Zainspiruj się z Kubicz! To, co czytasz, kształtuje Ciebie jako profesjonalistę

dodano: 
12.12.2013
komentarzy: 
2

Nie ulega wątpliwości, że kluczem do skutecznej kampanii PR jest dobra strategia. Myślenia strategicznego warto więc uczyć się od najlepszych - na przykład korzystając z doświadczenia osób z największych globalnych firm doradczych. Dobrym przykładem lektury opisującej „kuchnię dobrego stratega” jest książka pt. „Umysł McKinsey“ napisana przez Ethan’a M. Rasiel’a jednego z byłych pracowników firmy doradzczej McKinsey, z której można się  nauczyć m.in jak dobrze formułować wnioski z researchu, by nie były oczywiste  oraz umożliwiały nowe spojrzenie na problemy zarządcze czy komunikacyjne. Książka  Rasiel’a uczy przede wszystkim myślenia procesami,  selekcji materiału, formułowania wniosków w systemie trójkowym oraz korzystania z dobrodziejstw formuły MICE, która upraszcza i porządkuje każdy tok myślenia strategicznego. Wszystko to podane zostało w typowo amerykańskim stylu - w prosty i rzeczowy sposób. Merytoryczny przekaz został wpisany w historię zmagań młodego konsultanta McKinsey, który każdego dnia staje przed nowymi  wyzwaniami. Ze względu na przystępny sposób narracji wiedze o strategii i formułowaniu wniosków przyswaja się praktycznie jednym tchem.

Dla rozpoczynających karierę w PR jedną z obowiązkowych pozycji pomagających uporządkować wiedzę teoretyczną jest „Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju“, dzieło zbiorowe pod redakcją Jerzego Olędzkiego i Dariusza Tworzydło. Książka zawiera opisy podstawowych narzędzi PR, ciekawe case studies oraz komentarze ekspertów z serii „okiem praktyka” dotyczące wszystkich najważniejszych obszarów PR od CSR po komunikację kryzysową.

Osoby, które pociąga PR polityczny i spin doctoring w polskim wydaniu powinny natomiast sięgnąć po lekturę z serii „Ten wredny PR – 2009. Jak Public Relations zmieniło Polskę“, wydaną przez wydawnictwo One Press. Książka pokazuje kulisy debat politycznych, kreowania newsów i wykorzystywania medialnych rekwizytów dla zdobycia popularności lub osiągnięcia medialnych celów.  Jest to kolejne dzieło zbiorowe,  pokazujące różnorodne spojrzenie na PR okiem nie tylko PR-owców, ale także trenerów, coachów oraz samych dziennikarzy. To, co łączy wszystkie zebrane w niej historie, to nietuzinkowe myślenie o  doradztwie komunikacyjnym, wychodzenie poza utarty schemat i odważne przełamywanie obowiązujących standardów. W PR trzeba być bowiem nie tylko  super strategiem, korzystającym z doświadczenia najlepszych specjalistów czy dobrym rzemieślnikiem, sięgającym po wiedzę wybitnych profesorów i znanych praktyków, ale także odważnie wytyczać nowe trendy, o czym starają się przekonać nas autorzy ostatniej pozycji.

Iwona Kubicz, Prezes Zarządu Procontent Communication

komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
12.12.2013
14:07:40
max
(12.12.2013 14:07:40)
zgadzam się z Tomaszem. Wielka 4 jedzie na zagranicznej reputacji, krajowym konsultantom niestety dużo brakuje do zachodnich kolegów
12.12.2013
10:37:59
Tomasz
(12.12.2013 10:37:59)
Nie róbmy żartów z tą wielką czwórką :) Tysiąckrotnie zawyżone faktury za rady ekspertów od ogółu. Do tej pory pamiętam spotkanie z jednym z doradców, który miał wspierać mój biznes - "zrewolucjonizować", a na spotkaniu przyznał, że nigdy nie miał do czynienia z branżą ani produktem.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin