.

Strategiczny program społecznego zaangażowania

dodano: 
10.05.2006

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

TBWA\

TBWA\ - nagrodzona w 2004 roku w konkursie Dobroczyńca Roku, kategoria: strategiczne programy społecznego zaangażowania

O firmie

Grupa Reklamowa TBWA\COMMUNICATION GROUP wchodzi w skład TBWA\ Worldwide - jednej z najszybciej rozwijających się światowych sieci agencji. TBWA\ posiada 237 biur w 75 krajach i zatrudnia około 8300 pracowników. W Polsce firmy wchodzące w skład grupy to: TBWA\WARSZAWA, TEQUILA\POLSKA, \DATA SOLUTIONS, \SALES LINK, TBWA\PR, \INVERSE, TEQUILA\DIGITAL, \CONNECT oraz TBWA\TELESCOPE. Łącznie zatrudniają ok. 170 osób.

TBWA\ została nagrodzona za:

• wykorzystanie doświadczenia, wiedzy i potencjału agencji reklamowej do promowania wartościowych projektów społecznych,
• kompleksowe organizowanie kampanii społecznych dla różnych organizacji społecznych,
• wyodrębnienie w ramach struktury firmy osobnej komórki do zajmowania się projektami społecznymi.

Współpraca

Agencja TBWA od kilku lat prowadzi wspólnie z organizacjami społecznymi szereg kampanii społecznych. W 2004 roku wyodrębniła w ramach firmy osobną komórkę zajmującą się projektami non-profit: TBWA\TELESCOPE. Jej zadaniem jest współpraca z instytucjami charytatywnymi, promocja sztuki i ciekawych inicjatyw społecznych. TBWA\TELESCOPE pomaga również producentom, artystom i przedsiębiorstwom w pozyskiwaniu sponsorów, kontaktach z mediami.

Agencja TBWA współpracuje z wieloma organizacjami społecznymi. Z niektórymi współpraca ma charakter wieloletni i ciągły. Takimi organizacjami są:
• Fundacja Synapsis - zajmująca się dziećmi autystycznymi. Współpraca z Fundacją Synapsis trwa od 2001 roku. TBWA przygotowała dwie duże kompleksowe kampanie edukacyjno-promocyjne o autyzmie i samej Fundacji Synapsis. Wartość tych kampanii szacuje się na ok. 280.000 zł. W 2004 roku firma TBWA rozpoczęła wspólnie z Fundacją Synapsis program finansowany przez Unię Europejską (EQUEL): „Partnerstwo dla Rain Man’a - Rain Man dla Partnerstwa”. Jego celem jest projektowanie i realizacja modelowego przedsiębiorstwa społecznego dla dorosłych autystów.
• Fundacja Urszuli Jaworskiej, zajmująca się budowaniem bazy danych dawców szpiku kostnego dla chorych na białaczkę. Współpraca Agencji i Fundacji rozpoczęła się kampanią „Trudniejsze niż znaleźć miłość”. Dzięki niej udało się pozyskać wiele nowych osób, które chcą zostać dawcami szpiku. W ramach kontynuacji współpracy agencja w 2004 roku przygotowała projekt kampanii, której celem jest pozyskanie 1% podatku od osób fizycznych dla Fundacji.

W roku 2004 firma TBWA przeprowadziła również inne kampanie społeczne, były to:
• Kampania ekologiczna dotycząca recyklingu śmieci dla Eko Punkt,
• Kampania „Nie złość się, bo tak ci zostanie” dla Ministerstwa Infrastruktury,
• Kampania edukacyjna „Polska jest Rajem” dla ONZ,
• Kampania „Stop pedofilom w sieci” dla Fundacji Kidprotect,
• Kampania promująca dogoterapię dla Fundacji Przyjaciel,
• Promocja teatru K2,
• Badania 4 linii kreatywnych kampanii dla Fundacji Promocji Zdrowia,
• Promocja przedstawienia Off Ballet Special dla opery wiedeńskiej,
• Plakaty promocyjne dla kilku aukcji charytatywnych,
• Kampania „Infolinia dla bezdomnych” dla Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.

Wartość zaangażowania finansowego firmy TBWA w działania społeczne w 2004 roku wyniosła kilkadziesiąt tysięcy złotych, natomiast wsparcie niefinansowe szacowane jest na około milion złotych. Działalność non-profit firmy TBWA przyniosła jej poprawę wizerunku i reputacji oraz wzrost motywacji menadżerów i pracowników

Nagrody:

Dobroczyńca Roku

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin