.

„Poznaj Polskę z Travelist”, czyli jak pozycjonować podróże w czasie pandemii

dodano: 
11.12.2020

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Travelist.pl, Clue PR

TŁO

Na przełomie 2019 i 2020 roku świat stanął w obliczu pandemii koronawirusa. Związane z nową sytuacją zmiany i restrykcje wpłynęły na niemal wszystkie sfery życia i gospodarki. Turystyka jest jedną z branż, które najbardziej ucierpiały wskutek pandemii, ponieważ jej działalność została sparaliżowana na wiele miesięcy. Marka Travelist.pl, podobnie jak wiele innych z tego sektora, stanęła przed wyzwaniem opracowania planu komunikacji w tych niepewnych czasach. Kiedy w maju zdecydowano się na stopniowe zmniejszanie restrykcji obostrzeń, większość biznesów mogła wrócić mniej więcej do normalnej pracy. W tym czasie ruszyła również kampania „Poznaj Polskę z Travelist”, promująca polskie regiony, którą w mediach komunikowała agencja Clue PR.

Marina Giżycko

WYZWANIE

Travelist.pl to pierwszy w Polsce portal, łączący w sobie funkcje serwisu rezerwacyjnego oraz magazynu podróżniczego. Korzysta z niego niemal sześć milionów zarejestrowanych użytkowników, szukających inspiracji i planujących wypoczynek w kraju i zagranicą w blisko 1000 hotelach i pensjonatach. Od 2014 roku Travelist.pl jest członkiem międzynarodowej grupy Secret Escapes, obecnej w ponad 20 krajach na trzech kontynentach. W 2016 roku spółka stanęła na podium największych serwisów rezerwacyjnych w Polsce, a w 2019 roku znalazła się w gronie tysiąca najszybciej rozwijających się firm w Europie wg prestiżowego rankingu FT1000 Financial Times.

Największym wyzwaniem dla portalu było odpowiednie promowanie podróży w czasie pandemii. Sytuacja zmieniała się bardzo dynamicznie, obostrzenia wprowadzano i znoszono z małym wyprzedzeniem, zostawiając niewiele czasu na reakcję, co tym samym wymuszało ogromną elastyczność firm w planowaniu swojej komunikacji i gotowość na wszystko.

Podróże stały się tematem newralgicznym. Jednym z głównych haseł towarzyszących pandemii było „zostań w domu”. Podobny przekaz nie zachęca do wyjazdów, sprawiając tym samym, że podmioty branży turystycznej, w tym Travelist.pl, stanęły przed trudnym zadaniem - musiały umiejętnie komunikować się w czasie, w którym ich główna aktywność została zablokowana.

Cerkiew Białowieża

CEL

Przez ograniczenia spowodowane wirusem wielu turystów zdecydowało się na spędzenie wakacji w kraju. Travelist.pl chciał realnie odpowiedzieć na potrzeby konsumentow, pozostać z nimi w bliskim kontakcie i inspirować do wspólnego odkrywania polskich regionów. Dotychczas sezon wakacyjny kojarzył się przede wszystkim z szansą na wycieczki zagraniczne, przez co potencjał polskich zakątków w oczach wielu stracił na atrakcyjności. Pandemia paradoksalnie stała się pretekstem do odkrywania nieznanego i poznania Polski na nowo. Dodatkowym czynnikiem skłaniającym turystów do tego, aby w sezonie letnim 2020 postawili na nasz kraj, było wprowadzenie Bonu Turystycznego - rządowego programu, mającego wspierać rodzimą branżę. Travelist.pl, realizując kampanię „Poznaj Polskę”, nie tylko inspirował do wakacyjnych podróży, lecz także edukował w zakresie możliwości wykorzystania środków z bonu w polskich obiektach turystycznych. Dzięki tym szeroko zakrojonym działaniom firma stała się dla Polaków pierwszym źródłem wiedzy i pomysłów w kwestii wyjazdów

STRATEGIA

Kampania „Poznaj Polskę z Travelist” powstała w celu wykorzystania potencjału podróżowania po kraju. Podczas trwania pandemii ważne było, aby skupić się przede wszystkim na trosce o turystów i ich bezpieczeństwie. Ich chęć do wyjazdów nie zanikła, a poprawa sytuacji epidemicznej w okresie wakacyjnym pozwoliła na rozpoczęcie komunikacji.

Przygotowane materiały inspirowały do podróży po Polsce, wpisując się jednocześnie w moment startu Polskiego Bonu Turystycznego - państwowego programu, przyznającego Polakom vouchery do wykorzystania w krajowych obiektach turystycznych. Celem programu było zachęcenie do wspierania branży turystycznej, a tym samym polskiej gospodarki.

Białystok Pałac Branickich

Orzechowo

W bogatym cyklu przewodników nie zabrakło ciekawostek o historii, naturze, atrakcjach dla dzieci i miłośników sportu, a także rekomendacji lokalnych restauracji i noclegów. Prace nad nim zajęły trzy miesiące. Istotnym założeniem było pokazanie bardziej niszowych, mniej znanych i przez to rzadziej uczęszczanych lokalizacji, co pozwoliłoby uniknąć dużego zagęszczenia turystów i spędzenia wakacji bezpieczniej.Kampania była prowadzona w wielu kanałach, ponieważ Travelist.pl, korzystając z eksperckiej wiedzy i doświadczenia lokalnych przewodników, przygotował cykl artykułów, podcastów, filmów oraz setki autorskich zdjęć.

REALIZACJA

Przygotowania

Zespół odpowiedzialny za przygotowanie materiałów wyruszył w Polskę, by odwiedzić aż 13 różnych regionów. W kampanię zaangażowani byli podróżnicy z Travelist, influencerzy oraz lokalni przewodnicy, którzy dzięki swojej wiedzy mogli pokazać najciekawsze, mniej popularne miejsca. Podczas podróży po kraju powstały autorskie zdjęcia i nagrania, w tym również te wykonane przy użyciu drona, co pomogło wzbogacić treści wizualnie.

Wilczy szaniec

Publikacja materiałów

Z zebranych materiałów powstało 15 artykułów, które co tydzień były publikowane w Magazynie Travelist. Teksty miały formę bogatych i kompleksowych przewodników, wzbogaconych zdjęciami i wskazówkami podróżniczymi. Dodatkowo z każdego regionu przygotowano filmy i podcasty, zawierające wywiady z ich przedstawicielami. Dystrybucja materiałów odbywała się zarówno w mediach, jak i kanałach własnych oraz portalach społecznościowych.

Podsumowanie

Wraz z końcem cyklu przygotowano podsumowanie, zawierające informacje na temat procesu tworzenia materiałów i ich zasięgów w mediach, a także inspirujący film, pokazujący najpiękniejsze kadry uchwycone podczas podróży po kraju.

EFEKTY

By przygotować cykl, podróżnicy z Travelist:

- odwiedzili 13 regionów - od Bałtyku po Tatry

- pokonali 16 tys. km samochodem, 585 km autokarem, 600 pociągiem, 454 km samolotem, 140 km rowerem i 2 km promem

- sprawdzili noclegi w 60 hotelach

- zrobili 4 tys. zdjęć

- nagrali 8 godzin materiału filmowego

- zarejestrowali 7 godzin rozmów z przewodnikami i znawcami regionu

- skosztowali lokalnych specjałów w 65 restauracjach, karczmach, tawernach i barach

Dzięki temu:

- powstało 15 artykułów do Magazynu Travelist

- opublikowano 14 filmów na YouTubie – łącznie wyświetlono je ponad 8800 razy

- przygotowano 12 tematycznych podcastów na platformach Soundcloud i Spotify, w których zasłuchało się niemal 1300 osób

- zamieszczono 113 inspirujących postów na Facebooku, które wyświetlone zostały niemal 11 mln razy,

- zaproszono do współpracy 9 influencerów, którzy wygenerowali łącznie prawie 40 tys. wejść na stronę

- całkowity zasięg postów na Instagramie wyniósł 700 tys. osób

- artykuły publikowane w Magazynie Travelist łącznie przeczytało 163 tys. czytelników

Mimo dynamicznie zmieniającej się sytuacji dla podróżników, Travelist.pl chce dalej inspirować ich do ciekawych i przede wszystkim bezpiecznych wyjazdów.

Zdjęcia: Travelist.pl

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin