, który na początku skupi się na działaniach dla rynku latyno- i afroamerykańskiego. Alonso pracowała wcześniej w Time Warner, AT&T Wireless i Univision. Ponadto nowy dział rozpoczął pisanie bloga na stronie agencji, aby zagłębić się najnowsze osiągnięcia szybko rozwijającego się świata wielu kultur.

Speaking Channel
Media Training Worldwide stworzyła internetową sieć telewizyjną poświęconą wszelkim aspektom przemówień, w tym mówieniu do mediów informacyjnych. Elementem szczególnie godnym uwagi PR-owców, są codzienne programy poświęcone najlepszym i najgorszym wystąpieniom dla mediów. Dodatkowo publikowane są wskazówki dotyczące tego, w jaki sposób udzielać wywiadów. Stacja już zakupiła wiele godzin nagrań wystąpień osób publicznych. Wśród nich znaleźli się m.in. Bill Clinton, Rudy Giuliani, Hillary Clinton, Arnold Schwarzenegger i John McCain. Profesjonaliści zajmujący się PR-em będą mogli przesłać nagrania swoich klientów do programu „Great Speaking with TJ Walker” a także ich wystąpienie do oceny na adres mailowy: info@speakingchannel.tv.

Książka o mierzeniu wartości PR
Mark Weiner, prezes firmy Delahaye, opublikował nową książkę: „Unleashing the Power of PR: A Contrarian’s Guide to Marketing and Communication”. Wyjaśnia w niej znaczenie metod badań rynku i demaskuje mity dotyczące pomiarów PR-u. Używając tuzinów case studies najbardziej znanych firm takich jak: General Electric, FedEx, Procter & Gamble, Merck, Boeing i Intel. Weiner pokazuje model oparty na badaniach, który ma służyć tworzeniu i implementacji programów public relations, które będą przynosić pożądane rezultaty i zagwarantują zwrot inwestycji. Książka jest napisana w dostępny sposób i stanowi poręczne źródło wiedzy służące do planowania i wprowadzania w życie programów public relations. „Jednym z wielkich mitów public relations jest to, że oparty na relacjach i kreatywności PR, jest niemożliwy do zmierzenia” – mówi Weiner. Tymczasem książka pokazuje, że PR może być niskokosztową metodą, przynoszącą wartościowe rezultaty. Natasha Spring, IABC vice president publishing and research, komentuje: „Wiemy, że komunikacja stwarza wartość w biznesie, ale praktycy muszą umieć oszacować zwrot inwestycji, aby pokazać go dyrektorom, zarządowi oraz klientom (...) Ta książka pokazuje, w jaki sposób mierzyć rzeczywiste rezultaty, a nie tylko wyniki komunikacji oraz w jaki sposób zwiększać wartość firm poprzez komunikację. Książka jest dostępna na stronie internetowej IABC Book Store.
 
Banalne raporty o CSR
Próby mówienia wielonarodowych korporacji o ich odpowiedzialności w stosunku do społeczeństwa i środowiska naturalnego są banalne i mylne, przez co blokują rozwój zrównoważonego rozwoju – wynika z badania przeprowadzonego przez Jan Bebbington, profesor z ST Andrews University. Mniej niż 50.000 najważniejszych światowych korporacji przygotowuje raporty dotyczące ich społecznej odpowiedzialności, a jakość i treść tych, które są przygotowywane, często jest banalna i trywialna. Badania przeprowadzone przez współpracownika profesor Bebbington – Roba Graya, wskazują, że szacowany przez firmy wpływ na środowisko zwykle jest bezużyteczny i mylący. „Niebezpieczeństwo polega na tym, że koncepcja, od której zależy przyszłość naszej planety, została wyjałowiona i zniszczona przez interesy firm (…) wierzymy, że musimy traktować obecny wysyp raportów społecznych z większym sceptycyzmem jako trend, który może stanąć na drodze zrównoważonego rozwoju” – czytamy w raporcie. W wywiadzie dla Sunday Herald Bebbington powiedziała: „Dopóki nie zmienimy sposobu, w jaki jest zorganizowany świat, ryzykujemy jeszcze poważniejszą niesprawiedliwość społeczną i więcej problemów ekologicznych (…) kontrola sprawowana przez korporacje wielonarodowe sprawia, że rozwiązywanie tych problemów wcale nie będzie proste”. Więcej szczegółów.

Źródło:

www.haamadaily.com, www.edelman.com, www.speakingchannel.tv, www.spinwatch.org
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
12.08.2006
4:12:13
None
(12.08.2006 4:12:13)
Nice site!
03.08.2006
4:13:05
Valerio
(03.08.2006 4:13:05)
Nice site!
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin