.

Odpowiedzialny Carrefour Polska

dodano: 
13.04.2007

Rodzaj:

case'y CSR

Firma:

Carrefour Polska

Carrefour Polska oprócz dbałości o rozwój gospodarki lokalnej podejmuje szereg działań prospołecznych. Współodpowiedzialność i zaangażowanie stanowią najważniejsze wartości Grupy Carrefour, którymi kieruje się firma.

Wartości wyznawane przez Carrefour Polska

W 2005 roku firma wspierała domy dziecka, przedszkola, szkoły podstawowe. Pomagała osobom starszym i niepełnosprawnym. Ofiarowała swoje wsparcie fundacjom i domom opieki społecznej, zarówno w postaci darów rzeczowych, przekazując: pomoce naukowe, żywność, ubrania, zabawki, słodycze i artykuły pierwszej pomocy, jak i środki finansowe.

Na działania charytatywne w 2005 roku Carrefour Polska przeznaczył ok. 850.000 zł i ok. 950.000 zł na sponsoring – suma podejmowanych działań wszystkich hipermarketów sieci (32). Ponadto Fundacja Carrefour Group przeznaczyła 480.000 zł na działania polskiej fundacji „mali bracia Ubogich”.

„Odpowiedzialny biznes, według Carrefour, to podejście długofalowe i strategiczne - podkreśla Alain Souillard Dyrektor Generalny Carrefour Polska - we wszystkich krajach, w których Grupa jest obecna, podejmuje działania oparte na zasadach dialogu społecznego i poszukiwaniu rozwiązań korzystnych tak dla przedsiębiorstwa, jak i jego całego otoczenia. Zapisane wartości w politykach firmy zamieniamy na konkretne czyny - w mijającym roku na działania non-profit przekazaliśmy 2 280 000 zł”.

Działania charytatywne Carrefour Polska w okresie Świąt Bożego Narodzenia

Z myślą o najcieplejszych Świętach Bożego Narodzenia sieć przygotowała liczne działania i akcje dla najbardziej potrzebujących.

„Mikołaj z sąsiedztwa” – kolejna wspólna akcja świątecznej pomocy Biura Promocji Miasta i Carrefour Polska, zorganizowana dla najbiedniejszych rodziny z Warszawy. Sąsiedzi dobrego serca zgłaszali do Urzędu Miasta wielodzietne rodziny, mieszkające w ich okolicy, które ich zdaniem potrzebują świątecznego wsparcia. Następnie Carrefour Polska przygotował specjalne indywidualne paczki dla każdej zgłoszonej rodziny (ponad 300 paczek), a taksówkarze z MPT wraz z pracownikami Biura Promocji rozwieźli przesyłki do adresatów.
„Nadchodzące święta to okres szczególny i wyjątkowy – mówi Tadeusz Deszkiewicz dyrektor Biura Promocji Miasta Stołecznego Warszawy - By dla każdego mieszkańca naszego miasta mógł być choć w części tak postrzeganym, wraz z życzliwymi ludźmi i firmami zorganizowaliśmy liczne akcje pomocowe. Carrefour Polska już po raz kolejny stał się Mikołajowym darczyńcą z sąsiedztwa, przynosząc spełnienie i radość rodzinom warszawiaków.”

„Dla innych” - świąteczna akcja podarunkowa przygotowana przez Carrefour Polska dla stołecznych Domów Dziecka (min. Dom Matki i Dziecka, dom Małego Dziecka) i organizacji społecznych (Stowarzyszenie „mali bracia Ubogich”, Stowarzyszenie Otwarte Drzwi). Z okazji Świąt Bożego Narodzenia firma przekazała na rzecz potrzebujących hurtowe ilości produktów spożywczych.

Zaangażowanie Carrefour polska w ogólnopolskie działania charytatywne w 2005 roku

Fundacja Nasza Ziemia - akcja ekologiczna „Kupuj z torbą”, która odbyła się w ramach tegorocznej akcji „Sprzątanie świata – Polska”. Każdy klient hipermarketu Carrefour na Bemowie, w zamian za przyniesione surowce wtórne otrzymał bawełnianą praktyczną torbę na zakupy. Dla zwycięskiej szkoły i przedszkola, które wzięły udział w konkursie „Sprzątanie świata na co dzień”, Carrefour Polska ufundował dwa zestawy pojemników do selektywnej zbiórki śmieci 4-EKO. 

Federacja Polskich Banków Żywności – współpraca z organizacją przy akcjach zbiórki żywności dla najbardziej potrzebujących dzieci. Na terenie wszystkich sklepów sieci w kraju: hipermarketów Carrefour i supermarketów Champion/Globi obyły się dwie duże akcje: „Podziel się posiłkiem” i „Świąteczna Zbiórka Żywności”.

Fundacja Dziecięca Fantazja – promocja singla „Biały Anioł”, bezpłatna dystrybucja płyty CD na terenie wszystkich hipermarketów w Polsce, przeznaczonej na cele charytatywne.

Stowarzyszenie „mali bracia Ubogich” – wspieranie przedsięwzięć organizacji, a także zorganizowanie grudniowej akcji informacyjnej na terenie sklepów sieci Carrefour (Warszawa, Poznań, Lublin), promującej działania stowarzyszenia. „I ty możesz zostać św. Mikołajem” – po raz drugi Carrefour Polska wziął udział w grudniowej akcji TVP 2 na rzecz dzieci z Domów Dziecka, przeznaczając pieniądze Stowarzyszeniu Pielęgniarsko-Opiekuńczemu z Częstochowy na przeprowadzenie niezbędnych prac remontowo-budowlanych.

„Świąteczne smakołyki dla dzieci” – bożonarodzeniowa akcja Carrefour przekazania darów do domów dziecka w całej Polsce. Każdy hipermarket sieci Carrefour przeznaczył dla dzieci z Domów Dziecka mieszczących się w sąsiedztwie danego sklepu duże ilości słodyczy (np. Carrefour Arkadia - 37 tys. czekolad, Carrefour Legnica – ok. 16 tys., Szczecin – 23 tys., Elbląg – 12 tyś., Tarnów ok. 9 tyś. itd.)

Informacje dodatkowe:
Maria Cieślikowska, Carrefour Polska, tel. 022 517 23 21
maria_cieslikowska@carrefour.com
Anna Olkowicz, TBWA\PR, tel. 022 457 06 91
anna.olkowicz@tbwa-pr.pl

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin