Zmiany w aktualnościach Facebooka. Serwis uwzględni czas spędzony na zewnętrznych treściach

dodano: 
25.04.2016
komentarzy: 
0

Facebook zapowiedział zmianę funkcjonowania news feedu. Serwis będzie uwzględniał czas spędzany przy zewnętrznych treściach, wyświetlanych w aktualnościach. Strony, na których użytkownik spędza więcej czasu, będą wyświetlały się w aktualnościach wyżej i częściej – poinformował Facebook na swoim blogu.

Moshe Blank, inżynier oprogramowania Facebooka, podkreśla, że algorytm serwisu już wcześniej uwzględniał czas, jaki użytkownik spędzał na czytaniu treści w aktualnościach albo oglądaniu zamieszczanych tam wideo. Na tej podstawie serwis określał jego preferencje i dostosowywał wyświetlane treści.

Teraz serwis zapowiada, że uwzględni również czas spędzony przez użytkownika w zewnętrznych serwisach, do których kierują go posty na Facebooku.

Jak podaje Blank, pomiar czasu, który internauta poświęci na czytanie danej wiadomości, nie będzie uwzględniał czasu włączania się danej strony. Liczony będzie jedynie czas spędzony na wybranym tekście już po jego pełnym załadowaniu. Algorytm ma uwzględniać zarówno treści ze strony konkretnego wydawcy, jak i te umieszczone na platformie Instant Articles.

Zmiany mają zostać wprowadzone w nadchodzących tygodniach i nie spowodują rewolucji w wyglądzie aktualności poszczególnych użytkowników – czytamy.

Zobacz też wideo z konferencji F8 na temat nowego algorytmu.

(mb)

Źródło:

newsroom.fb.com, News Feed FYI: More Articles You Want to Spend Time Viewing, Moshe Blank, 21.04.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin