ZFPR przygotowuje V edycję rankingu agencji PR według fee income

dodano: 
09.05.2017
komentarzy: 
0

Ranking, podobnie jak w poprzednich latach, ma się koncentrować na doradztwie komunikacyjnym oraz przychodach z honorariów, aby pokazać właściwy dla polskiego rynku charakter usług PR.

„Taka metodologia badania pozwala na ukazanie faktycznej pozycji agencji na rynku. Na potrzeby rankingu fee income zdefiniowano jako różnicę pomiędzy przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów" – czytamy na stronie ZFPR.

Wyniki, które zostaną zaprezentowane w rankingu, mają zostać zweryfikowane w drodze audytu finansowego przez niezależną firmę audytorską. Sam audyt ma natomiast objąć nadzór nad procesem gromadzenia danych, ich weryfikację, a także przygotowanie raportu.

Ranking ma charakter otwarty, więc mogą wziąć w nim udział zarówno agencje zrzeszone w ZFPR, jak i te, które do Związku nie należą.

Zgłoszenia będą przyjmowane do 25 maja 2017 roku. Więcej informacji można znaleźć na stronie ZFPR.

Ubiegłoroczna edycja rankingu wykazała, że łączna wartość przychodów agencji PR wygenerowanych z honorariów za rok 2015, biorących udział w rankingu wyniosła 115,3 mln zł. To wyniki wypracowane przez 667 konsultantów zatrudnionych w największych firmach PR w Polsce. Roczna wartość honorariów przypadających na jednego konsultanta wynosi więc ok. 173 tyś zł – podaje ZFPR.

Jak wskazują wyniki jednostkowe agencji biorących udział w rankingu, z każdym rokiem poprawie ulega średni wynik fee income: w 2013 r. wynosił 4,6 mln, w 2014 r. już 5,3 mln, a w 2015 r. – 5,5mln zł.

Po ogłoszeniu ubiegłorocznej edycji rankingu zapytaliśmy przedstawicieli uwzględnionych w nim agencji o to, jakie czynniki miały wpływ na pozycje poszczególnych firm w zestawieniu oraz jakie trendy na rynku PR komentatorzy obserwują. Redakcja zadała też pytanie, czy ranking może być uznany za odzwierciedlenie tych trendów. (pk)

Czytaj więcej: Agencje o rankingu fee income. Cz. 1, Agencje o rankingu fee income. Cz. 2, Agencje o rankingu fee income. Cz. 3

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin