.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - kwiecień 2006

dodano: 
10.05.2006

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

Stabilny rynek dla PR-owców po świętach

Kwietniowy raport PRoto zawiera analizę 53 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. To o 4 mniej w stosunku do marca i o 9 więcej niż w kwietniu roku poprzedniego. W kwietniu specjalistów poszukiwały głównie agencje PR-owskie. Sigma i Cruso chciały zatrudnić Asystentów/Stażystów. Agencja Edelman poszukiwała Account Managera i Account Executive’a, Kuźnia PR chciała wzmocnić swój zespół o Account Executive’a/Managera, Twenty Four Seven oferowała objęcie stanowiska PR Account Managerowi, Ad rem chciała przyjąć Account Executive’a i Senior Account Executive’a, a Effective PR- Specjalisty PR.

Wykres 1



Kwietniowe ogłoszenia ukazywały się najczęściej w internecie – 29 ofert. Bezpośrednio do Redakcji PRoto trafiło 20 ofert pracy. Najrzadziej ogłoszenia ukazywały się w prasie ( tylko 4 ogłooszenia) Wszystkie ogłoszenia nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość ofert związana była ze stałym zatrudnieniem, poszukiwano również praktykantów.

Wykres 2


Wśród miejsc zatrudnienia pracodawcy najczęściej wymieniali województwo mazowieckie – 26 ogłoszeń, po 3 ogłoszenia pochodziły z województw – pomorskiego, małopolskiego, dolnośląskiego, 2 oferty – z kujawsko-pomorskiego. 16 ogłoszeniodawców nie wskazało miejsca zatrudnienia.

Wykres 3



W kwietniu, podobnie jak w poprzednim miesiącu, najczęściej poszukiwano specjalisty – 37 ofert. To o 10 więcej niż w marcu. Znacznie spadł popyt na managerów/dyrektorów – w tym miesiącu poszukiwano ich o 11 mniej niż w poprzednim. 5 ofert dotyczyło zatrudnienia na stanowisku asystenta/konsultanta, 3 osoby mają rozpocząć praktyki. 22 spośród 53 ogłoszeń zamieściły agencje, 22 oferty nadesłały firmy, a 9 - pośrednicy.

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)



W kwietniu pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (42 spośród 53 ogłoszeń). W dwóch ogłoszeniach podano, że oprócz znajomości angielskiego, wysoko oceniana będzie znajomość drugiego języka – francuskiego i/oraz niemieckiego, a także japońskiego i duńskiego. Tylko w jednym ogłoszeniu wskazywano na znajomość języka francuskiego. W 4 ogłoszeniach nie podano oczekiwań dotyczących znajomości języka (Wyk. 5).

Wykres 5
 



W kwietniu w branży media/reklama/PR pojawiło się 28 ogłoszeń. Trzeba zaznaczyć, że w większości były to ogłoszenia zamieszczane przez agencje PR. 6 ofert dotyczyło pracy w branży FMCG. 3 ogłoszenia zamieścili pracodawcy związani z branżą handlową (Wyk. 6).

Wykres 6



Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.
W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account Coordinator - IT Communications
• Account Executive
• Account Manager
• Asystent/Stażysta PR
• Event Manager
• Konsultant ds.IPO (relacje inwestorskie)
• Młodszy kierownik ds. promocji i komunikacji,
• Młodszy PR Specjalista
• Naczelnik działu zarządu banku i PR
• PR Account Executive/Manager
• PR Account Manager
• PR Director
• PR Executive
• PR i Marketing Assistant
• PR Manager
• Praktykant
• Rzecznik Prasowy/Specjalista ds.PR
• Sekretarka/asystentka
• Senior Account Executive
• Specjalista ds. HR i komunikacji wewnętrznej,
• Specjalista ds. marketingu
• Specjalista ds. Marketingu i PR
• Specjalista ds. Obsługi klienta
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. PR - Stażysta
• Specjalista ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
• Specjalista działu marketingu i PR
• Stażysta PR
• Technical Communication Specialist
• Współpracownicy
 
Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl
 
Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin