Zobacz w marce przyjaciela

dodano: 
26.10.2006
komentarzy: 
0

Magazyn Brief zamieszcza wywiad dotyczący inicjatywy stowarzyszenia ProMarka jaką jest tegoroczna kampania „Zobacz w marce przyjaciela”. Na pytania dotyczące akcji Kupuj Markowe, badań marki, a także roli PR-u w jej kształtowaniu, odpowiadali: Sylwia Kalska (Kamis-Przyprawy), Dorota Szczerbicka (Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka), Anna Wójcikowska–Figura (Inco-Veritas), Vlatka Grebiennik (Podravka), Jacek Olechowski (DougFaberFamily), Axel Armand (Nutella) i Mateusz Galica (TNS OBOP).
Rozmówcy przedyskutowali kwestie dotyczące zmian w zakresie rozumienia marki, jakie miały miejsce od roku 2004, kiedy zapoczątkowano kampanię „Kupuj Markowe”. Na ten rok ProMarka planuje działania, które mają na celu obronę marki przez edukację, „(…) walkę na polu lobbingowym, wprowadzanie pewnych, delikatnych zmian w prawie (…)”. Zgodnie ze słowami Sylwii Kalskiej bardzo istotnym narzędziem w budowaniu marki jest PR, który „(…) pozwala rozprzestrzeniać to, co konsumenci mówią już sami sobie na temat marki”.
O wadze marki mówiła m.in. Sylwia Skalska: „Marka to kapitał, który pozwala nam rozwijać biznes, inwestować i jest oczywiście tym czymś, co musimy jak najbardziej chronić”. Jej zdaniem marka, która zyskała zaufanie klientów, pozwala wprowadzać pod swoim „parasolem” nowe produkty. Według Vladki Grebiennik: „(…) dla konsumentów przy takim ogromnym wyborze produktów, marka jest skrótem myślowym. To jest dla nich takie ułatwienie, że podchodzą do półki i nie muszą się zastanawiać, którą z tysiąca przypraw wybrać”.
Niemal każdy z rozmówców w swojej pracy spotkał się z przykrym zjawiskiem „kradzieży marki”. Zdaniem Doroty Szczerbickiej problem ten mógłby się zmienić za sprawą „(…) zmiany kilku artykułów prawnych i praktyki, oraz doświadczenia sądów w prowadzeniu takich spraw”. (jk)

Źródło:

Brief, Marka, Kapitał i Inwestycje, Grzegorz Kiszluk, 25.10.2006, s. 40
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin