.

Kampania informacyjna – 1 procent 2009

dodano: 
05.11.2010

Rodzaj:

case'y CSR

Firma:

Plus Communication

Tytuł projektu:
Kampania informacyjna – 1 procent 2009

Podmiot realizujący:
Firma Reklamowa KUC i Plus Communication dla Fundacji Integracja i Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji

Sytuacja wyjściowa:
Fundacja Integracja oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji (SPI) to największe organizacje w Polsce działające na rzecz osób z niepełnosprawnością. Obie mają status organizacji pożytku publicznego. Integracja skupia się na inicjatywach o charakterze systemowym i kompleksowych (wymiar ogólny), które w konsekwencji mogą przełożyć na poprawę życia każdego niepełnosprawnego (wymiar indywidualny). Działania Integracji zmierzają do zmiany prawa (projekt ustawy antydyskryminacyjnej) i zwiększenia świadomości na temat osób niepełnosprawnych (kampanie społeczne, publikacje, własne media).

Od kilku lat istnieje możliwość przekazania 1 procenta podatku od dochodów na rzecz organizacji pożytku publicznego. W zeszłym roku 6 038 organizacji pożytku publicznego otrzymało łącznie ponad 380 mln zł (najwięcej – 60 mln zł, najmniej 3 zł 90 gr.). Analizując najskuteczniejsze kampanie promujące przekazywanie 1 procenta w 2009 r. (jako kryterium skuteczności przyjęto wysokość zebranych kwot), stwierdzono iż większość z nich odwołuje się do emocji: współczucia, litości, wzruszeniu. W większości z nich występują dzieci. Wykorzystywały coraz powszechniejszy mechanizm subkont (datek celowy na konkretną osobą, a nie na organizację).

Ubiegłoroczna kampania 1 procenta realizowana pod szyldem SPI, odwoływała się do podobnej stylistyki (bezsilność, bezradność). Nie korzystano z mechanizmu subkont. Hasło kampanii – „Wyobraź sobie, że nie możesz wyjść z domu”. Kampania nie w pełni osiągnęła zakładany rezultat.

Zasięg kampanii:
Cała Polska ze szczególnym uwzględnieniem miast, w którym znajdują się Centra Integracja tzn. Gdynia, Katowice, Kraków, Warszawa, Zielona Góra

Termin realizacji:
Styczeń-Kwiecień 2009

Grupy docelowe:
- Podatnicy indywidualni
- Studenci
- Przedstawiciele biznesu
- Działy księgowe i HR
- VIP

Cele szczegółowe:
- Budowanie rozpoznawalności Integracji w świadomości grup docelowych
- Przybliżenie działalności SPI/Fundacja
- Wywołanie dyskusji publicznej debaty dot. kwestii funkcjonowania osób z niepełnosprawnością
- Zebranie założonej kwoty
Opis sposobu realizacji:    
Założono, że skuteczniejszym posunięciem będzie wybór jednego podmiotu, któremu podatnicy będą mogli przekazywać 1 procent podatku. Zdecydowano się na Fundację Integrację. Wśród 10-ciu organizacji, które zebrały największe kwoty, 8 to fundacje. Uznano również, że „Fundacja Integracja” jest nazwą krótszą, łatwiejszą do zapamiętania dla podatników. Jednocześnie nie zrezygnowano z możliwość wpłat na Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji.

Zaproponowano projekt które z jednej strony będzie zwracał uwagę na długofalowość działań podejmowanych przez Integrację, z drugiej zaś  akcentował indywidualne potrzeby osób z niepełnosprawnością. Zdecydowano się, by w kampanii wzięli udział niepełnosprawni beneficjenci Integracji: Dominika, która straciła nogę w wypadku samochodowym, oraz niewidomy Grzegorz.

Dominika występuje na kreacjach opatrzonych hasłem „Twój 1 procent pozwoli nam stanąć na nogi”, Grzegorz – „Twój 1 procent wskaże nam drogę”.

Wizerunki Dominiki i Grzegorza znalazły się na plakatach, ulotkach oraz reklamach (prasowych i Internecie). Opatrzone są krótkimi cytatami z ich wypowiedzi, dotyczące zmian w ich życiu, na które bezpośredni wpływ miała Integracja.

Hasła kampanii
„Twój 1 procent pozwoli nam stanąć na nogi”
„Twój 1 procent wskaże nam drogę”
„Twój 1 procent będzie dla nas oparciem”

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin