.

Roosevelta 22 – samospełniająca się idea

dodano: 
13.02.2015

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Concordia Design, Agencja kreatywna MINIMA, Spółdzielnia PR

Tytuł
Roosevelta 22 – samospełniająca się idea

Autor
Concordia Design, Agencja kreatywna MINIMA, Spółdzielnia PR

Analiza sytuacji wyjściowej
Budowa biurowca „Bałtyk” w samym sercu Poznania, w miejscu dawnego, kultowego kina była zapewne jedną z najbardziej dyskutowanych inwestycji przez ostatnie dwa lata. Prace budowlane już ruszyły w bardzo bliskim sąsiedztwie Concordia Design – centrum designu, które w Poznaniu  funkcjonuje już ponad 3 lata. Między Concordią a budynkiem Bałtyku, który jest aktualnie w budowie powstanie przestrzeń, którą nazwano Podwórkiem. Zostanie oddana do użytku społecznego, jako miejsce spotkań nie tylko biznesu (Bałtyk), branży kreatywnej i przemysłu (Concordia Design), ale także mieszkańców miasta i dzielnicy Jeżyce. W związku z niesłabnącym zainteresowaniem nową inwestycją i budową w centrum miasta podjęto jeszcze przed powstaniem biurowca działania wizerunkowe i komunikacyjne. Trudno bowiem mówić o czymś, czego jeszcze nie ma.

Cel
Stworzenie spójnego konceptu komunikowania budynku, który dopiero powstaje wraz z przestrzenią, która będzie go otaczać i wpływać na sposób jego funkcjonowania.

Opis koncepcji/podjęte działania
Koncept Roosevelta 22 został zaprojektowany w oparciu o najnowsze standardy myślenia o sposobach funkcjonowania przestrzeni publicznej w nowoczesnych metropoliach. Miejsce, które topograficznie znajduje się w rzeczywistym centrum miasta, na styku jego głównych ulic, ma ambicje stać się demokratyczną przestrzenią łączącą biznes, design, kreatywną rozrywkę, integrującą różne społeczności. Będzie to jednocześnie brama do rewitalizowanej ulicy Święty Marcin, tworząc wspólnie nową miastotwórczą przestrzeń. Siłą konceptu Roosevelta 22 jest połączenie wartości każdego z trzech podmiotów: Bałtyku, Concordii Design oraz Podwórka.

Cały koncept ma działać na zasadzie wzajemnej współpracy i inspiracji, dawać miejsce do współdziałania różnym grupom społecznym. Z tego założenia wynika sposób komunikacji Roosevelta 22 jak i jego identyfikacja wizualna. Strategia konceptu Roosevelta 22 została opracowana podczas kreatywnych warsztatów w Concordii Design. Wyróżniono wspólne dla sąsiadujących ze sobą podmiotów społeczne i miastotwórcze funkcje oraz korzyści wynikające z takiej współpracy. Concordia na co dzień w swojej działalności konsultingowej wykorzystuje metodologię design thinking opartą na narzędziach projektowych, która sprawdza się w tworzeniu nowych idei i rozwiązań bazując na pracy zespołowej osób o różnych specjalizacjach. Dlatego też przy pracy nad konceptem Roosevelta 22 spotkali się inwestorzy, marketingowcy, specjaliści od komunikacji i projektanci.

Tuz przed oficjalnym rozpoczęciem budowy zorganizowano spotkanie z inwestorami i przedstawicielami mediów, które zapoczątkowało jednocześnie cykl dyskusji na temat nowej roli centrów miast i świadomego projektowania przestrzeni publicznej, które będą odbywały się w czasie realizacji projektu Roosevelta 22.  Studenci szkoły projektowej School of Form stworzyli film o centrum Poznania dziś i za 50 lat, który w specjalnie zaprojektowanej kapsule czasu symbolicznie zakopano na terenie budowy Bałtyku. Ekspert z Pracowni Socjologii Miast przedstawił nowe funkcje centrów miast i pokazał najlepsze przykłady dobrze zaprojektowanych przestrzeni publicznych z całego świata a inwestorzy wraz z właścicielką Concordia Design – Ewą Voelkel-Krokowicz dokładnie przedstawili ideę konceptu oraz zaprezentowali etapy realizacji inwestycji. Niezwykle ważny jest fakt, że wszystkie działania wokół Roosevelta 22 wykonują firmy naturalnie z tym miejscem związane: agencja kreatywna Minima, która znajduję się w inkubatorze przedsiębiorczości w Concordia Design, a za projekt komunikacji odpowiedzialna jest Spółdzielnia PR, która od powstania poznańskiego centrum designu zajmuje się także jego komunikacją. Dlaczego wybrano firmy z najbliższego sąsiedztwa? Pownieważ w naturalny sposób są z Roosevelta 22 związane i znają dokładnie potrzeby osób, które będą najbliżej powstającego budynku, a dodatkowo od samego początku obserwują jego budowę i rozwój. Właśnie dlatego to idea, która rozwija i spełnia się niejako sama. W naturalny zrównoważony sposób.

Efekty projektu
komunikacja wizualna dla Roosevelta stworzona przez agencję kreatywną MINIMĘ znacznie wykracza poza standardowe działania projektowe w tym obszarze. W logotyp Roosevelta wpisać można i wkomponować logotypy Concordii Design oraz Podwórka. Kolejnym etapem prac był projekt strony internetowej, a dokładniej landing page, który miał za zadanie przybliżyć idee Roosevelta 22. Bardzo ważna była kwestia dynamiki. Strona została od razu zaprojektowana na urządzenia mobilne. Zastosowano skład nawiązujący do gazetowego oraz animację dzięki której całość strony jest dynamiczna w odbiorze. Ideę miejsca, którego jeszcze nie ma oddaje także profil na Facebooku dokumentujący każdego dnia postępy z placu budowy Roosevelta 22. Tam gdzie powstaje budynek Bałtyku zostało zamontowane urządzenie, które codziennie o podobnej porze robi jedno zdjęcie. Za dwa lata Bałtyk będzie gotowy, a wraz z nim film stworzony metodą poklatkową, który będzie dokumentem tego, jak krok po kroku powstawał ten obiekt.

Komunikację PR dla konceptu Roosevelta 22 opracowała Spółdzielnia PR. Strategię komunikacji oparto o trzy główne wartości. Po pierwsze - wspólny unikalny koncept wynikający z synergii trzech miejsc i ich wspólnego funkcjonowania. Po drugie - wyjątkowa, światowa architektura - Bałtyk wraz z Podwórkiem został zaprojektowany przez jedną z najlepszych pracowni architektonicznych na świecie MVRDV pod kierunkiem Natalie de Vries, a w kooperacji z polskim biurem NO Natkaniec Olechnicki Architekci. Po trzecie koncept Roosevelta 22 to przykład nowego, świadomego myślenia o przestrzeni publicznej. Komunikacja projektu będzie daleko wykraczać poza informacje czysto inwestorskie. Zaplanowano kilka debat i otwartych spotkań eksperckich poświęconych architekturze i nowoczesnemu projektowaniu przestrzeni publicznej. Wyzwaniem stojącym przed agencją jest dotarcie z informacjami o koncepcie Roosevelta 22 do bardzo różnych grup odbiorców: architektów, biznesu, społeczności lokalnej, studentów.

Wymiernym efektem jest także bardzo duże zainteresowanie powstającą inwestycją wśród potencjalnych najemców. Pierwsze umowy najmu powierzchni w budynku podpisały firmy KPMG oraz Grontmij.

 

Nagrody:

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin