ZFPR rozpoczyna prace nad trzecią edycją rankingu fee income

dodano: 
19.05.2015
komentarzy: 
0

Związek Firm Public Relations rozpoczyna przygotowywanie trzeciej edycji rankingu agencji PR według fee income za rok 2014. Publikacja wyników zaplanowana jest na koniec czerwca 2015 roku.

Jak informuje ZFPR, ranking ma na celu ukazanie właściwego charakteru usług PR na polskim rynku poprzez skupienie się na doradztwie komunikacyjnym i przychodach z honorariów. Na potrzeby rankingu fee income zdefiniowano jako różnicę między przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów – podaje ZFPR.

W poprzedniej edycji rankingu łączna wartość przychodów wygenerowanych z honorariów wyniosła ponad 100 mln zł netto, a ogólny przychód ze sprzedaży to 189 mln zł netto. Wyniki te uzyskało przeszło 640 konsultantów zatrudnionych w największych firmach PR w Polsce. W zeszłorocznym wydaniu rankingu udział wzięły 22 agencje, w tym jedna spoza grona agencji należących do ZFPR. Liderem zostało Partner of Promotion z przychodem 36,4 mln zł i fee stanowiącym 42,6 proc. tej kwoty. Kolejne miejsca zajęły: Walk (17,6 mln i 33 proc.) oraz Havas PR, który nie podał sumy swoich honorariów, a jego przychód wyniósł 14,1 mln zł. Fee income stanowiło w 2013 roku największą część przychodów netto w przypadku agencji: Neuron (93,8 proc.), Vision Group (86,5 proc.), MSLGROUP (84 proc.) i Rc2 (82 proc.).

Prezentowane w trzeciej edycji wyniki, podobnie jak w latach ubiegłych, będą weryfikowane w drodze audytu finansowego przez Grupę Strategia - niezależną firmę audytorską. Audyt będzie obejmował nadzór nad procesem gromadzenia danych oraz ostatecznie ich weryfikację. (mb)

Ubiegłoroczny ranking ZFPR

Komentarze do zeszłorocznych wyników

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin