Polska piłka stawia na PR

dodano: 
20.03.2008
komentarzy: 
1

Dariusz Koźlenko na łamach magazynu Press publikuje artykuł na temat współpracy agencji PR z pierwszoligowymi klubami piłkarskimi.

Autor stwierdza, że „kluby stają się przedsiębiorstwami, a budowa pozytywnego wizerunku jest niezbędna. Bez tego nie ma szans pozyskiwania dalszych sponsorów”. Zdają sobie sprawę z tego Lech Poznań, którego nowym inwestorem została Amica Wronki, czy KS Widzew Łódź, który do poprawy swojego wizerunku zatrudnił agencję Rowland Communications. Jak dodaje Kinga Szkutnik, dyrektor działu corporate & financial relations w Roland: „Klub musi wiedzieć kiedy i co chce powiedzieć, i nawet jeśli ulega naciskom dziennikarzy, musi to robić z pełną świadomością”. Poza odpowiednim medialnym szkoleniem działaczy i zawodników, agencja zajęła się także wspomaganiem rzecznika prasowego i przygotowywaniem komunikatów prasowych.

Dobry wizerunek klubu pozwala pozyskać nie tylko dobrych inwestorów, ale także przychylność mediów. Przekonał się o tym prezes Zagłębia Lubin, który dzięki współpracy z agencją Rainer Communication, poprawił wizerunek swojej drużyny. Jak podkreśla Dariusz Wala z Imago PR: „Nowi właściciele klubów to biznesmeni, (...) i to oni naciskają na współpracę klubów ze specjalistami PR”.

Koźlenko dodaje także, że pomoc profesjonalistów może się przydać także w sytuacjach kryzysowych, których jest coraz więcej w polskim futbolu. „Jeśli więc, nie budowanie wizerunku skłoni kluby do współpracy z agencjami, to może o tym zdecydować konieczność gaszenia pożarów” - dodaje autor.(mk)

Źródło:

Press, PR wchodzi do gry, Dariusz Koźlenko, 14.03.08, s.102
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
25.03.2008
13:06:26
michal_wwa
(25.03.2008 13:06:26)
Wszystko fajnie ale - za mało jest tych działań i chęci właścicieli. Brakuje też ogólnej świadomości PR-owej w branży sportowej ;)
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin