Zmierzmy PR
„Macierz celów wizerunkowych, wykorzystana w kontekście zarządzania organizacją, rozwiązuje problemy z pomiarem i oceną efektów działań public relations” - pisze w Marketingu w Praktyce Dariusz Tworzydło. W tekście przypomina o kłopotach z metodami pomiaru efektywności PR-u, które bywały dotychczas pokonywane poprzez zastosowanie do działań PR metod badania efektywności charakterystycznych dla marketingu. Niestety nie zawsze z korzyścią dla PR-u, co skutkowało m.in. cięciem kosztów na komunikację, której efektów nie można było obiektywnie przedstawić.
Zdaniem Tworzydły, macierz celów wizerunkowych „pozwala na identyfikację miejsca, w jakim znajduje się przedsiębiorstwo w zakresie wizerunku wewnętrznego i zewnętrznego. Dzięki swojej uniwersalności sprzyja systematyzacji, ujednolicaniu procesów badawczych, eliminuje błędy procesu badawczego i edukuje w zakresie realizacji profesjonalnych badań wizerunkowych”. W tekście Tworzydły można też zapoznać się ze schematem opisywanego rozwiązania oraz przeczytać o jego praktycznym wykorzystaniu. (psp)