.

Narodowy Tydzień Prewencji Kradzieży Tożsamości

dodano: 
07.09.2006

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Fleishman-Hillard

Tytuł kampanii
National Identity Fraud Prevention Week 17-23 October 2005 (Narodowy Tydzień Prewencji Kradzieży Tożsamości)

Projekt nagrodzony w konkursie IPRA w kategorii Special events

Podmiot realizujący program
Fleishman-Hillard dla firmy Fellows, producenta niszczarek

Problem
Kradzież tożsamości, która może przyjmować różne formy, począwszy od założenia sfałszowanego konta w banku, do wręcz całościowej kradzieży osobowości człowieka i zdobycia paszportu, stała się jedną z najszybciej rozwijających się praktyk przestępczych w Wielkiej Brytanii. W tym celu oszuści używają zdobytych numerów kart kredytowych z paragonów, wyciągów bankowych i domowych rachunków. Szacuje się, że ten proceder kosztuje Wielką Brytanię 1,7 miliarda funtów rocznie.
Wprowadzenie technologii „chipów i pinów” do kart kredytowych i debetowych pomaga w walce z oszustami, przewiduje się jednak, że przestępcy będą uciekać się do innych metod zdobywania osobistych i finansowych informacji. Jedną z nich jest buszowanie w domowych śmieciach - proceder przestępczy nazywany „najazdem na kosze”. Inne metody to, między innymi, kradzież on-line, przechwytywanie poczty elektronicznej, podawanie się za przodka, wysyłanie i przeglądanie poczty.
Kiedy policyjne raporty donosiły o wzroście kradzieży tożsamości poprzez „najazdy na kosze”, Fellowes była pierwszym producentem niszczarek, który zdecydował się podnieść publiczną świadomość tej sprawy w całym kraju. W tym celu zaprosiła agencję Fleishman Hillard do stworzenia i przeprowadzania kreatywnej kampanii PR, która wpłynęłaby na świadomość konsumentów i pomogła im zapobiegać kradzieży ich własnych tożsamości.

Cele kampanii
1. Podniesienie publicznej świadomości istnienia problemu kradzieży tożsamości osobistych i biznesowych, za pomocą „najazdów na kosze” oraz innych metod przestępczych,
2. Zachęcenie ludzi do niszczenia osobistych i poufnych dokumentów, takich jak: paragony i potwierdzenia z kart kredytowych, stare wyciągi bankowe, rachunki domowe, zanim zostaną one wyrzucone do kosza,
3. Pokierowanie sprzedażą osobistych niszczarek Fellowes w Wielkiej Brytanii tak, aby niszczarka stała się niezbędnym artykułem w każdym domu.

Strategia
Fleishman-Hillard zarekomendowała przeprowadzenie pierwszego w Wielkiej Brytanii National Identity Fraud Prevention Week (Narodowy Tydzień Prewencji Kradzieży Tożsamości), którego celem miało być podniesienie świadomości problemu. Zakładano również intensywne relacje z mediami, po to, aby komunikować się z kluczowymi partnerami także spoza mediów. Fleishman-Hillard zasugerowała również próbę dotarcia do innych znanych partnerów, takich jak Metropolitan Police i Crimestoppers, aby dodać kampanii wiarygodności i powagi.

Rezultaty
Firma Fleishman-Hillard zapewniła partnerstwo Metropolitan Police, Crimestoppers, CIFAS, Equifax, Experian, Wandsworth Borough Council i the Federation of Small Businesses. Inicjatywa była również oficjalnie wspierana przez Ministra Spraw Wewnętrznych. Przed National Identity Fraud Prevention Week, przeprowadzono niezależne badania domowych koszy oraz badania Populus. Miały one oszacować świadomość społeczeństwa oraz reakcje na działania prowadzące do kradzieży tożsamości. Okazało się, iż konsumenci wiedzą o nich i boją się tych przestępstw, ale nie chronią się należycie przed staniem się ich ofiarą.

Ponad tydzień przed rozpoczęciem akcji, do mediów przekazano informacje i materiały dotyczące kradzieży tożsamości, stworzono również dziennikarzom możliwość umówienia się na wywiad i otrzymania dodatkowych materiałów.

Częścią kampanii było przygotowanie przez Fleishman-Hillard strony internetowej poświęconej sprawie - www.stop-idfraud.co.uk, która miała pomóc społeczeństwu i biznesom chronić siebie oraz informować, co robić, jeżeli padnie się ofiarą przestępstwa. W pierwszych dwóch dniach kampanii zanotowano ponad 40.000 wejść na stronę. Dodatkowo stworzono 14-stronicowy praktyczny poradnik nazwany „Protect Your Identity” (Chroń Swoją Tożsamość). Poradnik ten dostępny jest dla każdego za pomocą darmowej linii telefonicznej lub do pobrania ze strony internetowej.

Wczesnym rankiem pierwszego dnia „tygodnia świadomości” rzecznicy kampanii udzielili wywiadów w BBC Breakfast, GMTV oraz wiadomościach ITV. Zorganizowano także konferencję prasową w New Scotland Yard, podczas której opowiedzieli oni dziennikarzom o założeniach kampanii. W ciągu całego dnia rzecznicy prasowi udzielali wywiadów w różnych audycjach, między innymi w BBC Radio 1, popołudniowych wiadomościach w ITV National, wiadomościach w Channel 4, wiadomościach w Channel 5, BBC News 24, Radio 5 Live oraz LK Today.
Już w pierwszym dniu kampanii ukazało się ponad 100 materiałów prasowych - wszystkie krajowe tabloidy i gazety dużego formatu zdecydowały się relacjonować tę sprawę. Fellowes zanotowało 600 procentowy wzrost sprzedaży w wielu swoich punktach podczas National Identity Fraud Prevention Week.

Nagrody:

IPRA Golden World Awards

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin