Znamy zwycięzcę „Mam Haka na Raka”!

dodano: 
01.06.2010
komentarzy: 
0

XXIII Liceum Ogólnokształcące im. ks. prof. J. Tischnera z Łodzi zostało zwycięzcą III edycji Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”. Ich kampania „Rak prostaty = zmowa milczenia?” zostanie zrealizowana jako ogólnokrajowa kampania zachęcająca mężczyzn do wykonywania badań w kierunku raka prostaty. Laureatów ogłoszono 28 maja podczas Gali Finałowej, która odbyła się w klubie Palladium w Warszawie.

Zwycięski zespół z Łodzi tworzą cztery uczennice z XXIII Liceum Ogólnokształcącego: Natalia Bogdan, Żaneta Smolarczyk, Aleksandra Mielczarek oraz Paulina Filipczak. Zespół pod opieką Katarzyny Osuchowskiej stworzył najlepszy pomysł, który zostanie zrealizowany i wyemitowany w całej Polsce. Ideą przewodnią kampanii jest odwołanie się do faktu, że o raku prostaty nie mówi się wcale. Motyw plastra jest wyrazistym symbolem skrępowania, a spot może zaskakiwać swoim rozwiązaniem dzięki wykorzystaniu głównego pomysłu „zrywania plastra” z ust pacjenta, jako symbolu „zerwania” zmowy milczenia.

W finałowej trójce poza zespołem z Łodzi znalazły się dwie szkoły z województwa opolskiego. I Liceum Ogólnokształcące im. B. Chrobrego z Brzegu z kampanią „Najwyższy czas na pierwszy raz” zajęło drugie miejsce. Natomiast drużyna z Zespołu Szkół Rolniczych z Prudnika z hasłem „Niech badanie gruczołu prostaty wpisze się na stałe w rytm twojego życia” zajęła trzecią pozycję w rankingu.

Swój udział w głosowaniu mieli również internauci, którzy nagrodę przyznali kampanii „Nie czas umierać. Badaj prostatę”, stworzonej przez III Liceum im. Cypriana Kamila Norwida w Koninie, oddając na ich pomysł 2566 głosów. Ponadto po raz pierwszy w tej edycji przyznano Nagrodę Mediów. Statuetka trafiła w ręce V Liceum Ogólnokształcącego w Piotrkowie Trybunalskim, którą osobiście wręczyła Jadwiga Kamińska, Prezes Stowarzyszenia Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia.

Celem tegorocznej edycji programu było stworzenie kampanii społecznej, która przełamie barierę wstydu i tabu istniejącego w naszym społeczeństwie na temat raka prostaty. Już w czerwcu rozpocznie się produkcja zwycięskiego pomysłu. Emisja kampanii zaplanowana jest na okres wakacyjny. Tym samym wpisze się w program działań w zakresie profilaktyki nowotworu prostaty skierowanej do mężczyzn tworzony przez Ministerstwo Zdrowia. (kk)

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin