.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - grudzień 2004

dodano: 
14.01.2005

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach, jakie ukazały się w okresie od 1 do 31 grudnia 2004 roku. Ogłoszenia pochodzą z portali internetowych i prasy.

Opis

• W grudniu 2004 r. w analizowanych materiałach znaleziono 47 ogłoszeń o pracę dla PR-owców. Większość związana była ze stałym zatrudnieniem. Poszukiwano również 2 stażystów i 1 praktykanta.
• 32 ogłoszenia pojawiły się na stronach internetowych, 14 można było znaleźć w prasie, a 1 ogłoszenie przysłano bezpośrednio do redakcji PRoto.
• 7 ogłoszeń pochodziło bezpośrednio od agencji PR, 19 z działów PR firm, a 21 zamieścili pośrednicy.
• Spośród wskazanych miejsc pracy przeważało województwo mazowieckie (23). Duża część ogłoszeniodawców (16) nie podawała miejsca przyszłego zatrudnienia.
• Oferowano stanowiska o następujących profilach: 5 dla asystenta, 17 dla dyrektora/managera PR oraz 24 dla specjalistów związanych z branżą PR. W tym miesiącu poszukiwano 1 konsultanta PR.
• Nazwy stanowisk dla pracowników branży PR wymieniane w ogłoszeniach o pracę były zróżnicowane. Wśród najciekawszych stanowisk można wymienić: PR – and Advocacy Manager, Events & In-store Specialist (Specjalista ds. Organizacji Wydarzeń Promocyjnych); Koordynator ds. Sponsoringu Wydarzeniowego

Szczegółowe informacje – wykresy

Wykres 1. Źródło ogłoszeń


Wykres 2. Województwa, w których oferowana była praca


Wykres 3. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, asystent)


Wykres 4. Wykres porównawczy – profil oferowanych stanowisk dla PR-owców w okresie wrzesień – grudzień 2004.


Metodologia badania

Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.mediarun.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- www.praca.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- praca.money.pl/ofertypracy.cm
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.bankkadr.com.pl
- www.ipk.com.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.lfs.com.pl
- www.hill.com.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl


Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców - z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.
W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
- Account Executive
- Account Manager
- Asystentka
- Asystentka ds. Komunikacji Korporacyjnej
- Country Public Relation
- Dyrektor ds. komunikacji (PR Manager)
- Events & In-store Specialist (Specjalista ds. Organizacji Wydarzeń Promocyjnych)
- Główny Kosmetolog
- Investors Relations Manager
- Key Accout Executive
- Konsultant-Szef Projektu
- Koordynator ds. Organizacji Konferencji
- Koordynator ds. Sponsoringu Wydarzeniowego
- Koordynator ds. Sprzedaży i Marketingu
- Marketing Manager
- PR and Advocacy Manager
- PR Manager
- Pracownik Agencji PR/Działu PR
- Pracownik ds. organizacji imprez i public relations
- Praktykant
- Product Manager
- Specjalista ds. Eventów
- Specjalista ds. komunikacji marketingowej
- Specjalista ds. marketingu
- Specjalista ds. marketingu i PR
- Specjalista ds. marketingu wydawniczego
- Specjalista ds. PR
- Stażysta Public Relations

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin