.

Strategia PR dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w Unii Europejskiej w 10 miastach (praca przygotowana na konkurs Young Creatives)

dodano: 
02.09.2011

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Weber Shandwick

Tytuł projektu:
Strategia PR dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w Unii Europejskiej w 10 miastach (praca przygotowana na konkurs Young Creatives)

Autorzy:
Krzysztof Bukowski, Klaudia Rakowska (Weber Shandwick)

Polska kreatywnym zagłębiem Europy:
- Polacy jako twórczy i kreatywni ludzie
- Polska krajem pełnym potencjału i inspiracji
- Program kulturalny Polski podczas Prezydencji w UE, oparty na 5 filarach, jest świeży, nowy, trendy, bezprecedensowy i wpływający na dobrą percepcję Polski za granicą

Odkryj kreatywne zagłębie w swoim mieście…
Trójwymiarowe rysunki przed siedzibą Parlamentu, Ministerstwa Kultury oraz najbardziej uczęszczanym przez mieszkańców, charakterystycznym punktem w danym mieście. Rysunki przedstawiają „wyrwę” w ziemi, w której widoczny jest kształt danego miasta, z zaznaczonymi flagą polską miejscami, w których będzie można „zgłębiać” polską kulturę. Przy każdym rysunku znajdzie się napis w narodowym języku: „Odkryj kreatywne zagłębie w swoim mieście”.

Filar 1 – Twórczość Czesława Miłosza
W najpopularniejszych parkach w danym mieście instalujemy ławki z siedzącą figurą Czesława Miłosza. W rękach poety znajduje się książka, w której zainstalowane są gniazda słuchawkowe. Każdy przechodzący może się przysiąść, podłączyć swoje słuchawki i posłuchać polskiej poezji w swoim narodowym języku.

Dodatkowo wykorzystamy znajdujące się w centrum danego miasta budki telefoniczne do wzbudzania ciekawości przechodniów. Telefony będą dzwonić, a gdy spacerowicz  podniesie słuchawkę, usłyszy poezję Miłosza, czytaną w narodowym języku przez znanego artystę z danego kraju.

Filar 2 – Twórczość Stanisława Lema
Do każdej ze stolic na kilka dni zawitają istoty humanoidalne rodem z twórczości Lema. Chodzą po ulicach danego miasta, zapraszając mieszkańców do swojej bazy…którą są specjalnie przygotowane namioty sferyczne, ustawione na placach lub w parkach. W namiotach zaprezentowany zostanie multimedialny pokaz sztuki Teatru Biuro Podróży „Planeta Lem”. W jednym z namiotów sferycznych istoty z twórczości Lema prowadzą biuro prasowe, w którym można się dowiedzieć ciekawostek z życia pisarza oraz poznać jego dzieła.

Filar 3 – Twórczość Karola Szymanowskiego
Twórczość Karola Szymanowskiego – zanim w miastach pojawi się RSQ ze swoją trasą koncertową – dajemy szansę mieszkańcom na zapoznanie się z twórczością Szymanowskiego. Zapraszamy lokalnych artystów / uczniów / studentów szkół muzycznych do wzięcia udziału w spontanicznych koncertach ulicznych = flashmobach. Koncerty odbywają się w najmniej spodziewanych miejscach miasta (ale skupiających dużą liczbę osób) np. dworce kolejowe, centra handlowe, place i skwery.

Filar 4 – Przewodnik do Polaków
Przewodnik do Polaków, czyli 5 dokumentów prezentujących drogę Polski do wolności. Prezentacje mają miejsce w podziemiach – piwnicach, metrze, przejściach podziemnych, ponieważ większość sztuki „z tamtych czasów” powstawała w ukryciu lub była zmuszana do ukrywania się (cenzura). Wokół dokumentów organizowane są akcje, podczas których społeczność lokalna może lepiej „zgłębić” polską kulturę.
Np. przed filmem o polskiej modzie, lokalni studenci szkół artystycznych/ plastycznych mogą zaprezentować swoje kolekcje wzorowane na kolekcjach Barbary Hoff. Kolekcje zostaną przedstawione i wystawione na sprzedaż przed wyświetleniem dokumentu o modzie. Przed wyświetleniem dokumentu o zabawkach, lokalni młodzi artyści mogą przygotować kolekcję zabawek „z innej epoki”.

Filar 5 – I, Culture
I, culture – seria warsztatów interdyscyplinarnych, podczas których uczestnicy szyją jeden wielki element będący częścią ogromnej układanki składającej się w logotyp „I, culture”.
Projekt ma swój międzynarodowy fan page na FB. Fani z 10 stolic mogą wziąć udział w konkursie - znajdź elementy polskiej kultury w swoim mieście, prześlij zdjęcie lub film i wygraj wycieczkę do Polski.

Biuro Prasowe
Każdy z filarów prowadzonych działań wspierany będzie zarówno przez wysyłkę kreatywnych, niestandardowych informacji prasowych do kluczowych mediów i agencji prasowych, eleganckich, oryginalnych zaproszeń na premierowe wydarzenia do przedstawicieli władz lokalnych, środowiska lokalnych artystów oraz instytucji wspierających kulturę, jak i przez intensywne działania w sieci, szczególnie w mediach społecznościowych (facebook, twitter).
Dla każdego z projektów stworzymy osobne strony i konta w portalach społecznościowych, które oprócz promocji działań poprzez informowanie i zachęcanie do udziału w wydarzeniach będą odnosiły użytkowników do głównej strony internetowej projektu.

Ważnym elementem będzie stworzenie aplikacji dla urządzeń mobilnych (Android, iOS, Symbian), które maksymalnie uproszczą użytkownikom odnajodwanie informacji o wydarzeniach kulturalnych wykorzystując np.. geotagging i rozszerzoną rzeczywistość.

Ogólny harmonogram działań

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin