.

Pod jednym dachem

dodano: 
17.12.2004

Rodzaj:

case'y firm

Firma:

Commercial Union

Opis projektu PR - laureata konkursu Złote Spinacze ZFPR w kategorii komunikacja wewnętrzna

Commercial Union Polska – akcja komunikacyjna dla pracowników Biura Głównego  towarzysząca przeprowadzce do nowej siedziby

Biuro Główne Commercial Union, zatrudniające około 800 osób mieściło się w trzech budynkach przy al. Jana Pawła II w Warszawie. Jesienią 2003 roku  podjęto decyzję o przeprowadzce na Wolę, do nowego budynku przy ulicy Prostej.

Akcja komunikacyjna  Pod jednym dachem, oswajająca pracowników z nowym, nie budzącym początkowo  entuzjazmu  miejscem, opracowana przez dział  Komunikacji Korporacyjnej,  trwała  od października 03 do połowy września 04.  Miała na celu: wsparcie przeprowadzki i wszechstronną  pomoc w szybkim zaaklimatyzowaniu się pracowników w nowym miejscu i nowej organizacji biurowej (open space), budowaniu pozytywnych skojarzeń związanych z pracodawcą oraz utrwalaniu pożądanej kultury pracy.

W akcji komunikacyjnej wykorzystano wielorakie narzędzia i kanały.
• comiesięczne edycje CUSia – biuletynu wewnętrznego,  ilustrowane  rysunkami jednego z pracowników, informacje o postępach prac wykończeniowych w nowym budynku, o lokalizacji działów, infrastrukturze  okolicy, dojeździe, historii dzielnicy.
• Szkolenia  dla kadry menedżerskiej  i komunikatorów (liderów opinii) - zasady  pracy w systemie otwartym, logistyka przeprowadzki, zasady archiwizacji dokumentów (działamy 12 lat i obsługujemy trzy miliony klientów!)
• Komunikaty  w Lotus Notes oraz baza gromadząca  wiedzę o przeprowadzce dostępna dla wszystkich
• uruchomiliśmy kanał komunikacji zwrotnej – konto pocztowe - Przeprowadzka, w intranecie CU.
• zorganizowaliśmy  firmowy, oznaczony transport dla klientów i pracowników w czasie funkcjonowania dwu biur
• zebraliśmy  opinie o nowym miejscu i sporządziliśmy  raport o poprzeprowadzkowych  nastrojach pracowników Biura Głównego. Po analizie zgłoszonych postulatów (np. źle działająca klimatyzacja) pracownicy otrzymali harmonogram usunięcia usterek i zgłoszonych mankamentów
• „oswajanie” nowej okolicy –objęliśmy  patronatem  Teatr na Woli, pracownicy mają zniżki  na bilety
• Panorama Wolska – kończący przeprowadzkę event – wspólne zdjęcie ( Panorama Wolska) wszystkich pracowników przed nową siedzibą  i loteria z nagrodami

Działania Wszyscy pod jednym dachem prowadzone były głównie siłami własnymi Działu KK (przy ścisłej współpracy z kolegami z HR i OM), wyjątek stanowią: event Panorama Wolska (zdjęcie 800 pracowników Biura Głównego CU robił profesjonalny fotograf, a losy loteryjne były ukryte w ciasteczkach, które upiekły dla nas osoby niepełnosprawne, które wspieramy w ramach programu społeczna odpowiedzialność biznesu). Również podczas szkoleń dla kadry menedżerskiej –moduł o filozofii pracy w open spaces  przygotowała firma zewnętrzna. Wspólne zdjęcie ukazało się w biuletynie wewnętrznym, który otrzymuje każdy pracownik.

Po podjętych działaniach, Wola i nowy budynek wydają  się znacznie bardziej oswojone, wymierne efekty akcji Wszyscy pod jednym dachem pokaże jednak audyt komunikacyjny, badający także kulturę firmy, zaplanowany na pierwsze półrocze 2005.

Nagrody:

Złoty Spinacz

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin