.

Strategia działań PR dla programu kulturalnego polskiego Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej

dodano: 
13.10.2011

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Multi Communications

Tytuł
Strategia działań PR dla programu kulturalnego polskiego Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej (praca przygotowana na konkurs Young Creatives)

Autor
Marta Nobis, Zuzanna Jakubiec (Multi Communications)

Strategia
Instytut Adama Mickiewicza:
- I, Culture
- Karol Szymanowski
- Czesław Miłosz
- Planeta Lem
- Przewodnik do Polaków

Przewodnictwo Polski w Radzie Unii Europejskiej:
- Media
- Społeczność internetowa
- Liderzy opinii
- Konsumenci kultury
- Parlamentarzyści i instytucje
- Artyści

Zwiększenie świadomości i wzmocnienie pozytywnego wizerunku polskiej kultury na świecie - Polska kreatywnym zagłębiem Europy

Idea kreatywna
Kulturalna Układanka:
- Polska kultura składa się z wielu elementów
- Odwołanie do wielokulturowego społeczeństwa
- Uniwersalny symbol puzzli, zrozumiały dla wszystkich kultur
- Zaangażowanie grup docelowych w projekt
- Kreatywne wykorzystanie różnych elementów kultury
- Pokazanie polskiej kultury przez pryzmat zabawy
- Kultura polska łączy ludzi na całym świecie
- Nawiązanie do projektu „I, Culture”
Podkreślenie wielopoziomowej działalności IAM

Wysyłka kreatywna - kulturalne puzzle
- Całość układanki będzie tworzyła mapę Polski
- Wybrane puzzle będą przedstawiały wizerunki znanych polskich artystów oraz symbole - nawiązujące do programu kulturalnego IAM
- Informacje o wydarzeniach realizowanych przez IAM
- Układanka będzie zawierała logo IAM i adres strony www programu kulturalnego

Kulturalna Układanka- event w przestrzeni miejskiej
- Układanie gigantycznych puzzli na największych placach 10 miast
- Całość układanki tworzy mapę Polski
- Wybrane puzzle przedstawiają wizerunki znanych polskich artystów, symbole kojarzone z polską kulturą, informacje o wydarzeniach realizowanych przez IAM
- Wydarzenie połączone z projektem „I, Culture”
- Event poprzedzi konferencja prasowa
- Przeprowadzenie badania „Z czym kojarzysz polską kulturę?”

Kulturalna Układanka - działania na Facebooku
- Stworzenie zakładki dedykowanej programowi kulturalnemu towarzyszącemu polskiej - Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
- Informacje dla użytkowników o programie
- Materiały do pobrania (mp3, tapety, itp.)
- Aplikacja do układania kulturalnych puzzli (obrazy związane z polską kulturą)
- Konkursy dla użytkowników
- Aplikacja do stworzenia ze zdjęć profilowych użytkowników mapy Polski (finał programu)

Kulturalna Układanka – symbole
Przypinka:
- Przypinki w kształcie puzzli zaprojektowane przez znanych polskich artystów
- Hasło na przypince: „I, Culture. Made in the EU. Powered by Poland”
- Przypinki rozdawane podczas akcji w przestrzeni miejskiej
- Przypinki jako gadżet dla osób „lubiących” profil IAM na Facebooku

Symbole dźwiękowe:
- Trzy wersje wybranego utworu Karola Szymanowskiego przygotowane przez polskich artystów muzyków (wersja jazzowa, klubowa, hip hopowa)
- Dystrybucja do lokalnych rozgłośni radiowych, środowisk artystycznych i liderów opinii
- Element interaktywnych materiałów prasowych

Kulturalna Układanka – dotarcie do grup docelowych
Media i bloggerzy:
- Wysyłka kreatywna (Kulturalne Puzzle, zaproszenia na event oraz konferencję prasową, materiały informacyjne na temat wydarzeń kulturalnych realizowanych przez IAM)
- Media relations (informacje interaktywne z muzyką, fragmentami filmów, zdjęciami)

Efekty
- Zaangażowanie w program kulturalny
- Inspirowanie do podejmowania tematów związanych z programem kulturalnym IAM
- Utrwalenie skojarzenia - Polska jako kreatywne zagłębie Europy
- Promocja Polski oraz działalności IAM

Środowisko parlamentarzystów i instytucje
- Wysyłka kreatywna (Kulturalne Puzzle, audiobook Czesława Miłosza, płyta z nagraniami Karola Szymanowskiego, spersonalizowane zaproszenie na spektakl „Planeta Lem”, przypinka, informacja na temat IAM)

Efekty
- Zaangażowanie w program kulturalny
- Zwiększenie świadomości i zwrócenie uwagi na polską kulturę
- Utrwalenie skojarzenia: Polska jako kreatywne zagłębie Europy
Promocja Polski oraz działalności IAM

Konsumenci kultury i użytkownicy internetu
- Działania bezpośrednie:
- Wspólne układanie puzzli w przestrzeni miejskiej
- Aktywności na Facebooku
- Strona internetowa projektu
- Działania pośrednie:
- Dotarcie poprzez media, artystów, liderów opinii

Efekty
- Zaangażowanie w program kulturalny
- Zwiększenie świadomości i zwrócenie uwagi na polską kulturę
- Utrwalenie skojarzenia - Polska jako kreatywne zagłębie Europy
- Promocja Polski oraz działalności IAM

Środowisko artystyczne i liderzy opinii
- Wysyłka kreatywna (Kulturalne Puzzle, płyta z utworami Karola Szymanowskiego, nagranie z nowymi aranżacjami muzyki Karola Szymanowskiego, przypinka, informacja na temat IAM)

Efekty
- Zaangażowanie w program kulturalny
- Zwiększenie świadomości i zwrócenie uwagi na polską kulturę
- Utrwalenie skojarzenia - Polska jako kreatywne zagłębie Europy
- Promocja Polski oraz działalności IAM


 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin