.

Kampania Davines: I Sustain Beauty – Wspieram piękno

dodano: 
10.03.2017

Rodzaj:

case'y firm

Firma:

Davines

Opis kampanii:

Kampania Wspieram piękno – I Sustain Beauty była zaproszeniem skierowanym do międzynarodowej społeczności fryzjerów współpracujących z Davines do opowiedzenia o podejmowanych przez nich działaniach non profit na rzecz otoczenia. Zgłaszane przez fryzjerów projekty obejmowały inicjatywy, których efektem była pomoc innym (social beauty), ochrona środowiska (environmental beauty) lub upiększenie przestrzeni wokół nas (artistic beauty). Kampania była jednocześnie konkursem, w którym dla dwóch autorów najlepszych wytypowanych przez Jury projektów przeznaczono po 10 tys. euro na dalszą realizację ich przedsięwzięć.

I Sustain Beauty jest autorską inicjatywą Davines, włoskiego producenta kosmetyków naturalnych do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Marka należy do elitarnego grona firm BCORP (Benefit Corporations), których celem jest być najlepszymi dla świata (certyfikat BCORP jest przyznawany firmom spełniającym najwyższe standardy w zakresie działań na rzecz otoczenia, środowiska, a także w zakresie przejrzystości i odpowiedzialności).

Ojcowie vs kucyki – Katarzyna Grabowska, Hair and Nail Concept, Warszawa: badania pokazują, że relacje dziewczynki z ojcem mają wpływ na jej życie jako dorosłej kobiety. Autorka projektu postanowiła nauczyć ojców, jak mogą stworzyć na głowach swoich córek ich ulubione fryzury.

Cel kampanii:

Piękno w kontekście marki kosmetycznej kojarzy się naturalnie z pięknem zewnętrznym. Davines natomiast dąży do przełamania tego stereotypu i poszerzenia naszego pojmowania słowa „piękno”, rozciągając je na wszelkie inicjatywy mające na celu poprawę jakości życia innych ludzi. To jest prawdziwe piękno. Piękno zewnętrzne powinno iść w parze z pięknem wewnętrznym.

Celem kampanii I Sustain Beauty – Wspieram piękno było zatem:
- uwrażliwienie odbiorców marki Davines na potrzebę działania na rzecz innych,
- prezentacja i promocja przykładów działań, które każdy z nas może bezinteresownie podjąć na rzecz innych, otoczenia i środowiska,
- pokazanie, że prowadzenie biznesu (kampania była adresowana do fryzjerów, którzy najczęściej też prowadzą własną działalność gospodarczą) powinno iść w parze z pomaganiem innym i działaniami non profit,
- brand extension i pokazanie, że Davines to nie tylko produkty do pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji włosów, ale także wartości, którym hołduje marka, będące nieodłącznym elementem jej DNA.

Projekt 3x21 – Monika Zdanowska, Studio VIVA, Zielona Góra: autorka zrealizowała profesjonalną sesję zdjęciową dla osób z zespołem Downa. Zdjęcia znajdą się w kalendarzu, a dochód z jego sprzedaży zostanie przeznaczony na cele fundacji opiekującej się osobami z zespołem Downa.

Działania komunikacyjne:

Kampania I Sustain Beauty – Wspieram piękno to przykład wykorzystania narzędzi komunikacji wewnętrznej: drukowanych newsletterów i magazynów wysyłanych regularnie do współpracujących salonów fryzjerskich. Komunikacja kampanii odbywała się także podczas ważnych fryzjerskich wydarzeń oraz bezpośrednich spotkań z właścicielami salonów fryzjerskich.  Informacje i zaproszenia do udziału były emitowane na profilach na Facebooku, Instagramie i na stronie marki Davines. Na potrzeby kampanii została zaprojektowana strona internetowa isustainbeauty.com, na której można było opublikować opis własnego projektu w języku angielskim, podlinkować film o projekcie oraz zdjęcia, jak również zapoznać się z innymi zgłoszonymi projektami.

Kampanię wsparły osobistości, które intensywnie działają dla dobra innych lub na rzecz otoczenia: Mara Galeazzi – baletnica przez lata związana z The Royal Ballet w Londynie, Aldo Signoretti – mistrz fryzjerski, który stworzył fryzury m.in. do filmów Felliniego, Viscontiego czy Baza Luhrmanna, a także Belgin Aksoy – inicjatorka Światowego Dnia Wellness.

W celu spójnej komunikacji na całym świecie opracowane zostały czarno-białe grafiki przeznaczone do emisji na stronach internetowych, w mediach społecznościowych i w drukowanych materiałach marki, przedstawiające wizerunki ambasadorów kampanii, opatrzone hasłem I Sustain Beauty.
Efekty kampanii w Polsce były komunikowane w trzech najważniejszych branżowych mediach fryzjerskich, w wydaniach online i/lub offline: Hair Trendy, Fale Loki Koki, fryzjerzy.com.

Efekty kampanii:

Kampania trwała od stycznia do listopada 2016 r. Do kampanii zgłoszono w sumie 114 projektów z 21 krajów świata, m.in. z USA, Meksyku, Malezji,  Australii, Włoch, Francji czy Niemiec. Polscy fryzjerzy przesłali najwięcej projektów – 26.

Najlepszy polski projekt:

Jury za najlepszy polski projekt uznało inicjatywę Sandry Kpodonou – Zacznij marzyć. Kolorystka zaprosiła kobiety z domu samotnej matki do udziału w sesji, podczas której przeszły metamorfozę. Następnie zrealizowała sesję zdjęciową. Na koniec spełniła ich marzenia: Ela otrzymała komputer, a Agata pralkę, Patrycja weźmie udział w kursie florystycznym, a Kinga pojedzie nad morze z córkami.

Najlepsze projekty międzynarodowe:

Jury ogłosiło także międzynarodowych zwycięzców, którzy otrzymali po 10 tys. euro na dalszą realizację swoich projektów. Zwycięskie projekty to:

1. Fiumi d’aqua viva Ewy Maćkowiak z Włoch. Ewa założyła fundację NGO, która wspiera młodzież borykającą się nałogami, anoreksją, doświadczającą bullyingu. Stworzyła dla młodych miejsce, w którym mogą kreatywnie spędzić czas, rozwijać swoje talenty, a przez to także zdobyć nowe cele w życiu.

2. Mondays at Racine Karli Waldron z USA. Karla w poniedziałki zaprasza do swojego salonu fryzjerskiego osoby z rakiem, po chemioterapii. Przez cały dzień oferuje im bezpłatne usługi beauty i wellness, stylizację peruki, ale także jogę czy medytację, ponieważ wierzy w skuteczność podejścia holistycznego. W ten sposób pomogła już ponad 6000 osób.

Pełne opisy projektów są dostępne na www.isustainbeauty.com.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin