Raport „Ziemianie atakują”: społeczeństwo oczekuje, że przywódcy polityczni i biznes wyznaczą rozwiązania, by zapobiec katastrofie klimatycznej

dodano: 
25.09.2019
komentarzy: 
0

„Eksperci klimatyczni są zgodni: cywilizacja, ład społeczny i gospodarczy są zagrożone skutkami katastrofy klimatycznej i środowiskowej” – czytamy w raporcie „Ziemianie atakują” przygotowanym przez Kantar. Publikacja została opracowana z myślą o decydentach w sferze publicznej i biznesie.

Okazuje się, że 72 proc. Polaków jest zdania, że sytuacja, w jakiej znalazła się Ziemia, jest poważna i wymaga natychmiastowych działań. Jednak połowa badanych przyznaje, że nie wie, jakie działania należy podjąć, by przyczynić się do poprawy środowiska.

W raporcie na temat katastrofy klimatycznej i środowiskowej Kantar zestawił m.in. wiedzę 27 ekspertów klimatycznych, wyniki badania ilościowego na próbie ponad czterech tysięcy Polaków oraz dane z monitoringu mediów przygotowane przez IMM. Premiera raportu miała miejsce 24 września 2019 roku.

Z badania wynika, że społeczeństwo i konsumenci oczekują, że przywódcy (politycy i biznes) wskażą rozwiązania. Ankietowani pytani o to, kto powinien podjąć działania, by zapobiec katastrofie ekologicznej, wskazywali rząd, parlament i partie polityczne (55 proc.), koncerny energetyczne, elektrownie, elektrociepłownie (51 proc.), osoby prywatne (40 proc.), korporacje i biznes (28 proc.) oraz samorządy i władze lokalne (27 proc.).

Przy stacji Metro Centrum w Warszawie pojawił się dwustumetrowy mural poświęcony temu raportowi.

Raport można bezpłatnie pobrać ze strony. (mb)

O badaniu:

Projekt badawczy został przeprowadzony w okresie od lutego do września 2019 roku. W opracowaniu wykorzystujemy następujące źródła danych:
1. Warsztaty z ekspertami klimatycznymi i przedstawicielami świata nauki (luty, marzec 2019 roku).
2. Monitoring treści w internecie (w tym dostarczająca inspiracji grupa tematyczna „Ziemianie atakują” na Facebooku).
3. Monitoring publikacji w mediach w latach 2009-2019 (przeprowadzony dzięki uprzejmości Instytutu Monitorowania Mediów).
4. Badanie świadomości i skłonności do działań na reprezentatywnej próbie 4004 Polaków w wieku 18-65 lat (panel internetowy CAWI, lipiec 2019 roku)
5. Badania pomocnicze, weryfkujące wyniki otrzymane w badaniu głównym (badanie telefoniczne na próbie 500 osób w wieku 18-65, sierpień 2019 roku, badanie face to face na próbie 1000 osób w wieku 15+, wrzesień 2019 roku).

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin