„Sercem naszej firmy są ludzie”. Kampania employerbrandingowa Performante

dodano: 
17.08.2018

Rodzaj:

case'y firm

Firma:

Performante

TŁO:

Co przyciąga potencjalnego pracownika do firmy? Czy „atrakcyjne wynagrodzenie, dynamiczny zespół, prywatne ubezpieczenie zdrowotne i karta Multisport” to hasła, które w jakikolwiek sposób zwracają uwagę kandydatów? Jak się wyróżnić wśród morza pracodawców i pokazać, że naprawdę jesteśmy wyjątkowi? Te pytania zadaliśmy sobie w Performante, gdy planowaliśmy najnowszą kampanię employerbrandingową.

Mieliśmy twardą wiedzę:

– Media społecznościowe, głównie Facebook i LinkedIn, to najskuteczniejsze i najtańsze kanały dotarcia do wartościowych kandydatów.

– Content wideo jest preferowany przez algorytmy mediów społecznościowych, przykuwa uwagę i zapada w pamięć znacznie bardziej niż tradycyjne sposoby komunikacji.

– Aby zainteresować potencjalnych pracowników, musimy się wyróżnić i pokazać coś więcej niż tradycyjne „benefity”.

– Z badania przeprowadzonego w 2017 roku przez Kantar TNS Polska na zlecenie Brain Embassy wynika, że to atmosfera w miejscu zatrudnienia jest dla pracowników najważniejszym czynnikiem wpływającym na zadowolenie z pracy.

ZAŁOŻENIA:

Sercem naszej firmy są ludzie, dlatego od początku przyjęliśmy, że to właśnie na nich skupimy kampanię wideo. Jako firma digitalmarketingowa z natury nastawiona na analitykę danych, także w ramach działań employerbrandingowych, korzystaliśmy z twardych danych oraz faktów. Zaczęliśmy od podstawowego pytania: jaki jest nasz EVP (Employee Value Proposition, czyli pakiet korzyści, który pracodawca oferuje pracownikom)? Na pewno jednym z jego najważniejszych elementów jest atmosfera w firmie oraz międzynarodowe środowisko pracy.

Jak przekazać takie wartości w niestandardowy sposób? Przecież w internecie roi się od generycznych materiałów przedstawiających aktorów, którzy odgrywają uśmiechniętych ludzi z różnych krajów oraz zgrane zespoły wspólnie zdobywające górskie szczyty.

Uznaliśmy więc, że skoro największą wartością naszej organizacji jest różnorodny i doskonale zintegrowany zespół, oddamy mu głos.

REALIZACJA I WNIOSKI:

Przystępując do realizacji spotu, zadaliśmy naszym pracownikom kilka pytań:

– Co wpłynęło na twoją decyzję o podjęciu pracy w naszej firmie?

– Dlaczego zdecydowałeś się przyjechać z drugiego końca świata (np. z Brazylii) specjalnie do naszej agencji w Warszawie?

– Co lubisz w swoim zespole?

– Co twoim zdaniem wyróżnia atmosferę panującą w Performante?

Dzięki temu minibadaniu dowiedzieliśmy się, że większość naszych pracowników docenia przede wszystkim różnorodność, ale nie w jej tradycyjnym, multikulturowym rozumieniu.

Zwracali oni uwagę raczej na różnorodność pasji, a zarazem fakt, że w swoim zespole mogą o nich otwarcie mówić i się nimi dzielić – nawet jeśli zainteresowania są naprawdę niecodzienne (np. cosplay). Jednym słowem, pracownicy nie muszą dzielić swojego „ja” na przed i po 17:00, bo w ich środowisku zawodowym autentyczna osobowość i różnorodność nie są tylko pustymi hasłami.

Wyniki ankiety skłoniły nas do tego, by w spocie zaprezentować właśnie pasje naszych pracowników - bez aktorów i narzuconego scenariusza. W ten nieoczywisty sposób pokazaliśmy, że każdy powinien czuć się w pracy swobodnie. Kampania wpisała się w coraz popularniejszy w komunikacji, ale wciąż niedoceniany w branży HR trend Human to Human (H2H), czyli partnerską komunikację oraz tworzenie indywidualnej relacji zamiast suchego biznesowego języka.

Kampania była realizowana w mediach społecznościowych: na Facebooku i LinkedInie, które gwarantowały najskuteczniejsze dotarcie do naszej grupy docelowej, czyli specjalistów związanych z IT i marketingiem digitalowym. Opracowany i wysłany został także press pack do mediów tradycyjnych i internetowych – przede wszystkim z branży marketingowej, HR-owej i PR-owej.

EFEKTY:

Na efekty tak niestandardowej kampanii nie trzeba było długo czekać. W ciągu dwóch tygodni sam spot obejrzało na Facebooku blisko 280 tysięcy osób, a 10 tysięcy weszło na stronę internetową z aktualnymi ofertami pracy w Performante!

W jaki sposób przełoży się to na realną rekrutację? To będziemy analizować podczas procesów HR-owych w najbliższych miesiącach. Już na tym etapie możemy jednak powiedzieć, że komunikacja, która jest bezpośrednia i nakierowana na pokazanie prawdziwych ludzi i realnej atmosfery w biurze, wywołuje nieporównywalnie większe zainteresowanie i jest znacznie atrakcyjniejszym narzędziem niż suche ogłoszenia o wolnych stanowiskach, dynamicznym rozwoju i prywatnym ubezpieczeniu zdrowotnym.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin