Zysk poprzez agresję

dodano: 
27.07.2009
komentarzy: 
0

Na portalu Polityka.pl ukazał się artykuł Adama Grzeszaka na temat marketingu agresywnego stosowanego m.in. przez linię lotniczą Ryanair, sieć komórkową Play, a w polityce przez Janusza Palikota. Autor opisuje, w jaki sposób prowadzą oni marketingowe działania, które często balansują na granicy prawa, ale przynoszą doskonałe efekty, rozgłos i popularność stosunkowo małym kosztem.

Palikota autor wpisuje w zjawisko tabloidyzacji polityki. Przyznaje również, że agresywny styl polityka zaczynają naśladować jego konkurenci, choć w przeciwieństwie do Palikota nie polegają na badaniach marketingowych, a jedynie na intuicji i brutalnym języku. Natomiast, jeśli chodzi o firmy, to do najostrzejszej konkurencji dochodzi, gdy sprawa dotyczy cen. Autor przywołuje kilka przykładów, gdy dochodziło do silnej rywalizacji między firmami, które stale obniżały ceny swoich produktów, obrażając lub wykorzystując przy tym hasła konkurentów. Jednak jak przyznaje specjalista ds. wizerunku Piotr Czarnowski, taka strategia jest zazwyczaj obliczona na doraźny efekt. „Prowokując i wszczynając awantury nikt jeszcze nie zbudował sobie trwałego wizerunku w biznesie” – zauważa Czarnowski.(mk)

Czytaj więcej

Źródło:

Polityka.pl, Żarty nie na żarty, Adam Grzeszak, 19.07.2009,
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin