7 porad: jak rozwinąć swoje historie na Snapchacie?

dodano: 
22.09.2016

Autor:

Łukasz Wołek
komentarzy: 
0

Jak utrzymać zaangażowanie na Snapchacie i poprawić swoje historie? Podpowiadamy, co można zrobić, aby zainteresowanie profilem wzrosło.

Snapchat stories to świetna opcja, aby podzielić się wieloma zdjęciami naraz. Sprawdza się wtedy, kiedy chcemy pokazać znajomym, co nam się przytrafiło w ciągu ostatnich 24 godzin. Funkcja ta nie ogranicza się jedynie do dodania jednego zdjęcia lub wideo. Można publikować wiele mediów, aby stworzyć album przygód. Najważniejsze jednak, by uwaga odbiorców wciąż wzrastała.

#1 Ruszaj się

Gadające głowy pokazywane w filmikach stają się nudne już po kilku snapach. Jeśli chcemy nagrać filmik z jedną osobą w roli głównej, warto zmieniać kadry, aby utrzymać uwagę widzów. Snapchat nie bez powodu daje 10 sekund na snapa, aby cały filmik został nagrany z tej samej perspektywy.

Oczywiście można dodać kilka podobnych ujęć z rzędu, aby opowiedzieć historię. W rzeczywistości tak wygląda większość nagrań. Jednakże warto je wymieszać ze zdjęciami wykonanymi pod różnymi kątami, dodać filtry, zmienić ustawienia. To nie jest trudne działanie, za to efekt końcowy może być ciekawy.

#2 Bądź kreatywny

Snapchat jest jak sen twórczego człowieka. Istnieje wiele sposobów, by wzmocnić jego kreatywny przekaz. Można dodać emotikony, naklejki 3D, tekst, geofiltry etc. Tych narzędzi jest na tyle dużo, że można przy nich naprawdę poeksperymentować. Każde udoskonalenie w znaczny sposób ubarwia opowieść.

#3 Zaskocz innych dzięki Snaps Snappy

Może się wydawać, że dziesięć sekund to nie jest dużo, ale w przypadku Snapchata jest odwrotnie. Nie ma potrzeby ani możliwości żeby w tym czasie pokazać każdy szczegół historii. Reakcja mózgu w przypadku oglądania zdjęć jest bardzo szybka. Nie potrzeba aż 10 sekund żeby przetworzyć zdjęcie. Czasem kilka sekund wystarczy, aby wyrobić sobie zdanie na temat zdjęcia. Warto używać w filmie szybkich ujęć, aby przyspieszyć tempo i sprawić, że historia będzie dzięki temu bardziej wciągająca.

#4 Intryguj i zaskakuj

Zacznij snuć swoją historię od zaskakującego początku, na który nie jest przygotowany odbiorca. Motywuj odbiorców do dokończenia historii, powiedz im coś zabawnego, przydatnego lub intrygującego. Jeśli historia nie spełni jednego z tych trzech kryteriów, odbiorcy przejdą do kolejnej. Warto również zainwestować odrobinę swojego czasu na dopracowanie końcówki historii. Miniatura opowieści zawsze pokazuje zakończenie więc dobrze upewnić się, że jest intrygująca.

#5 Opowiedz historię

Snapchat nie bez powodu dodał opcję „historie”. Trzeba stworzyć prawdziwie interesującą narrację, aby ludzie do końca oglądali podsuwane im snapy. Wykorzystanie emocji może nadać opowieści charakteru, a odbiorcy zapragną dowiedzieć się, jak skończy się historia. Już na początku tworzenia treści warto zastanowić się, co charakteryzuje odbiorców profilu i w oparciu o to zaplanować atrakcyjną fabułę.

Piękno Snapchata jest związane z tym, że łatwo można go zintegrować ze stylem życia i codziennymi nawykami. Najlepsze historie ubogacają dzień i sprawiają, że jest on dużo ciekawszy.

#6 Dodaj tekst

Chcesz zaskoczyć odbiorców? Dodaj do snapa tekst zamiast dźwięku! Jeśli historia nie jest ciekawa pod względem wizualnym, tekst może być dużo ciekawszy niż dodawany na siłę głos. Korzystanie z opcji dodania napisu pozwoli powiedzieć więcej w mgnieniu oka, co zmniejszy potrzebę umieszczania dodatkowych elementów zaskakujących odbiorcę.

#7: Włącz kamerę

Osiągnięcie dużego zaanażowania fanów jest możliwe dzięki wprowadzeniu do kadru interesujących ludzi. Podczas spotkań warto w krótki sposób przedstawić ciekawe osoby, przekonać je do zaprezentowania się i podzielenia się tym, co robią. Dodatkowo osoby zaproszone do występu mogą o tym fakcie powiadomić znajomych, co zwiększy zasięg naszej historii.

Podsumowując, warto zdać sobie sprawę z tego, że koncentacja uwagi u ludzi jest mniejsza niż u złotej rybki (8 sekund w porównaniu do 9). Publikując bogate wizualnie treści i regularnie zachęcając ludzi do oglądania historii, można szybko zbudować lojalne grono odbiorów.

Łukasz Wołek, CEO agencji Eura7 i Abanana

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin