Internauci zarzucają rasizm sponsorowi włoskiej kadry siatkarek

dodano: 
30.10.2018
komentarzy: 
0

Sponsor włoskiej kadry siatkarek, producent wody Uliveto, został przez internautów oskarżony o rasizm – podaje tvn24.pl za PAP. Jak czytamy, powodem całej sytuacji była reklama opublikowana po zdobyciu przez Włoszki srebrnego medalu mistrzostw świata, na której niewidoczne są ciemnoskóre zawodniczki.

Źródło opisuje, że na grafice przedstawiono drużynę siatkarek oraz slogan „mistrzynie siatkówki piją Uliveto!”. Na fotografii umieszczono butelkę wody w taki sposób, że zasłaniała niektóre zawodniczki. Internauci szybko zauważyli, iż na zdjęciu nie widać dwóch ciemnoskórych siatkarek i zarzucili marce, że specjalnie tak ustawiono butelkę. Chodziło o Miriam Syllę i Paolę Egonu, które urodziły się we Włoszech i były ważnymi postaciami drużyny narodowej – czytamy.

Tweet silviaciucciosa
Źródło: twitter.com/silviaciucciosa

W związku z coraz większą liczbą komentarzy internautów Uliveto wydało na Facebooku oświadczenie. „Z wielkim entuzjazmem śledziliśmy przygodę naszych siatkarek, wszystkich bez wyjątku. Jakakolwiek forma dyskryminacji jest nam obca. Nasze wsparcie dla drużyny i wszystkie jego elementy są zilustrowane za sprawą wielu zdjęć zamieszczonych w mediach społecznościowych” – cytuje komunikat firmy źródło.

Jak zauważa tvn24.pl, na wspomnianych w komunikacie zdjęciach ciemnoskóre zawodniczki były dobrze widoczne. Niedługo później okazało się również, że krytykowaną fotografię wykonano przed mistrzostwami, a butelka umieszczona na grafice zasłania Paolę Egonu oraz Serenę Ortolani, która nie jest ciemnoskóra. Okazało się, że Miriam Sylla była wtedy nieobecna – dodaje źródło. (bm)

Źródło:

tvn24.pl, Sponsor włoskiej kadry oskarżony o rasizm w reklamie, 22.10.2018
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin