.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - kwiecień 2007

dodano: 
08.05.2007

Autor:

PRoto
komentarzy: 
1

Trzeci miesiąc powyżej setki
Kwietniowy raport PRoto zawiera analizę 108 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. W kwietniu ukazało się 8 ogłoszeń mniej niż w marcu, ale aż 55 więcej niż w kwietniu roku poprzedniego. To już trzeci miesiąc z rzędu, w którym w prasie i Internecie ukazuje się ponad 100 ofert pracy dla pracowników branży public relations.
W analizowanym miesiącu pracowników poszukiwały między innymi firmy: Asus, BZ WBK, Capgemini Global Outsourcing, Citybank Handlowy, Dupont, emFinanse Doradcy Kredytowi, Honda Poland, Multibank, Orange, P4, PKN Orlen, Provident, Sanitec Koło, Towarzystwo Ubezpieczeń EUROPA oraz Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie EUROPA i Volvo.

Pracowników poszukiwały również agencje, a wśród nich: 180° Public Relations, Ad rem, Advanced PR, Agencja reklamowa E.P. Creative Services, Biel, Ciszewski PR, Communication Unlimited, CORE PR, Creative PR, Cruso, Effective Public Relations, Euro RSC, Heureka, IMR Advertising by PR, ITBC Communication, Ixel Communications, Kuźnia PR, Mediadem PR, On Board, Pegasus PR, Prestige PR, PRiMUM PR, Principle, Profile, Q&A Consulting, Sigma, Star PR, Tauber Promotions, trzy, 14, Twenty Four Seven i United PR.

Wykres 1


Najwięcej ogłoszeń w kwietniu znalazło się na stronach serwisów rekrutacyjnych - 47, 41 nadesłano na skrzynkę redakcyjną PRoto, a 20 było zamieszczonych w prasie. Wszystkie oferty nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość z nich była związana ze stałym zatrudnieniem i skierowana była do potencjalnych specjalistów, osiem ofert przesłanych do PRoto dotyczyło stażu.

Wykres 2


Tradycyjnie najwięcej ofert dotyczyło województwa mazowieckiego – 56 ogłoszeń. Aż 10 ofert pochodziło z województwa małopolskiego, 6 z dolnośląskiego, po pięć – ze śląskiego i łódzkiego, trzy z wielkopolskiego, a jedno z województwa kujawsko-pomorskiego.

Wykres 3


W kwietniu najczęściej poszukiwano specjalistów – 62 ogłoszenia. 25 ofert dotyczyło stanowisk managerskich/dyrektorskich, poszukiwano także 12 praktykantów i 9 konsultantów/asystentów.

Wykres 4
„Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)


W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów głównie znajomości języka angielskiego (71 spośród 108 ogłoszeń). W pojedynczych przypadkach oczekiwano znajomości języka angielskiego, a znajomość drugiego języka pracodawca uznałby za atut. W pojedynczych ofertach za niezbędne uznano znajomość języka francuskiego, niemieckiego i włoskiego przy jednoczesnej umiejętności posługiwania się językiem angielskim. W 27 ofertach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie (Wyk. 5).

Wykres 5


W badanym okresie w branży media/marketing pojawiło się 50 ogłoszeń. 7 ofert pochodziło z branży finansowej, 5 – z IT, 3 – z edukacyjnej, po 2 – z telekomunikacyjnej, paliwowej, motoryzacyjnej, handlowej i doradztwa personalnego. (Wyk. 6).

Wykres 6


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account executive
• Account executive, specjalista ds. eventów
• Account manager
• Assistant account manager
• Asystent ds.PR zarządu
• Corporate communication specialist
• Dyrektor ds. komunikacji i PR
• Dyrektor ds. marketingu
• Dyrektor działu marketingu
• Dyrektor wykonawczy
• Event coordinator
• Junior account manager
• Kierownik projektów
• Konsultant
• Koordynator ds.promocji i marketingu
• Koordynator ds.public relations
• Manager projektów
• Manager ds. eventów
• Marketing communications specialist
• Marketing manager
• Młodszy specjalista ds. PR
• New business manager
• PR Account manager
• PR Konsultant
• PR manager
• PR&Marketing Executive
• PR&Marketing Specialist
• Pracownik do działu marketingu i PR-u
• Pracownik działu promocji
• Praktykant
• rzecznik prasowy
• Senior account manager
• Specjalista ds. E-PR-u
• Specjalista ds. komunikacji
• Specjalista ds. komunikacji marketingowej
• Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
• Specjalista ds. marketingu i PR-u
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. PR i komunikacji wewnętrznej
• Specjalista ds. promocji i PR
• Specjalista ds. PR-u
• Specjalista ds. PR-u i marketingu
• Specjalista ds. PR-u i sprzedaży
• Specjalista ds. public relations i marketingu
• Specjalista ds.PR i komunikacvji wewnętrznej
• Specjalista, starszy specjalista ds. komunikacji społecznej
• Sports Promo&PR specialist
• Starszy specjalista ds. promocji i mediów
• Stażysta
• Szef działu promocji Metodologia badania Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.

Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego - ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl
Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców - z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
09.05.2007
13:21:38
Marcin
(09.05.2007 13:21:38)
ping
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin