.

Strategia działań PR dla programu kulturalnego polskiego Przewodnictwa w Radzie UE w 10 stolicach

dodano: 
22.07.2011

Rodzaj:

case'y firm

Autorzy projektu:
Mateusz Litewski, Marcin Sęk, Strategia PR

Tytuł projektu:
Polska kreatywnym zagłębiem Europy (praca zgłoszona w konkursie Young Creatives)

TEASER - COUNTDOWN
2 tygodnie przed Prezydencją Polski: na znanych budynkach w 10 miastach (plus Warszawa) pojawiają się zegary odliczające czas odliczanie zostaje uruchomione równocześnie w każdym z miast

Cel odliczania - owiany tajemnicą

1 doba przed „Godziną Zero”:
Przy zegarach pojawiają się nagłośnienie oraz telebim

1 godzina przed „Godziną Zero”:
Na telebimie pojawia się transmisja z Warszawy

Wybija „Godzina Zero”…

LAUNCH – GLOBAL POLONEZ

Na znanych budynkach pojawia się logo Culture.pl.

Globalny Flash Mob - „You can dance Polonez too” (Warszawa – 12:00, Kijów, Mińsk – 13:00, Moskwa – 14:00)
W tłumie pojawiają się osoby przebrane w stroje szlacheckie i zaczynają tańczyć Poloneza (koordynatorzy – zespoły polonijne)
Na telebimie widoczny jest Polonez tańczony w Warszawie
Pierwsza Para w Warszawie – Alicja Bachleda-Curuś i Michał Żebrowski lub polityk VIP
Z głośników leci Polonez z filmu Pan Tadeusz

RANKING KULTUROŻERCÓW

Konkurs dla najbardziej aktywnych uczestników wydarzeń kulturalnych organizowanych przez IAM
Mieszkańcy 10 stolic zachęcani są do rejestracji na oficjalnej stronie programu kulturalnego
Każdy zarejestrowany uczestnik zbiera punkty
Podczas wszystkich wydarzeń kulturalnych organizatorzy przyznają kod, który można wpisać na stronie
Na stronie dostępny jest harmonogram wydarzeń i bieżący ranking uczestników

Punkty główne
Za uczestnictwo wydarzeniach (każde z 5 filarów)

Punkty dodatkowe
Quizy (dostępne na stronie www w lokalnych językach) dotyczące kultury polskiej oraz treści prezentowanych w ramach poszczególnych 5 filarów

Nagrody
Podróż do Polski, zwiedzanie kraju, spotkanie z VIPami (Lech Wałęsa, Jerzy Buzek) i …

KINO, WOLNOŚĆ

Lipcowe i sierpniowe weekendy
Prezentacja filmów dokumentalnych z cyklu „Przewodnik do Polaków” na świeżym powietrzu
5 weekendów, 5 filmów z cyklu
Zaproszeni są przedstawiciele mediów, środowisk artystycznych
Każdy seans poprzedza przemówienie ważnej postaci związanej z polską kulturą – background do filmu
Uczestnicy seansów częstowani są polskimi specjałami
Po filmach czas na dyskusje, wspólne refleksje
Na miejscu obecny przedstawiciel polskiej placówki dyplomatycznej lub IAM

POLSKA INSPIRUJĄCA

Dzień Stanisława Lema, Karola Szymanowskiego, Czesława Miłosza

Proza, muzyka klasyczna, poezja
– czerpiemy inspirację od trzech mistrzów gatunku
Akcja zachęcająca do własnej interpretacji dzieł mistrzów
Chętni z 10 krajów wybierają jedno dzieło
Powstałą interpretację przesyłają na stronę IAM
Wybrane dzieła prezentowane będą na stronie IAM
Najlepsze dzieła zostaną zaprezentowane podczas ceremonii kończącej Polską Prezydencję

12.09.2011
– 90 lat od daty urodzin: ogłoszenie zwycięzcy na interpretację Lema
3.10.2011
– 129 lat od daty urodzin: ogłoszenie zwycięzcy na interpretację Szymanowskiego
8.10.2011
– 100 lat i 100 dni od daty urodzin: ogłoszenie zwycięzcy na interpretację Lema

KOMUNIKACJA BIEŻĄCA i DZIAŁANIA DODATKOWE

Wsparcie promocji programu „Polska kreatywnym zagłębiem Europy” poprzez:
Komunikaty prasowe dotyczące akcji i wydarzeń kulturalnych
„Global Polonez” (Globalny Flash Mob, Księga Guinnessa) i projekt „I, CULTURE. Made in the EU. Powered by Poland”
„Załóż Czapkę” i projekt „I, CULTURE”
„Ranking Kulturożerców” i oficjalna strona internetowa programy kulturalnego, stworzona przez IAM
„Kino, Wolność” i cykl dokumentów „Przewodnik do Polaków”
„Polska Inspirująca”, trasa koncertowa RSQ, masterclasses, spektakl Teatru Biuro Podróży i Audiobook Czesława Miłosza
Zbieranie adresów mailowych od uczestników podczas wszelkich wydarzeń IAM
Newslettery „Czy wiesz, że…” (1/tydzień)
Ciekawostki dotyczące polskiej kultury, zapowiedzi wydarzeń oraz bieżące informacje odnośnie programu kulturalnego Prezydencji Polski
Obecność przedstawicieli IAM i MSZ w zagranicznych mediach

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ KOMUNIKACYJNYCH

Teaser Countdown – start 17.06 - czerwiec
Launch – Global Polonez – start 1.07 - lipiec
Załóż Czapkę – start 1.07: lipiec - grudzień
Kino, Wolność – daty – 9.07; 16.07; 23.07; 30.07; 6.08
Polska Inspirująca – start 07.07; koniec – 12.09; 3.10; 8.10
Komunikacja Bieżąca i Działania Dodatkowe – start 1.07 – koniec – 31.12

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin