Zwycięzcy konkursu EB Kreator 2018 ogłoszeni

dodano: 
01.04.2019
komentarzy: 
0

28 marca 2019 podczas gali w warszawskim Teatrze Capitol ogłoszono wyniki piątej edycji konkursu EB Kreator. Celem konkursu organizowanego przez GoldenLine jest promowanie osiągnięć i dobrych praktyk w dziedzinie employer brandingu oraz inspirowanie przedstawicieli biznesu do podejmowania działań wizerunkowych dotyczących marki pracodawcy.

W tej edycji wzięło udział 79 pracodawców, którzy przesłali łącznie 148 zgłoszeń. Statuetkę i tytuł EB Kreator 2018 otrzymały firmy: DGS Poland / DGS Business Services, IKEA Retail, Dunning, Kruger & Associates, FFW Communication, PwC Polska, McDonald’s Polska oraz Lidl. 

Do konkursu firmy zgłaszały swoje projekty zrealizowane w 2018 roku w siedmiu kategoriach: Zakładka kariera, Wideo wizerunkowo-rekrutacyjne, Kampania w social media, Akcja rekrutacyjna, Kampania employer branding, Wewnętrzna kampania employer branding oraz Ogłoszenie rekrutacyjne.

W składzie jury, które oceniało projekty i wybrało zwycięzców, znaleźli się Adam Wąsik (Pracownia EB GoldenLine), Szymon Motławski (Pracownia EB GoldenLine), Zyta Machnicka (Lightness), Katarzyna Młynarczyk (Socjomania), Urszula Zając-Pałdyna (HR na obcasach), Marta Pawlak-Dobrzańska (Great Digital) oraz Iwona Grochowska (Nais).

Poniżej nagrodzeni w poszczególnych kategoriach:

Najlepsza zakładka kariera

W kategorii zakładka kariera wyróżnione zostały firmy:

DGS Poland / DGS Business Services

Landingi.pl

Cinkciarz.pl

Statuetkę EB Kreatora otrzymała firma DGS Poland / DGS Business Services. Jury doceniło zakładkę karierową  przede wszystkim za podejście do tematu, realizację i autentyczność, a także za kompletną wiedzę o firmie, którą kandydat dostaje na zakładce kariera. Jej nowa wersja, stworzona w wyniku zwiększonych potrzeb rekrutacyjnych, miała promować silną markę pracodawcy i pokazać EVP. Na stronie pojawiło się ponad 20 filmów i 150 zdjęć z pracownikami oraz dwie wirtualne wycieczki po firmie. W ciągu pierwszego miesiąca liczba odsłon wzrosła pięciokrotnie w porównaniu do poprzedniej wersji strony, a wynik ankiety ewaluacyjnej zrealizowanej wśród pracowników i kandydatów wyniósł powyżej 4 na skali od 1 do 5.

Najlepsze wideo wizerunkowo-rekrutacyjne

W tej kategorii nominacje do nagrody otrzymał firmy:

IKEA Retail

Jeronimo Martins Polska

Arla Global Shared Services

Zakłady Mięsne Henryk Kania

Agora

Film wizerunkowo-rekrutacyjny IKEA Retail uzyskał najwyższą ocenę jury za świetną produkcję pokazującą wartości i wyjątkową kulturę firmy. To także wideo, które odpowiada na potrzeby i oczekiwania współczesnych ludzi, dotyczące miejsca pracy, w tym świadomego decydowania o wyborze pracodawcy.

Najlepsza kampania social media

Za najlepszą kampanię w mediach społecznościowych wyróżniono firmy:

PwC

Jysk

PZU

Ikea Retail

Capgemini Polska

Zwycięzcą w tej kategorii była firma PwC. Szukając konsultantów do działu audytu, PwC zrealizowało kampanię rekrutacyjną w formie vloga. Jego bohaterka pokazała, jak wygląda życie w audycie – czyli zadania, zespół, biuro i benefity, a także co robi po pracy. Poza odcinkami vloga przyszli audytorzy mogli zapoznać się ze słownikiem pojęć z tej dziedziny i zobaczyć przykładowe zadania audytorskie. Kampania zakończyła się eventem dla kandydatów, po którym zaofertowano 55 nowych osób. Jury doceniło projekt nie tylko za wyniki, ale również za jego świetne dopasowanie do grupy docelowej, oparcie kampanii o codzienność pracy i pokazanie przede wszystkim jej autentycznego charakteru.

Najlepsza akcja rekrutacyjna

W tej kategorii nominowano firmy:

McDonald's Polska

Volvo Polska

PwC

KMD Poland

Performante

Nagrodę EB Kreator 2018 otrzymało McDonald’s Polska – za akcję, której celem było zbudowanie marki pracodawcy wśród obcokrajowców i zachęcenie ich do aplikowania. Jej ambasadorkami zostały trzy pracownice pochodzące z zagranicy. Przygotowano spersonalizowaną minikampanię, opartą na insightach grupy docelowej, usprawniono wewnętrzne procesy onboardingowe, a materiały promocyjne przygotowano również w językach obcych. W czasie kampanii McDonald’s zatrudnił 2,5 tys. obcokrajowców, którzy stanowią obecnie 10 proc. wszystkich pracowników firmy. Akcja została doceniona przede wszystkim za dobrze przygotowaną kampanię i świetne rozpoznanie potrzeb grupy docelowej.

Najlepsza kampania employer branding

Za najlepszą kampanię employer branding nominacje otrzymały firmy:

PwC

IKEA Retail

PZU

Arla Global Shared Services

FABRYKI MEBLI FORTE

Nagrodzona kampania EB firmy PwC to Asior Vlog – forma wideobloga umożliwiła pokazanie, jak wygląda codzienna praca w audycie, podróż do biura, poranna kawa, a także cały proces rekrutacji. Zwieńczeniem akcji był event połączony z grą rekrutacyjną, w trakcie którego kandydaci mogli przeprowadzić audyt fikcyjnej spółki, a w efekcie 55 osób otrzymało od PwC ofertę pracy lub praktyk. Statuetka za tę kampanię była przede wszystkim efektem innowacyjnego i ciekawego pomysłu oraz dobrze dobranych kanałów komunikacji.

Wewnętrzna kampania employer branding

W kategorii wewnętrzna kampania employer branding jury wyróżniło:

Dunning, Kruger & Associates

Santander Bank Polska

10Clouds

Empik

FABRYKI MEBLI FORTE

Nagrodę otrzymała firma Dunning, Kruger & Associates – za projekt zrealizowany przy okazji Bożego Narodzenia, który był dla firmy dobrym momentem, aby pokazać, że pracownicy są dla niej ważni i wyjątkowi. Przed świętami każdy z nich znalazł pod choinką niezwykły prezent – figurkę z klocków lego oddającą jego wygląd, charakter i pasje. Do każdej figurki dołączone było unikalne opakowanie oraz instrukcja, a wszystko zostało wykonane własnoręcznie przez grupy robocze w tajemnicy przed resztą pracowników. Firma otrzymała statuetkę za niestandardowy pomysł i ciekawą inicjatywę zgodną z wartościami firmy, a także za personalizację i autentyczne celebrowanie obecności ludzi na pokładzie.

Najlepsze ogłoszenie rekrutacyjne

Firmy nominowane w tej kategorii to:

FFW Communication

AmRest (Starbucks)

Chroma

DHL Express (Poland)

mBank

Zwycięzca w tej kategorii – agencja reklamowa FFW Communication – w swoich ogłoszeniach skupiła się na doszlifowanej graficznie formie, nowoczesnych środkach przekazu i treściach oddających charakter firmy. Stąd kreatywne copy, nieszablonowe nazwy stanowisk, rzucające się w oczy grafiki i gify. Ogłoszenia zawierają też mikrotesty weryfikujące zdolności kandydatów. Efektem był spływ od 50 do 80 CV na każdą ofertę pracy. Ogłoszenia doceniono m.in. za jasne komunikowanie oczekiwań względem kandydatów, wykorzystanie persony pozytywnej i negatywnej w treści ogłoszenia i za komunikację spójną z brandem.

Nagroda Jury

Jury przyznało nagrodę specjalną firmie Lidl. Pracodawca został doceniony za wielokanałowość, dobry dobór mediów i kreowanie trendów po swojemu. Doceniono również autentyczność prowadzonych działań employerbrandingowych, świetne efekty rekrutacyjne i wizerunkowe oraz promowanie jawności wynagrodzeń.

PRoto.pl było patronem medialnym konkursu. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin