Zmiany wizerunku w policji

dodano: 
03.08.2005
komentarzy: 
2

Według Warsaw Business Journal, po zmianach politycznych w Polsce promocja policji stała się wyzwaniem dla wytrawnych specjalistów z branży PR. Policja musiała zmienić swój wizerunek komunistycznego organu władzy i w 10 lat stać się stróżem porządku publicznego. Jednym z podstawowych problemów okazała się korupcja. W celu poprawy wizerunku należało położyć nacisk na dwa istotne elementy: pozytywne rezultaty pracy policji oraz rzetelne informowanie o nich przy pomocy mediów. Wiadomości o policji pochodzą głównie z prasy, radia i telewizji, więc to one mają pomóc w kreowaniu jej pozytywnego wizerunku. Policja jest świadoma wagi mediów, jej przedstawiciele wiedzą, że w pojedynkę nie będą mogli poprawić poczucia bezpieczeństwa wśród obywateli. Szkoła Policyjna w Szczytnie stworzyła kursy dla rzeczników prasowych, aby wykształcić samodzielne zespoły prasowe w kraju i pomagać rzecznikom policji na szczeblu lokalnym. „Żadna siła policyjna na świecie nie może istnieć bez informacji ze strony społeczeństwa. Im ma ich więcej tym skuteczniejsze są jej działania" - zapewnia Mariusz Sokołowski, rzecznik stołecznej policji. Wydajność policji zależy od wzajemnego zaufania i obywatelskiej chęci współpracy, która ma nie kojarzyć się więcej z donosicielstwem, ale z działaniem na rzecz bezpieczeństwa społecznego.

Źródło:

Warsaw Business Journal, Making the boys in blue look good, 01.08.05, s. 20
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
04.08.2005
13:17:09
Barbara Mąkosa-...
(04.08.2005 13:17:09)
Rzecznik o rzeczniku: Rzecznik Komendy Stołecznej Mariusz Sokołowski jest tak świetnym fachowcem i ma tak wiele walorów osobowościowych do tej pracy, że mozna powiedzieć, że policja ma szczęście do ludzi. W tym też tkwi sukces. Pozdrawiam Barbara Makosa-Stępkowska
03.08.2005
15:06:37
marek
(03.08.2005 15:06:37)
No wreszcie nadeszła pora na naszych kochanych, niebieskich chłopaczków, o których chodzą tylko kawały, jakie to z nich niedojdy i półgłówki. Przecież oni byli pierwsi od blondynek! Ale czy wystarczy im dobry pr, nowe mundurki, dwóch rzeczników prasowych, którzy gadają do rzeczy, podczas gdy reszta nie wie nie tylko, o czym, ale i jak rozmawiać z ludźmi? Czy z reklamówek o nich samych nauczą się, jak pozyskiwać informatorów i jak nie brać w łapę na każdym kroku, od mandatów poczynając? I czy, wreszcie, wystarczą nawet elokwentni policjanci( czy nie brzmi to jak paradoks?), podczas gdy uposażenie policjantów nadal będzie przypominało czasy Gierka? Tylko państwowe fundusze na to, by wykształcić mądrych funkcjonariuszy i dać im więcej praw niż przestępcom mogą coś zmienić w tym kraju. Pr jest dobry dla tych, którzy już mają te walory.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin