.

Sonda o kulturze, czyli jak promowano Mój Empik

dodano: 
16.09.2016

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Business & Culture/Empik

Cel kampanii

Celem kampanii było poinformowanie o powstaniu pierwszego spersonalizowego programu lojalnościowego, a co za tym idzie: zachęcenie jak największej liczby osób do rejestracji w Moim Empiku.

Grupa docelowa

Grupa docelowa odbiorców akcji była bardzo szeroka – należeli do niej wszyscy nabywający książki, filmy, płyty muzyczne: nie tylko klienci Empiku, lecz także osoby wybierające inne księgarnie.

Działania

Jedna dziennikarka, dwie lokalizacje, kilkudziesięciu szczęśliwców i kilkaset książek, filmów i płyt. Liczyły się tempo, intuicja i koordynacja. W jednej chwili Justyna Dżbik-Kluge zagadywała nieświadomego spacerowicza i pytała o kulturalne preferencje, a w kolejnej, za jego plecami ekipa techniczna aranżowała niezwykłą kulturalną przestrzeń. Na ruchliwym chodniku nagle pojawiał się regał zapełniony ulubionymi książkami, płytami i filmami danej osoby. Obok niego stawał domowy fotel i stolik. Z przenośnego odtwarzacza zaczynała płynąć muzyka ukochanych wykonawców.

Ekipa ukryta w busie dzięki przekazowi na żywo była w stanie w ciągu dwóch minut wybrać spośród kilkuset kulturalnych produktów wskazywane przez przechodniów jako ich ulubione. Następnie w ciągu kilkunastu sekund musiała je niepostrzeżenie umieścić za ich plecami. Ukrytym kamerom pozostawało rejestrować zaskoczenie i radość „ankietowanych”. Akcja zobrazowała sposób działania programu Mój Empik – pierwszego w Polsce programu lojalnościowego, który zapamiętuje kulturalne preferencje i dostarcza „uszyte na miarę” promocje, zaproszenia i informacje.

Efekty

Relacja z przeprowadzonej sondy została umieszczona na portalach YouTube i Facebook. Szybko osiągnęła ponad 120 tysięcy wyświetleń i została udostępniona ponad 500 razy, w tym przez wydawców książkowych, biblioteki publiczne i osoby prywatne. Dzięki influencerom post z filmem zobaczyły setki tysięcy użytkowników Facebooka.

Na temat Mojego Empiku pojawiło się wiele publikacji na stronach internetowych, w tym biznesowych, literackich, portalach mediów ogólnopolskich i blogach opiniotwórczych, oraz wzmianek w social mediach. Film udostępniła m.in. Kasia Tusk – autorka „Make Life Easier”, prowadząca „Czytam, bo lubię” Agnieszka Kalus i Kasia Czajka – znana jako Zwierz Popkulturalny.

Jak wynika ze słów Moniki Marianowicz, rzecznika prasowego firmy, kampania przyniosła oczekiwany skutek: „W ciągu dwóch tygodni działania programu przystąpiło do niego ponad 200 tysięcy osób. Są to zarówno rejestracje online, jak i w aplikacji mobilnej oraz bezpośrednio w salonach. To dowód na to, że korzyści zaproponowane w ramach Mojego Empiku są dla odbiorców bardzo atrakcyjne i że czekali oni na taki program i kartę Empiku. Możemy również mówić o sukcesie powiązania programu lojalnościowego offline/online – jesteśmy wśród najczęściej ściąganych aplikacji w kategorii „Zakupy” w Polsce!”.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin