.

Nowy styl robienia zakupów

dodano: 
14.06.2006

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Mmd Corporate, Public Affairs and Public Relations Consultants

Geneza projektu
Fashion House Outlet Centre w Piasecznie to trzecia polska inwestycja firmy The Outlet Company. Pozostałe dwie to Fashion House w Sosnowcu i Gdańsku. Wszystkie trzy projekty reprezentują nowe spojrzenie na robienie zakupów: ceny niższe o 30-70% przez cały rok, luksusowe krajowe i światowe marki, przyjemna atmosfera robienia zakupów w eleganckim stylu. Centrum w Piasecznie stylizowane jest na warszawską Starówkę, podczas robienia zakupów podziwiać można małe uliczki, stylowe latarenki i piękną architekturę. Centra outletowe to na polskim rynku zjawisko stosunkowo nowe. Z tego powodu istnieje ciągła potrzeba edukowania zarówno konsumentów, jak i mediów.

Cel działań PR
Celem działań PR jest budowanie wizerunku Fashion House Outlet Centre jako eleganckiego, centrum outletowego, które przez cały rok oferuje obniżki od 30 do 70% luksusowych, polskich i zagranicznych marek i które dzięki niepowtarzalnej architekturze zapewnia doskonałe warunki na zakupy w miłej atmosferze. Fashion House Outlet Centre to nowatorski sposób na zakupy – działania public relations mają na celu kreowanie nowej kategorii dokonywania zakupów, która wzorowana jest na znanych już od jakiegoś czasu trendach występujących w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych – zakupy w outletach: wysoka jakość po niższych cenach przez cały rok, miła atmosfera. Celem działań PR jest także budowanie wizerunku FHOC jako lidera na rynku centrów outletowych wzorowanych na trendach zachodnich.

Grupy docelowe
1. Konsumenci
- podstawowa grupa docelowa to kobiety w wieku 20-50,
- dodatkowa grupa docelowa - nastolatki,
2. Media - media konsumenckie, branżowe, dzienniki, tygodniki i inne.

Opis działań PR

1. Otwarcie Fashion House Outlet Centre – 16 listopada 2005 r.
• działania skierowane do mediów:
- konferencja prasowa w Pałacu Prymasowskim prowadzona przez Dorotę Wróblewską, właścicielkę domu mody Forget-Me-Not oraz autorkę programu „Modna Moda” - zaproszenie na otwarcie centrum
• działania skierowane do konsumentów:
- manifestacja przeciw złemu stylowi zorganizowana w centrum Warszawy – grupa modnie ubranych osób maszerująca po najbardziej ruchliwych miejscach w Warszawie, trzymająca transparenty głoszące protest przeciwko złemu stylowi i zachęcające do odwiedzenia centrum Fashion House, gdzie można się modnie ubrać za niską cenę. Przy okazji manifestacji rozdawano ulotki informujące o otwarciu centrum, jak również ogłaszające konkurs na hasło promujące centrum w Piasecznie.
- dystrybucja ulotek na głównych skrzyżowaniach w centrum Warszawy.
• otwarcie Fashion House Outlet Centre:
- impreza zorganizowana dla gości specjalnych i dziennikarzy; event w klimacie warszawskiej Starówki,
- szereg atrakcji w „starówkowym” stylu dla konsumentów na terenie centrum – kataryniarz, rysownik, mimowie, skrzypaczka, kapela podwórkowa.

2. Święta Bożego Narodzenia
- akcja konsumencka zorganizowana na terenie centrum; Św. Mikołaj rozdający dzieciom cukierki; dodatkowo możliwość zrobienia sobie zdjęcia z Mikołajem.

3. Cenomania – przeceny przecen – styczeń 2006 r.
- akcja skierowana do konsumentów – w czasie Cenomanii wybrane produkty, których ceny przez cały rok obniżone są od 30 do 70%, podlegały dodatkowej przecenie.
- akcja teaserowa skierowana do dziennikarzy – przed rozpoczęciem Cenomanii dziennikarze otrzymali tekturowe metki stylizowane na metki z ubrań, na których widniała informacja o obniżkach większych niż 30-70%.
- informacja prasowa wysłana do dziennikarzy.

4. Walentynki z Fashion House - akcja konsumencka
– Fashion House kojarzy pary i umożliwia dodatkowe zniżki. W centrum Warszawy i w Piasecznie rozdawane połówki serduszek z logo FHOC oraz poszczególnych marek obecnych w outlecie. Prawe połówki rozdawane były mężczyznom, lewe kobietom. W weekend przed Walentynkami osoby, które przybyły do Fashion House ze swoją połówką i znalazły osobę z drugą połową, na której widniało logo tego samego sklepu, mogły razem udać się do danego sklepu i dokonać zakupu po dodatkowej zniżce, - działania skierowane do mediów – połówki serc wysłane do dziennikarzy; informacja prasowa.

5. Wielkanoc z Fashion House
- akcja CSR – dzieci z ośmiu piaseczyńskich szkół malowały pisanki, które następnie, tydzień przed Wielkanocą, zostały wystawione w Fashion House; w weekend przed Wielkanocą odbyła się sprzedaż pisanek oraz licytacja najładniejszych z nich. Pieniądze zebrane ze sprzedaży oraz z licytacji jajek zostały przekazane na rzecz Zespołu Szkół Specjalnych w Łbiskach. Dzieci wystawiające swoje prace otrzymały od Fashion House upominki. Patron akcji – lokalny dwutygodnik Passa. Informacja prasowa wysłana do mediów.

6. Krasnale i Fashion House Outlet Centre wspierają Towarzystwo Przyjaciół Dzieci
- przyjazd krasnali do Warszawy ze Śląska, gdzie od roku wspierają śląski oddział Towarzystwa Przyjaciół Dzieci,
- informacje prasowe z podróży krasnali wysyłane do mediów – „Krasnale opuszczają Śląsk”, „Krasnale w drodze”, „Krasnale docierają do Warszawy”; każdej informacji towarzyszyły zdjęcia z drogi,
- pikieta krasnali zorganizowana na warszawskiej Starówce – krasnale poprzez transparenty ujawniają cel swojego pobytu w stolicy (wsparcie mazowieckiego oddziału TPD),
- informacja prasowa dotycząca wsparcia Jana Demeyere przez krasnale. Jan Demeyere – belgijski architekt, który zaprojektował trzy centra Fashion House, wziął udział we Flora London Marathon, w którym pobiegł na rzecz polskiego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.

Efekty realizacji działań PR
Działania public relations, w połączeniu z reklamą, znacznie podniosły świadomość FHOC zarówno wśród mediów, jak i konsumentów; pojęcie centrów outletowych wzorowanych na centrach budowanych w Europie Zachodniej i USA (jak FHOC) jest coraz bardziej znane. Fashion House Outlet Centre kojarzony jest ze znanymi markami, luksusowym i przyjaznym wystrojem i niskimi cenami. Do tej pory, po sześciu miesiącach działalności, Fashion House odwiedziło blisko 700 000 osób. Dziennikarze są stale informowani o działaniach organizowanych przez centrum, a dzięki różnego rodzaju kampaniom konsumenci maja możliwość zapoznania się z outletem i doświadczenia nowego sposobu robienia zakupów.

Działania public relations dla Fashion House Outlet Centre w Piasecznie zostały przeprowadzone przez agencję Mmd Corporate, Public Affairs and Public Relations Consultants.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin