Zbiórki charytatywne już dostępne na Instagramie

dodano: 
31.07.2019
komentarzy: 
0

Instagram wprowadził w Polsce możliwość organizowania zbiórek na cele charytatywne w sekcji Stories. Informacje o pracach nad tą funkcją pojawiły się już w lutym 2019 roku.

Platforma umożliwia stworzenie zbiórki na rzecz wskazanej organizacji pozarządowej za pomocą naklejki „Datek” (ang. „Donation”) w relacjach. Wspieranie danego celu będzie możliwe przez 24 godziny od utworzenia zbiórki przez kliknięcie w naklejkę.

Jak wyjaśnia Instagram, narzędzie wykorzystuje tę samą technologię, która działa w zbiórkach na Facebooku (przycisk „Przekaż datek”). Serwis podkreśla, że – podobnie jak w przypadku facebookowych zbiórek – platforma nie pobiera żadnych opłat za pośrednictwo, całość zebranych środków trafia do wybranej organizacji.

Czytaj też: Miało być 1000 zł, jest 16 mln. Internauci na Facebooku zebrali pieniądze do „ostatniej puszki” Pawła Adamowicza dla WOŚP

Wsparcie za pomocą instagramowej naklejki będą mogły otrzymać te organizacje, które połączyły swoje profile na Facebooku i Instagramie, przełączyły konto na profil firmowy i skategoryzowały je jako organizacja non-profit.

Do tej pory naklejki charytatywne na Instagramie były dostępne w USA, teraz zostały udostępnione w Polsce i 28 innych europejskich państwach. (mb)

Źródło:

socialgood.fb.com, Fundraise through Instagram Stories
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin