.

„Bank z Sercem”

dodano: 
03.02.2012

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Narodowy Bank Polski

Tytuł projektu

„Bank z Sercem”

Podmiot realizujący projekt

Narodowy Bank Polski

Cel projektu

W ramach kampanii „Bank z Sercem” Narodowy Bank Polski przekazał na licytacje WOŚP najpiękniejsze numizmaty oraz wyjątkowe przedmioty związane z działalnością banku. NBP wyemitował także niezwykłe monety okolicznościowe upamiętniające XX-lecie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Po raz pierwszy w historii polskiej numizmatyki wyemitowano monety w kształcie serca, zaprojektowane przez samego Jurka Owsiaka.

Opis koncepcji kreatywnej

Kreacja kampanii „Bank z Sercem” wykorzystywała linię graficzną XX finału WOŚP oraz awers i rewers srebrnej monety w kształcie serca, wyemitowanej przez NBP w związku z jubileuszem fundacji.

Przeprowadzone działania

NBP w ramach akcji „Bank z Sercem” wystawił na aukcje internetowe w sumie 278 przedmiotów. Aukcje trwały od 19 grudnia do 15 stycznia. Największą popularnością cieszył się zestaw wszystkich monet wyemitowanych w 2011 r. (wylicytowany za 10,4 tys. zł) oraz komplet monet „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – 20 lat” ze srebrną dziesięciozłotówką w kształcie serca. Na aukcję wystawiono 100 takich zestawów, ten z certyfikatem nr 001 licytowało 27 osób i ostatecznie został sprzedany za 7,2 tys. zł, zestaw nr 100 – za ponad 5 tys. zł. Z niezwykłą hojnością licytujących spotkał się też projekt niewyemitowanego 200-złotowego banknotu – został sprzedany za 6,2 tys. zł.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się również zdjęcia z serii „Portrety i monety”, przedstawiające znanych Polaków prezentujących monety kolekcjonerskie NBP.

Tematyka każdej z prezentowanych monet była związana z dorobkiem zawodowym lub życiem osobistym danej osoby np.: Jerzy Buzek prezentował monetę „Przewodnictwo Polski w Radzie Unii Europejskiej”, Lech Wałęsa monetę „Polski sierpień 1980”, Justyna Kowalczyk monetę „Polska reprezentacja olimpijska Vancouver 2010”. Wszystkie zdjęcia  były opatrzone autografem sfotografowanej osoby, a do fotografii dołączona była prezentowana na niej moneta. Najdrożej zostały sprzedane fotografie Tadeusza Mazowieckiego i Lecha Wałęsy – każda za ponad 4 tys. zł,  około 3 tys. zł zapłacono za zdjęcie Justyny Kowalczyk. Ponadto można było wylicytować unikatowe projekty banknotów, które nigdy nie weszły do obiegu, albumy z reprodukcjami prac Andrzeja Heidricha, banknot kolekcjonerski z wizerunkiem Marii Skłodowskiej-Curie podpisany przez jej wnuka i wnuczkę i wiele innych atrakcyjnych eksponatów.

Z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy grały również wszystkie oddziały okręgowe NBP mieszczące się w miastach wojewódzkich.

W ubiegłych latach NBP wspierał także Orkiestrę m.in. organizując zbiórkę pieniędzy i emitując serię monet kolekcjonerskich i okolicznościowych na jej 10-lecie – w tym jedyną w powojennej historii Polski „monetę z dziurką” o nominale 2 zł. W 2004 r. XXIII Konferencja Dyrektorów Mennic w San Francisco uznała tę monetę za najbardziej zaawansowaną technologicznie na świecie. Profesor Marek Belka, gdy pełnił funkcję ministra finansów zwalniał z opłat celnych, podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego sprzęt medyczny zakupiony dla polskich szpitali ze środków zebranych przez WOŚP.

Grupa docelowa

- zewnętrzna: projekt był skierowany do szerokiej grupy odbiorców, ze szczególnym   
uwzględnieniem kolekcjonerów, numizmatyków.

-  wewnętrzna: pracownicy NBP.

Termin realizacji

Od 19 grudnia 2011 do 15 stycznia 2012

Ewaluacja
- dzięki wspólnym działaniom w NBP udało nam się zebrać na rzecz Orkiestry ponad 250 tys. zł. Pieniądze zasilą fundusz, z którego zostaną kupione nowoczesne urządzenia do ratowania życia noworodków, w tym respiratory wyposażone w system automatycznej regulacji tlenu, inkubatory hybrydowe i zaawansowane monitory funkcji życiowych.

- w ramach trwania kampanii „Bank z Sercem” stronę internetową NBP poświęconą aukcji    
WOŚP odwiedziło prawie 25 000 osób, a dniu XX Finału WOŚP odnotowano ponad 4 000   
wejść,

- projekt ma charakter uniwersalny i dlatego może być wykorzystywany podczas dorocznych
finałów WOŚP.

Osoby odpowiedzialne za projekt

Departament Komunikacji i Promocji NBP

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin