.

Polska „Dolina Krzemowa” – czyli stawiamy na e-biznes

dodano: 
10.09.2010

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Partner of Promotion

Tytuł projektu
Polska „Dolina Krzemowa” – czyli stawiamy na e-biznes

Podmiot realizujący
Partner of Promotion

Opis kampanii
Wejście Polski do Unii Europejskiej w 2004 r. sprawiło, że Polacy uzyskali prawo do ubiegania się o dotacje unijne. Odgrywają one kluczową rolę w rozwoju gospodarki – również tej elektronicznej, czyli „e-gospodarki”. Jednakże poziom świadomości wśród polskich przedsiębiorców o dostępności funduszy unijnych zależy od regionu, w jakim działają. Najaktywniejsi są ci z obszarów rozwiniętych, skupionych wokół dużych ośrodków miejskich. Tymczasem e-biznes można prowadzić wszędzie!

Punktem wyjścia dla kampanii było uruchomienie w drugiej połowie 2008 r. przez PARP dwóch działań, w ramach których przedsiębiorcy mogli się ubiegać o dotacje na e-biznes (Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, działanie 8.1 – środki unijne na e-usługę i 8.2 – dotacje na technologię B2B).

Grupy docelowe kampanii
Adresatami kampanii byli przede wszystkim:
- mikro-, mali i średni przedsiębiorcy – osoby mające unikalne, ciekawe i wspierające rozwój gospodarki elektronicznej pomysły na swój własny e-biznes,
- studenci i absolwenci (szczególnie kierunków informatycznych),
- przedstawiciele środowisk akademickich, inkubatorów przedsiębiorczości i kół biznesu.

Cele kampanii
Kampania była prowadzona od grudnia 2008 r. do grudnia 2009 r. i miała na celu:
- podniesienie świadomości przedsiębiorców o możliwości uzyskania dofinansowania na działania związane z e-biznesem,
- promowanie w Polsce idei społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy,
- budowanie świadomości społecznej dotyczącej istnienia portalu „Wspieramy e-biznes” - web.gov.pl” – obszernego źródła wiedzy dla przedsiębiorców, chcących uzyskać dotacje na swój pomysł na e-usługę lub technologię B2B w sieci.

Przeprowadzone działania
Kluczowym elementem dla kampanii informacyjno-promocyjnej było stworzenie portalu: „Wspieramy e-biznes” - web.gov.pl”. To miejsce, gdzie można znaleźć kompleksowe i w pełni wiarygodne informacje o prowadzeniu biznesu w sieci, przeczytać inspirujące e-booki, podyskutować na forum z innymi użytkownikami na temat doświadczeń w zdobywaniu dotacji i rozwijaniu swojego e-biznesu.

Najważniejsze działania informacyjne, które zostały podjęte i przyczyniły się do sukcesu kampanii to:

- ogólnopolskie forum e-biznesu – międzynarodowe sympozjum w całości poświęcone trendom i osiągnięciom w gospodarce elektronicznej. Wzięli w nim udział zarówno polscy, jak i światowi eksperci ds. działalności biznesowej w sieci.
- spotkania informacyjno-edukacyjne dla przedsiębiorców w różnych regionach Polski oraz udział ekspertów PARP w targach, konferencjach i seminariach poświęconych e-biznesowi, społeczeństwu informacyjnemu, technologiom informatycznym etc.

Chcąc dotrzeć z informacją do jak największej grupy zainteresowanych, przedstawiciele agencji i PARP przebyli 6800 km (!) samochodem, pociągiem i samolotem.

- aktywne relacje z mediami w ramach Biura Pasowego - w okresie 12 miesięcy w mediach pojawiło się blisko pół tysiąca publikacji o dotacjach na e-biznes.
- Intensywna kampania internetowa - poprzez mailingi, virale, bannery reklamowe, które pojawiły się na większości portali biznesowych, oraz działania na portalach i forach społecznościowych, agencja dotarła do kilkudziesięciu tysięcy przedsiębiorców.
- Edukacja przedsiębiorców poprzez promocję dobrych praktyk, dodatki do ogólnopolskich dzienników – wydawane w formie broszur edukacyjnych oraz dodatkowych publikacji informacyjnych, pisane w przystępny sposób i bogato ilustrowane wyróżniały się na tle innych materiałów poświęconych funduszom unijnym.

Dodatkowo dla przedsiębiorców, którzy w pierwszych konkursach na działania 8.1 i 8.2 uzyskali dofinansowanie, zorganizowano konkursy na najbardziej innowacyjną e-usługę i technologię B2B. Dla zwycięzców agencja zrealizowała kampanię PR. Najlepsze projekty zostały opisane m.in. w specjalnym dodatku nt. e-biznesu do „Rzeczpospolitej”.

Efekty kampanii, nagrody i wyróżnienia
Dzięki precyzyjnie dobranym działaniom udało się dotrzeć i zainteresować dotacjami na e-biznes tysiące przedsiębiorców, którzy masowo ruszyli z wnioskami na innowacyjne projekty. W 2009 r.  LICZBA PRZEDSIĘBIORCÓW UBIEGAJĄCYCH SIĘ O DOFINANSOWANIE NA INNOWACYJNE PROJEKTY WZROSŁA O PONAD 600% (z 452 wniosków złożonych podczas jesiennej rundy konkursowej w 2008 r. do 2809 wniosków, które wpłynęły jesienią 2009 r.). A Polska gospodarka wzbogaciła się dzięki temu o technologicznie zaawansowane rozwiązania, które przyczyniają się do podniesienia konkurencyjności polskiej gospodarki na tle innych państw Unii.

Sukces kampanii pokazują także wyniki mediowe. Aktywne działania Biura Prasowego przyniosły w okresie trwania kampanii pół tysiąca publikacji dot. dotacji na e-biznes, z czego w połowie z nich znalazły się informacje o portalu www.web.gov.pl. Efektywność materiałów, które ukazały się tylko w prasie na temat witryny „Wspieramy e-biznes” mierzona liczbą impresji wyniosła 13,5 mln w okresie od stycznia do grudnia 2009 r.

Kampania została zauważona na świecie. Otrzymała dwie główne nagrody, w kategoriach "Best Overall Organizational Communications Program" i "Best Marketing-Communications Program" w konkursie Impact Awards 2009. Została też wyróżniona w konkursie The 2010 International Business Awards otrzymując tytuł “ Stevie Distinguished Honoree”. Zakwalifikowała się ponadto do finalistów konkursu PR News’ Platinum PR Awards w kategorii „Public Affairs”.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin