.

Kampania easyJet dla Polaków pracujących w Wielkiej Brytanii i Niemczech

dodano: 
22.02.2007

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Mmd Corporate

Tytuł kampanii:
Kampania easyJet dla Polaków pracujących w Wielkiej Brytanii i Niemczech

Podmiot realizujący program:
Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants dla easyJet

Problem:
Ponad 50% Polaków, w przypadku utraty pracy, jest gotowych poszukać jej w innym kraju Unii Europejskiej. Takie wyniki przyniosły badania przeprowadzone przez Komisję Europejską.
Według różnych szacunków, po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej, od 500 tysięcy do 2 milionów Polaków wyjechało za granicę w poszukiwaniu pracy i lepszych zarobków. Z oczywistych przyczyn trudno o dokładne dane.
Wielu Polaków nie przyjmuje do wiadomości, że tak dużo ich rodaków wyjechało, by pracować gdzie indziej. Z drugiej strony mają oni świadomość, jak ważna dla młodych ludzi jest szansa na znalezienie dobrze płatnej pracy. Niestety wyjazdy do pracy za granicę nie pozostają bez wpływu na relacje w rodzinie. Szczególnie wtedy, gdy jeden z jej członków wyjeżdża, a reszta pozostaje w Polsce. Dlatego easyJet rozpoczął w Krakowie kampanię dla Polaków pracujących w Wielkiej Brytanii i Niemczech oraz ich rodzin. Ma ona uczynić z easyJet linię lotniczą, która jest najchętniej wybierana przez Polaków dojeżdżających do pracy za granicą. Dzięki niskim i atrakcyjnym cenom, podróżowanie z easyJet pozwoli na częstsze kontakty z bliskimi.

Cele kampanii:
- uczynienie z easyJet linii lotniczej, która jest najchętniej wybierana przez Polaków dojeżdżających do pracy za granicą,
- szum medialny wokół easyJet w Krakowie,
- zachęcenie do podróżowania easyJet ze względu na niską cenę,
- poinformowanie o charakterze brytyjskiego rynku pracy.

Strategia:
Mmd zarekomendowało nastepujące elementy kampanii:
- plakaty rozwieszone w 40 agencjach pośrednictwa pracy w Krakowie z hasłem: „Jedziesz do pracy za granicę? easyJet trzyma za Ciebie kciuki!”. Na plakatach znalazły się dwa symbole, kojarzone przez Polaków z pieniędzmi i szczęściem: czterolistna koniczyna oraz portfel. Zarówno szczęście, jak i portfel są przydatne osobom wyjeżdżającym do pracy za granicę;
- niecodzienny happening na lotnisku w Balicach. Studenci ubrani w koszulki i czapeczki z logo easyJet grali krewnych i przyjaciół, którzy żegnają odlatujących do pracy (robiąc przy tym sporo szumu i zamieszania). Przy okazji rozdawali „na szczęście” portfele z czterolistną koniczyną;
- konferencja prasowa na lotnisku w Balicach z udziałem managera odpowiedzialnego za rynek polski.

Rezultaty:
- Wzrost zainteresowania linią easyJet wśród osób szukających pracy za granicą,
- wycinki w radiu, TV i prasie drukowanej,
- oferty współpracy z easyJet z agencjami pracy, które początkowo nie chciały wziąć udziału w kampanii.

 

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin