Czy można zinstytucjonalizować innowacje? Wezwanie do większej kreatywności w PR

dodano: 
19.03.2007

Autor:

Al Golin, prezes GolinHarris
komentarzy: 
0

Innowacja to modne słówko dzisiejszego świata biznesu. Kilka tygodni temu był to temat numeru amerykańskiego wydania BusinessWeeka. W obliczu ponad 20 sesji poświęconych tematom innowacji na tegorocznym Światowym Forum Ekonomicznym w Davos, jest oczywiste, że duży biznes postanowił przyjrzeć się z bliska innowacjom dla przyszłości.

Z perspektywy branży PR również powinniśmy uświadomić sobie znaczenie innowacji i kreatywności w naszych ofertach. Jak wykazują różne branżowe badania, klienci nisko ocenili swoje agencje pod względem rozwoju twórczych programów, żądając przy tym coraz to lepszych pomysłów i większej innowacyjności w przedstawianych im projektach.

Dla nas było oczywiste, że w firmie GolinHarris mamy kreatywne osoby na wszystkich szczeblach organizacji, które codziennie pracują nad świetnymi pomysłami dla klientów. Ale nawet to nie było wystarczające. Nie w obliczu warunków dzisiejszego rynku. Potrzebowaliśmy świeżego myślenia na co dzień, wszędzie. Musieliśmy zinstytucjonalizować innowacje. Ale w jaki sposób można zinstytucjonalizować koncepcję innowacji?

Oto jedna z możliwości: w ubiegłym roku GolinHarris uruchomił Golinnovation.com, wewnętrzny blog mający na celu wspieranie kreatywności i wymianę pomysłów pomiędzy pracownikami, co w ostatecznym rachunku zachęca do wdrażania dużych projektów dla klientów.
Strona została stworzona tak, aby uwzględnić pięć podstawowych obszarów zainteresowań:
• Golinnowacje: pasjonujące nowe pomysły wdrażane wokół GolinHarris,
• Wielkie Idee: innowacyjne koncepcje wdrażane przez inne spółki i firmy marketingowe,
• Inspiracja: wskazówki oraz narzędzia pobudzające kreatywność,
• Trendy: artykuły i badania dotyczące aktualnych trendów,
• Źródła: źródła informacji na różnorodne tematy.

Poszliśmy jeszcze o krok dalej, wdrażając kwartalny program nagród nazwany Golinnovation Award. Chcieliśmy wyróżnić i uhonorować nagrodami te osoby, które na każdym szczeblu organizacji wykazują swoją postawą twórcze i innowacyjne myślenie w imieniu naszych klientów.

Liczba osób odwiedzających blog Golinnovation.com od chwili jego powstania w maju 2005r. zwiększyła się sześciokrotnie w pierwszym miesiącu, następnie dziesięciokrotnie trzy miesiące później i nadal rosła w następnych miesiącach. Propozycje napływały od pracowników - zarówno od stażystów jak i menedżerów.

Sukces bloga Golinnovation.com jest mierzony tym, jak osoby rozwijają swoje pasje w opracowywaniu twórczych i innowacyjnych programów dla swoich klientów. Blog Golinovation.com szybko stał się społecznością nowych pomysłów, spostrzeżeń i inspiracji dla wszystkich zawodowców. Co więcej, stał się pewnego rodzaju katalizatorem powstawania nowych praktycznych pomysłów dla klientów, zawsze i wszędzie.

Może jest to pomysł wart wykorzystania w Waszej organizacji?

Al Golin jest prezesem spółki z Chicago GolinHarris, firmy PR-owskiej zatrudniającej ponad 1200 pracowników w 33 biurach na całym świecie. Został uznany przez PR Week za jedną ze 100 najbardziej wpływowych osób w branży public relations XX wieku.

Artykuł, przetłumaczony za zgodą autora, został wcześniej opublikowany na portalu BulldogReporter.com.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin