.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - czerwiec 2006

dodano: 
05.07.2006

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

Wakacje nie dla PR-owców

Czerwcowy raport PRoto zawiera analizę 60 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. To o 5 mniej w porównaniu z majem i aż o 14 więcej w stosunku do czerwca roku poprzedniego. Rynek dla PR-owców nie uległ więc załamaniu pomimo rozpoczynających się wakacji. W czerwcu specjalistów poszukiwały najczęściej agencje PR-owskie. Agencja Ciszewski chciała wzmocnić swój zespół o Account Executive’a, Account Managera i Praktykanta, Edelman o Account Directora i Account Executive’ów (do działu Brand PR i Financial PR). Oprócz tego agencja Pleon chciała zatrudnić Account Directora i Account Managera, Creative – Account Managera i Praktykanta, a Kamodus PR – Asystentkę.

Wykres 1


Czerwcowe ogłoszenia najczęściej były przesyłane na adres Redakcji (28 z 60 ofert). Internet i prasa były równorzędnymi źródłami ofert pracy (po 16 ogłoszeń) Wszystkie ogłoszenia nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość ofert związana była ze stałym zatrudnieniem, poszukiwano również praktykantów/stażystów.

Wykres 2


Wśród miejsc zatrudnienia pracodawcy najczęściej wymieniali tradycyjnie województwo mazowieckie – 38 ofert, po 3 ogłoszenia pochodziły z województw – małopolskiego i wielkopolskiego, dwie z łódzkiego i po jednej – z podkarpackiego i pomorskiego. 12 ogłoszeniodawców nie wskazało miejsca zatrudnienia.

Wykres 3


W czerwcu, podobnie jak w poprzednim miesiącu, najczęściej poszukiwano specjalisty – 21 ofert. Jest to jednak o 7 ogłoszeń mniej na tego typu stanowisko niż w maju. Znacznie spadł natomiast popyt na managerów/dyrektorów – w tym miesiącu poszukiwano ich o 10 mniej niż w poprzednim (w sumie 15 ofert na stanowiska managerskie). Za to aż 14 ofert dotyczyło pracy na stanowisku konsultanta/ asystenta (o 8 więcej niż w maju), a 10 praktykanta/stażysty (o 4 więcej). 24 spośród 60 ogłoszeń zamieściły agencje, 29 ofert nadesłały firmy, a 7 - pośrednicy.

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)



W czerwcu pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (39 spośród 60 ogłoszeń). W 6 ogłoszeniach podano, że oprócz znajomości angielskiego, konieczna lub dobrze widziana jest znajomość języka niemieckiego. W pozostałych dwóch stawiano wyłącznie na umiejętność posługiwania się językiem niemieckim. W pojedynczych ogłoszeniach wymagano znajomości języka francuskiego lub jednego spośród angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego lub włoskiego (Wyk. 5).

Wykres 5


W czerwcu w branży media/marketing pojawiło się 28 ogłoszeń. Warto zaznaczyć, że w większości były to ogłoszenia zamieszczane przez agencje PR. 5 ofert dotyczyło pracy w branży finansowej. Po 3 ogłoszenia zamieścili pracodawcy związani z branżą handlową i z nauką (Wyk. 6).

Wykres 6


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.

W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Pracownik do Działu Promocji
• Account Director
• Account Executive
• Account Manager
• Asystent ds.PR
• Asystentka Dyrektora Generalnego/ Specjalista ds. PR
• Asystentka działu marketingu i PR
• Asystentka działu PR
• Asystentka Zarządu/Biura PR
• Brand Manager
• Communication Manager
• Junior Account Executive
• Junior Account Manager
• Junior PR Manager
• Konsultant ds. sponsoringu
• Marketing Menedżer
• PR Account Executive
• PR Assistant
• PR Manager
• Pracownik biura PR
• Pracownik działu PR
• Pracownik w zakresie public relations/reklamy
• Praktykant
• Projekt Manager do działu Komunikacji
• Specjalista ds.public relations i marketingu
• Specjalista ds. Marketingu, Promocji i PR
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds.kontaktów zewnętrznych
• Specjalista w zakresie public relations/reklamy
• Stażysta w dziale PR
• Stażysta/Praktykant

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto,
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców,
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin