.

„OOkulary Otwartości”

dodano: 
22.07.2010

Rodzaj:

case'y firm

Firma:

Hoop Cola

Podmiot realizujący
Hoop Cola przy PR-owskim wsparciu Ciszewski PR

Tytuł projektu
„OOkulary Otwartości”

Sytuacja wyjściowa
W roku 2009 marka Hoop Cola wprowadziła nową platformę komunikacyjną, której istotą jest pozycjonowanie marki jako spontanicznej, młodzieżowej, promującej otwartość i polskiej. Zmiany zostały wsparte kampanią reklamową opartą na nowym tzw. brand claim, który brzmiał „Odkręć się na innych”. Powstał również Hooptymistyczny Ośrodek Otwierania Polaków, którego pierwszą akcją było zrealizowanie projektu 24 czerwca Polskim Dniem Przytulania. Kolejnym etapem działalności Hooptymistycznego Ośrodka Otwierania Polaków był zainicjowany w kwietniu 2010 r. projekt „OOkulary OOtwartości”.

Cel projektu
Celem projektu było wzmocnienie nowego pozycjonowania marki Hoop Cola jako spontanicznej, młodzieżowej i promującej otwartość wśród Polaków. Część teaserowa kampanii polegała przede wszystkim na zaintrygowaniu konsumentów i wypromowaniu idei „ooptymistycznej otwartości”. Zadaniem do zrealizowania było również wykreowanie mody na OOkulary i utrwalenie świadomości znaku OO, który jest elementem logotypu marki Hoop Cola. Jednym z celów projektu było również wzmocnienie emocjonalnej więzi marki z konsumentami.

Strategia komunikacji

Strategia PR zakładała dwutorową komunikację: ogólnopolską i regionalną. Zaplanowano przesłanie jednego komunikatu do mediów ogólnopolskich i lifestylowych oraz dziewięciu komunikatów do wybranych mediów regionalnych, ze zdywersyfikowaną informacją, dotyczącą każdego ośrodka, w którym będą rozdawane OOkulary OOtwartości.

Dodatkowo akcję wspierały intensywne działania reklamowe w Internecie, stworzono również specjalnie do tego celu przeznaczoną stronę www.ookularnicy.pl oraz przeprowadzono działania w mediach społecznościowych. W kolejnym etapie kampanii na stronach www.hoopcola.pl prowadzony był konkurs dla użytkowników pod hasłem „Wielkie OOtwarcie czego chcesz”.

Realizacja projektu

Na początku kwietnia nawiązano współpracę z wizażystką i charakteryzatorką Agnieszką Chełmońską, która została ekspertem przedstawiającym w mediach najnowsze trendy w modzie. Specjalistka w dziedzinie wizażu kreowała w mediach modę na duże okulary z białymi, grubymi oprawkami. Ekspertka wskazywała również na pozytywny charakter OOkularów OOtwartości.

19 kwietnia, w dniu rozpoczęcia czterodniowej akcji, wysłanych zostało 10 różnych komunikatów. Informowano w nich o tym, że od poniedziałku 19 kwietnia 2010 r. do najbliższego czwartku 22 kwietnia OOkulary OOtwartości będzie można znaleźć w 9 ośrodkach w Polsce – Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście, Łodzi, Katowicach i Gliwicach oraz w Lublinie. Przekazywano, że OOkulary bezpłatnie otrzyma każdy, kto w wybranych lokalizacjach wymienionych miast będzie chciał otworzyć się na innych.

Do 8 tys. OOkularów rozdanych w 12 miastach dołączona była również informacja o stronie internetowej akcji www.ookularnicy.pl. Samą stronę pozycjonowano jako wirtualne miejsce doskonałej rozrywki, gdzie pozytywnie odkręcone osoby mogły zamieścić swoją fotkę w OOkularach OOtwartości bądź zmodyfikować zdjęcie wykonane wcześniej i za pomocą aplikacji „założyć” sobie lub komuś OOkulary.

Specjalnie w tym celu stworzona aplikacja na Facebooku o nazwie OOkularnicy, dodatkowo wspierała ogólnopolskie działania reklamowe.

Komunikowano, że OOkulary Otwartości już przez swój charakterystyczny kształt wyzwalają pozytywne uczucia. Wskazują nowe trendy oraz nakłaniają do zobaczenia optymistycznych stron codziennego życia i otworzenia się na ludzi, którzy są wokół nas. OOkulary niosą jasny przekaz – „otwórz się na innych, spontanicznie okazuj radość i przekazuj pozytywną energię”.

Akcja teaserowa była także przeprowadzona na gali Eska Music Awards - gdzie rozdano OOkulary uczestnikom, którzy na widowni zakładali OOkulary. Także prowadzący oraz niektórzy z celebrytów pokusili się o spróbowanie patrzenia na świat przez OOkulary Otwartości. Całość transmitowana była przez TV Polsat

Po akcji teaserowej nastapiła faza odsłony - OOkulary Otwartości były tematem spotu telewizyjnego, który pokazywał jak mogą zmienić one postrzeganie świata i stosunek innych ludzi do "nosiciela" OOkularów. Dodatkowo utwór muzyczny nawiązywał do magicznej mocy ookularów "Spróbuj się otworzyć, okulary na nos włożyć, kolorowo i na tak. Z otwartością patrz na świat".

Dodatkowo OOKulary były dystrybuowane podczas majowej akcji samplingowej HC  w 9 największych miastach Polski.

Pojawiły się także na Open’er Festival, gdzie za zakupioną Hoop Colę można było takie OOkulary dostać - w sam raz na letnia imprezę!

Efekty

Poprzez współpracę z ekspertem został wygenerowany nowy trend – upalne lato tylko z dużymi okularami. W ten sposób wykreowano modę na OOkulary i wzmocniono świadomość znaku OO.

Dzięki kampanii udało się wypromować wśród Polaków ideę „hooptymistycznej otwartości”. Na stronie www.ookularnicy.pl pozytywnie odkręcone osoby zamieściły ponad 7 tys. zdjęć, na których „założyły” sobie lub innym OOkulary Otwartości.

OOkulary hooptymistycznie ukazujące świat cieszyły się wśród Polaków tak dużą popularnością, że trafiły nawet na stronę allegro.pl. Najdrożej sprzedane OOkulary Otwartości osiągnęły wartość 66,00 zł. 

W trakcie kampanii intensywnie komunikowano się z mediami. Ekspert oraz organizatorzy akcji udzielali wywiadów radiowych i telewizyjnych, dodatkowo komunikowano się z OOkularnikami poprzez stronę www.hoopcola.pl i fan page na Facebooku. W ten sposób uzyskano komunikaty w 35 audycjach radiowych, 3 programach telewizyjnych oraz w 35 mediach internetowych. Ekwiwalent reklamowy wyniósł 40 384 zł. Suma kontaktów w prasie, radiu i telewizji wyniosła 832.000.

Za działania reklamowe prowadzone w Internecie: opracowanie i wdrożenie strony www, kreację, media społecznościowe oraz za planowanie i zakup mediów odpowiedzialna była agencja Hypermedia (Isobar Polsa). Kreacja spotu i pomysłodawca OOkularów - agencja Hand Made,

Za działania PR odpowiadała agencja Ciszewski PR. Ze strony Klienta projekt koordynowała Patrycja Giurko, a działania PR Edyta Bach.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin