.

Kampania z użyciem WOMM i social media marketing dla sieci sklepów KOMFORT

dodano: 
20.01.2011

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

VanguardPR

Tytuł projektu:
Kampania z użyciem WOMM i social media marketing dla sieci sklepów KOMFORT

Agencja:
VanguardPR - Grupa Adweb dla sieci KOMFORT

Ogólnopolska sieć sklepów postanowiła w ramach komunikacji marketingowej skorzystać z możliwości jakie daje WOMM oraz social media marketing. Początkowe działania były połączone z wakacyjną kampanią reklamową i promocją na zakup paneli podłogowych. W dalszym etapie były to działania wizerunkowe.

Cele i założenia:
Celem kampanii e-PR było wsparcie działań reklamowych w mediach oraz budowanie wizerunku eksperta w dziedzinie doboru podłóg do różnego rodzaju pomieszczeń, aranżacji wnętrz, doboru dywanów i wykładzin, a także usług dodatkowych oferowanych przez KOMFORT. Zakładając specyfikę grupy docelowej, starano się dobierać narzędzia, które zainteresują potencjalnych konsumentów oraz będą dostosowane do sposobu poszukiwania informacji przez osoby budujące dom lub remontujące dom (mieszkanie).

Cele strategiczne:
1.    Dotarcie z informacją do grup docelowych.
2.    Wsparcie dla kampanii reklamowej.
3.    Budowanie pożądanego wizerunku firmy w sieci.
4.    Interakcja z potencjalnymi klientami oraz stworzenie nowych kanałów komunikacji.
5.    Promocja produktów i usług znajdujących się w ofercie.

Grupy docelowe:
Core target stanowiły osoby, które budują dom, planują go wybudować bądź są w trakcie prac remontowych. Ponadto starliśmy się zaangażować w komunikację osoby zainteresowane tematyką aranżacji wnętrz.

Wykorzystane narzędzia:
Social media (Facebook, nk.pl), marketing szeptany, działania trendsetterskie, organizacja i przeprowadzenie konkursów dla Internautów.

Opis projektu:

I. Social Media

Facebook
Na potrzeby komunikacji stworzyliśmy like page o nazwie Żyj KOMFORTOWO. Ze względu na charakter grupy docelowej VanguardPR postawił na interakcję, odpowiedni dobór tematyki postów (ludzie chętnie pokazują np. jak mieszkają, dzielą się swoimi opiniami o ciekawych aranżacjach), organizowanie konkursów dla fanów oraz promocję samego profilu w obrębie Facebook.

Nk.pl
Tak jak w przypadku Facebook, został utworzony profil Żyj KOMFORTOWO. W tym przypadku bardzo dużo uwagi poświęcono na komunikację wizualną. Dominującą formą (poza śledzikiem) były galerie zdjęć, które pokazywały wyniki prac architektów wnętrz współpracujących z programem Dekoratornia i siecią KOMFORT. Poza tym pojawiały się autorskie aranżacje firmy, które można także znaleźć w magazynie „Twój Komfort”.
Konkurs
Agencja we współpracy z Klientem przygotowała konkurs „Twój własny dywan”. Komunikacja na jego temat została oparta na: Facebook, Nk.pl, forach internetowych oraz akcji media relations przeprowadzonej przez Klienta. W opisywanym konkursie każdy z uczestników mógł przygotować autorski projekt graficzny swojego wymarzonego dywanu. W sumie pod obrady komisji wpłynęło ponad 150 propozycji. Na zwycięzcę czekała nie lada gratka. Nagrodą główną był dywan wykonany przez KOMFORT wg. wybranego przez jury najlepszego projektu. Autor projektu otrzymał dzięki temu wymarzoną, unikalną w skali świata ozdobę do swojego domu. Pozostałe prace zostały poddane pod głosowanie fanów na Facebook, a 10 najlepszych zostało nagrodzone zestawami upominkowymi.

II.    Działania z zakresu marketingu szeptanego

Za pomocą Usta-Usta, narzędzia marketingu szeptanego, stworzonego przez agencję VanguardPR, podczas trwania kampanii prowadzone były działania na forach budowlanych, dekoratorskich, ogólnotematycznych oraz kobiecych. Oprócz działań Usta-Usta, agencja prowadziła brandowany awatar ekspercki, który merytorycznie dyskutował z forumowiczami na tematy urządzania domu i mieszkania, doradzał rozwiązania, podsuwał pomysły oraz fachowo oceniał możliwości wykonania niektórych prac remontowych. Takie moderowanie i angażowanie użytkowników forów spowodowało większe zainteresowanie poruszanymi tematami oraz wymianę opinii.

Ewaluacja:
Informacja o ofercie, usługach a także o profesjonaliźmie sieci KOMFORT docierała do potencjalnych klientów, którzy aktywnie poszukują informacji. Ponieważ działania były podejmowane w przestrzeni wirtualnej, ich efekty pozostały do dyspozycji pomimo zakończenia akcji. Osoby poszukujące wiedzy, lektury, pomocy i opinii nadal mogą znaleźć wiele informacji na temat KOMFORT.

Efekty:
Oczekiwania Klienta w zakresie działań e-PR dotyczyły głównie wzrostu świadomości marki, szumu wokół wakacyjnych działań promocyjnych oraz tworzenia wizerunku profesjonalisty w swojej branży. Wykorzystanie i równoczesne przenikanie się narzędzi spowodowało, że informacja dotarła do szerokiego grona odbiorców z grupy docelowej. Dzisiaj like page Żyj KOMFORTOWO ma ponad 2100 aktywnych fanów, Nk.pl ponad 1000, a szacunkowa liczba kontaktów tylko z postami awatara eksperckiego na forach to ponad 100.000.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin