Za mało Polski w zagranicznych mediach

dodano: 
29.09.2005
komentarzy: 
12

Obecność Polski w mediach jest zbyt mała, co niekorzystnie wpływa na postrzeganie gospodarki, sytuacji ekonomicznej i politycznej kraju – powiedział Richard Edelman, Prezes i Dyrektor Generalny agencji Edelman, podczas wczorajszego briefingu dla dziennikarzy. Zaprezentował on wyniki badań postrzegania Polski przez zagraniczne media przeprowadzone przez agencję Edelman w trzecim kwartale 2005 roku. Za powody do optymizmu i szanse rozwoju dziennikarze m.in. Economic Times, Business Today, Associated Press, Baijing Daily i CNBC uznali wstąpienie Polski do Unii Europejskiej, coraz bardziej stabilny rozwój gospodarczy, przyjazne środowisko do zakładania biznesu i wysoko wykwalifikowany personel.

Główne wyzwania stojące przed Polską to sprostanie szybkiemu rozwojowi ekonomicznemu, konkurencja w regionie (głównie ze strony Czech) oraz brak odpowiedniej infrastruktury. Niestety nie jesteśmy również postrzegani jako kraj specjalizujący się w zaawansowanych usługach. Większość respondentów odpowiedziała, że Polska nie osiąga sukcesów w branży informatycznej, farmaceutycznej oraz finansowej. Jednak największym problemem okazuje się znikoma obecność Polski w zagranicznych mediach, czego rezultatem jest nieznajomość polskich realiów zarówno ekonomicznych, jak i politycznych.

„Polska powinna być szerzej obecna w światowych mediach” - powiedział Richard Edelman. „Brak jakiejkolwiek informacji działa na niekorzyść wizerunku Polski nie tylko wśród dziennikarzy, ale także liderów opinii i decydentów na całym świecie. Ponadto, Polska powinna komunikować swoje walory, które pozytywnie wyróżniają ją na tle innych państw. Mam na myśli kulturę, sztukę i pozostałe osiągnięcia, którymi nie mogą poszczycić się inne kraje.”
Edelman zwrócił uwagę na fakt, że Polsce brakuje współczesnych „gwiazd”: silnych marek, wyrazistych osobowości ze środowiska biznesu lub firm, które jednoznacznie kojarzyłyby się z Polską na świecie, jak to jest w przypadku fińskiej Nokii czy koreańskiego Samsunga.

Podstawowe wnioski i rekomendacje, jakie wynikają z przeprowadzonych badań to konieczność szerszego zaistnienia Polski w mediach. W procesie budowy wizerunku kraju warto podkreślić, że Polska oferuje więcej niż tylko tanią siłę roboczą, czy że odnosi sukcesy w przetwórstwie i innych gałęziach przemysłu uważanych za „przestarzałe”, może się bowiem również pochwalić  szybkim wzrostem przedsiębiorczości w najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorach przemysłu oraz sprawną kadrą zarządzającą, mającą wizję na przyszłość.

Badanie przeprowadzono na podstawie 20-minutowych, pogłębionych wywiadów telefonicznych z 61 dziennikarzami kluczowych tytułów. W badaniach brali udział dziennikarze z: Economic Times, Business Today, Associated Press, Baijing Daily, CNBC, Italia Oggi, L’Usine Nouvel, CFN-CNBC, ABC News, Le Moci, China Business Journal. W celu uzyskania porównania badaniami zostały objęte także: Brazylia, Chiny, Indie, Rosja oraz Meksyk.

komentarzy:
12

Komentarze

(12)
Dodaj komentarz
07.10.2005
22:20:49
JUDA
(07.10.2005 22:20:49)
Jak można kochać naszych braci, którzy dużo wysiłku wkładają w odbudowę swojego wizerunku w Polsce skoro taki parszywiec jak Edelman psuje całkiem juz dobrą opinie o Żydach? Znikneło wiele historycznych uprzedzeń, dla wiekszości Polaków pochodzenie nie ma żadnego znaczenia, a tu taka afera. Wstydzę się za Edelmanów, a jeśłi zrobili juz taki błąd to niech go jak najszybciej naprawią bo nam to interesy psuje tutaj.
07.10.2005
22:15:08
do...
(07.10.2005 22:15:08)
myśle, że to bardzo dobry pomysł poinformowania gazet w Nowym Jorku o Edelmangate. To świetne zadanie do PAIIZ bo pokazuje dynamiczne inwestycje amerykańskie w Polsce i do tego z dużą reklama w mediach. Polska musi być bardzo obiecującym rynkiem skoro opłaca się tutaj kraść.
03.10.2005
20:23:43
...
(03.10.2005 20:23:43)
Skoro obecność Polski w zagranicznych mediach jest zbyt mała, to może poinformować jakieś pisma o aferze Edelmangate?
02.10.2005
18:16:35
s
(02.10.2005 18:16:35)
i od czerwca ma je w d... bo to dziecinada jest ;)
30.09.2005
15:59:03
jen
(30.09.2005 15:59:03)
doniesienie zlozono w czerwcu i proto o tym pisalo. poczytaj sobie w archiwum. jakos koniec czerwca
30.09.2005
10:10:21
znowu cos sie z...
(30.09.2005 10:10:21)
na stronie Migutowa znalezc mozna najnowsze informacje (chyba z wczoraj) o doniesieniu do prokuratury na Davida Braina! i to chyba nie przelewki skoro jest mowa o jakiejs tasmie z nagraniami?? Czy wszechwiedzace PROTO wie cos na ten temat?
29.09.2005
21:08:30
neutrino
(29.09.2005 21:08:30)
Zróbcie najpierw badania na wykrywaczu kłamstw Kwietniowej, Włoszczyckiego, Szumskiej, Homki i Braina. Z niecierpliwościa czekamy na wyniki i kolejny brief dla prasy. Możemy przyjechać do Nowego Jorku. Tam pokażecie wasze zasady profesjonalnych badań i etyki w biznesie PR. A co do Palinki i reszty to rzeczywiście żadna szanująca sie firma z branży nie powinna korzystać z ich usług. Gangsterom i ich obrońcom mówimy NIE.
29.09.2005
21:01:03
student prawa
(29.09.2005 21:01:03)
Czy wiecie, że Edlmana w polsce rejestrowali adwokaci z firmy Palinka, Zakrzewski itd. Oni na pewno musza duzo wiedzieć o przekretach Edelmana i Kwierniowej i do tego pracują dla złodzieji! Proponuje, zeby firmy medialne, agencje reklamowe i PR ogłosiły bojkot tej kancelarii pomagającej złodziejom.
29.09.2005
20:56:55
OBSERWATOR
(29.09.2005 20:56:55)
Mr.Edelman Have you ever heard about BCA and Edelmangate? And ethics in PR?
29.09.2005
13:40:13
Sir Ernest
(29.09.2005 13:40:13)
Co what Mr. Edelman? Czy Edelman, Polska wraz ze swoją szefową znajdzie złoty środek?
29.09.2005
13:35:07
madafaka
(29.09.2005 13:35:07)
Powiedział co wiedział .....
29.09.2005
13:13:27
gorszy od najle...
(29.09.2005 13:13:27)
Niech żyje Mistrz! a kampanię wizerunkową Polski moza oprzeć na wartosciach etycznych zwłaszcza w sferze biznesu
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin