.

Polska premiera i road show nowego Volvo XC40

dodano: 
03.11.2017

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Agencja Testa Communications

O projekcie

9 października 2017 roku odbyła się polska premiera nowego Volvo XC40. Jest to najnowszy i najmniejszy SUV w portfolio marki. Produkcja modelu ruszy w listopadzie tego roku, a pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży na przełomie stycznia i lutego 2018 roku. Premierze towarzyszył road show w wybranych 16 miastach w Polsce, podczas którego najnowszy SUV był prezentowany w salonach Autoryzowanych Dealerów Volvo. Razem z nowym modelem, Volvo Cars wprowadził w Polsce, jako jednym z siedmiu krajów europejskich, pakiet serwisowy usług Care by Volvo, który całkowicie zmienia tradycyjne podejście do posiadania samochodu. Care by Volvo to cykliczna opłata za samochód w zamian za co otrzymujemy pakiet obejmujący szereg usług concierge. Auto posiada także nowatorską usługę pozwalającą na współdzielenie go z innymi użytkownikami.

 

Wyzwanie

Zadaniem Testa Communications była kompleksowa obsługa (koncepcyjna i techniczna) premiery oraz road show Volvo XC40. Opracowanie idei spójnej z marką Volvo dla głównego wydarzenia w Warszawie (dziennikarze, klienci flotowi, gwiazdy) i mniejszych eventów (całodniowe pokazy samochodu dla zaproszonych klientów) w pozostałych miastach oraz przełożenie tego na poszczególne aktywności.

Volvo XC40 to nowy model w palecie Volvo. Jest to SUV premium średniej wielkości, którego celem wraz z wejściem na polski rynek, jest zostanie liderem w dziedzinie bezpieczeństwa i connectivity w tym segmencie. Zaproponowane przez Testa Communications działania miały wskazywać na to, że auto kierowane jest do innej niż dotychczas grupy klientów. Dla Volvo XC40 są to kobiety i mężczyźni w wieku około 40 lat, zorientowani na sukces, pewni siebie i niezależni. Ambitni, progresywnie patrzący na biznes, proaktywni, wiedzący, czego chcą, lubiący rywalizację i wyzwania. Osoby o pozytywnym nastawieniu do życia oraz patrzące w przyszłość. Przede wszystkim osoby, które chcą użytkować, a nie jedynie posiadać samochód. Oferta musiała także uwzględniać nowych klientów progresywnych, otwartych na nowe technologie i idee, ale przede wszystkim takich, którzy wcześniej nie byli klientami tej marki.

Na podstawie briefu Testa Communications opracowała koncept eventu i road show, którego celem było oddanie nowego charakteru auta i przekazanie emocji, jakich doznajemy podczas prowadzenia go.

„VOLVO CAR NIGHT MARKET”

Nowa grupa docelowa to także nowe odnoszące się do niej emocje. Volvo XC40 to już nie tylko bezpieczeństwo, to symbioza z miastem, w którym żyją jego użytkownicy. To ruch, przestrzeń i architektura, moda, design, dźwięk i smak. To kolaż wszystkich zmysłów, dzięki którym młodzi ludzie doświadczają i „konsumują” miasto. Agencja stworzyła koncepcję „Volvo Car night market” – wielkomiejskiego targu nocnego, będącego sercem współczesnego miasta i na niej oparła zaproponowane działania.

Przeprowadzone działania

Testa Communications zorganizowała event dla dziennikarzy, klientów floty i celebrytów. Premiera odbyła się w żoliborskim Studiu Tęcza. Postindustrialny charakter miejsca wydobyła zaaranżowana przestrzeń. Specjalnie zaprojektowane neony „Volvo Car night market” i świetlne kule zwisające z sufitu wzmacniały główny przekaz wydarzenia. Zastosowane światło budowało napięcie, a scenografią stworzono miejską przestrzeń. Składały się na nią moduły przypominające stoiska nightmarketowe i kontenery, niezwykłe rośliny oraz neonowe światło uliczne. Specjalne strefy tematyczne oraz różnorodność smaków charakterystycznych dla życia kulinarnego miasta, miały utwierdzić zaproszonych gości w przekonaniu, że doświadczają współczesnego miasta. Nowe Volvo XC40 wtopiło się w tą spójnie zaaranżowaną przestrzeń, wjeżdżając w nią wprost ze sceny.

Do udziału w evencie agencja zaprosiła dwie uznane marki: projektantów, braci Lange&Lange oraz markę odzieżową RISK made in Warsaw. Obydwie są jednym z wielu wyznaczników współczesnego pokolenia influecerów oraz tworzone są przez utalentowanych, bezkompromisowych projektantów, których idea jest bliska nowej grupie docelowej marki Volvo. Wplecenie w scenografię eventu elementów estetycznych i dizajnerskich tych projektantów podkreślało współczesny styl miasta. Wieczór uświetnił koncert jazzowy Wojtka Mazolewskiego. Na premierze pojawili się również m.in. Joanna Horodyńska, Katarzyna Zielińska, Mariusz Czerkawski, Piotr Kędzierski, Dorota Gardias, Odeta Moro, Karolina Malinowska oraz Tomasz Kuchar.

Kolejnym etapem było road show w wybranych 16 miastach Polski (Lublin, Kielce, Rzeszów, Olsztyn, Warszawa, Toruń, Wrocław, Szczecin, Katowice, Chorzów, Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań, Białystok, Łódź, Kraków). Agencja technicznie i koncepcyjnie odpowiadała za spójną z główną ideą scenografię oraz przygotowanie materiałów dla dealerów.

Celem komunikacyjnym przeprowadzonych działań było dotarcie do nowej grupy docelowej i przekazanie uczestnikom tych wydarzeń nowego charakteru auta wraz z jego nowatorskimi rozwiązaniami technologicznymi, które dopasowują się do aktualnych potrzeb użytkowników.

Efekty

Marka Volvo, w Polsce, po raz pierwszy zdecydowała się na event w stylu miejskim. Dotychczas, auta prezentowane były w połączeniu z naturą. Spójna koncepcja eventów i jej trafne przełożenie na realizację (scenografia, zastosowane multimedia, marki współpracujące) spowodowały, że media i grupa docelowa wydarzeń właściwie odebrali założony przekaz, co jest sukcesem komunikacyjnym przeprowadzonych przez Testa Communications eventów.

W warszawskiej premierze wzięło udział prawie 500 gości. Kilkakrotnie więcej osób wzięło udział w dniach otwartych w salonach Autoryzowanych Dealerów Volvo. Już w tydzień po premierze przełożyło się to na ponad 200 zamówień nowego Volvo XC40.

Do przeprowadzenia projektu Agencja Testa Communications została wybrana w konkursie ofert. Za działania odpowiedzialny był dział Projektów Specjalnych pod kierownictwem Natalii Bonder, Project Managing Directora.

Fot. Marcin Krokowski

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin