.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - kwiecień 2011

dodano: 
11.05.2011

Autor:

PRoto.pl
komentarzy: 
1

Na Wielkanoc mniej ofert

Raport PRoto.pl za kwiecień 2011 roku zawiera analizę 126 ofert pracy przeznaczonych wyłącznie dla PR-owców. To o 43 oferty mniej niż w marcu tego roku i 18 mniej niż w kwietniu zeszłego roku. Zgodnie z tendencją utrzymującą się od początku tego roku, w analizowanym okresie większość ofert pochodziła od agencji. Najczęściej poszukiwani byli stażyści. W porównaniu z marcem zmalało zapotrzebowanie na konsultantów i asystentów.

W analizowanym miesiącu PR-owców poszukiwały głównie agencje (78  ofert), w tym: Ciszewski PR, Edelman Polska, Euro RSCG Sensors, Fleishman-Hillard, Headlines Porter Novelli, MSL Warsaw, Multi Communications, On Board Public Relations, Solski Burson-Marsteller i Weber Shandwick.

Firmy i instytucje zamieściły łącznie 44 oferty. Wśród ogłoszeniodawców znalazły się m. in.: Allegro, Belgijska Izba Gospodarcza, Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, Centrum Projektów Informatycznych MSWiA, Dom Maklerski TMS Brokers, Eurobank, Groupon, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Sony Computer Entertainment Polska i Uniwersytet Łódzki.

Pośrednicy zamieścili 4 oferty.

Wykres 1

 

Tradycyjnie najpopularniejszym źródłem ogłoszeń w kwietniu było PRoto.pl. Z naszego portalu pochodzi blisko trzy czwarte ofert. Tak jak w marcu, do najpopularniejszych źródeł ogłoszeń zaliczają się także portale infopraca.pl (18 ogłoszeń) i pracuj.pl, z którego pochodzi 15 ofert.

Wykres 2

 

Tabela 1

 

Tak jak w poprzednich miesiącach, najwięcej ofert pochodziło z województwa mazowieckiego, zwłaszcza z Warszawy. Pozostałe oferty najczęściej dotyczyły województwa dolnośląskiego i małopolskiego (po 10 ofert), łódzkiego (4 oferty) oraz śląskiego i wielkopolskiego – 3 oferty.

Wykres 3

W porównaniu z marcem znacznie zmalało zapotrzebowanie na konsultantów i asystentów (w kwietniu pojawiło się jedynie 18 ofert, wobec 42 ofert w marcu). Bardzo podobna była także liczba ogłoszeń dla specjalistów (28 w marcu i 26 w kwietniu). Znów najczęściej poszukiwani byli za to praktykanci i stażyści. W kwietniu mogli oni wybierać spośród 54 ofert.

Wykres 4

W większości ofert publikowanych w kwietniu pracodawcy wymagali znajomości języka angielskiego. W tym miesiącu pojawiło się również 13 ofert, w których pracodawcy wskazywali na znajomość drugiego języka. Co trzecie ogłoszenie nie zawierało informacji dotyczących znajomości języków obcych.

Wykres 5

 

W ubiegłym miesiącu najwięcej ofert dotyczyło branży mediowo-marketingowej i w większości pochodziło od agencji PR. Poza tym PR-owców przeważnie poszukiwały firmy z sektora IT oraz instytucje publiczne. W porównaniu do marca pojawiło się o połowę mniej ofert pracy pochodzących z branży finansowo-ubezpieczeniowej.

Wykres 6

 

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:

 

  • account executive
  • account executive (dział finance lub consumer goods)
  • account executive w dziale komunikacji korporacyjnej
  • account manager
  • account manager assistant/stażysta
  • account manager w dziale consumer goods & lifestyle
  • account manager/senior account manager
  • account/PR manager
  • asystent ds. PR/redaktor/praktykant
  • asystent zespołu/stażysta
  • communications manager
  • dyrektor działu PR/PR manager
  • event manager
  • główny specjalista ds. obsługi merytorycznej
  • główny specjalista ds. obsługi serwisów internetowych
  • junior account coordinator
  • junior account executive
  • junior account executive w dziale IR
  • junior account manager
  • junior account manager/account manager (IT)
  • junior community manager
  • junior PR account executive
  • kierownik ds. komunikacji zewnętrznej
  • konsultant
  • koordynator ds. marketingu
  • manager ds. marketingu i PR
  • manager ds. PR i komunikacji marketingowej
  • manager marketingu
  • marketing intern (specjalizacja: social media)
  • młodszy specialista ds. serwisów społecznościowych
  • młodszy specjalista ds. PR i marketingu
  • new business manager
  • osoba do prowadzenia portalu internetowego
  • PR & communication specialist
  • PR & event manager
  • PR and communication manager
  • PR assistant
  • PR i IR manager
  • PR manager
  • PR manager assistant
  • praktykant
  • praktykant w dziale PR
  • praktykant w dziale social media i e-PR
  • praktykant/-ka (w departamencie PR)
  • praktykant/ka w biurze rzecznika prasowego
  • praktykant/-ka w dziale marketingu i PR
  • praktykant/-ka w dziale promocji i PR
  • senior account executive
  • social media enthusiast /account manager
  • social media intern
  • specjalista ds marketingu i PR
  • specjalista ds. komunikacji
  • specjalista ds. komunikacji i PR
  • specjalista ds. komunikacji marketingowej
  • specjalista ds. partnerów i sprzedaży międzynarodowej
  • specjalista ds. PR
  • specjalista ds. PR i marketingu
  • specjalista ds. PR/copywriter
  • specjalista ds. promocji
  • specjalista ds. relacji inwestorskich
  • stażysta
  • stażysta PR
  • stażysta w dziale eventów
  • stażysta w dziale komunikacji korporacyjnej
  • stażysta w dziale komunikacji technologicznej
  • stażysta w dziale PR
  • stażysta w dziale promocji
  • stażysta/asystent do działu consumer communications
  • stażysta/-ka
  • stażysta/-ka (dział corporate PR)
  • stażysta/praktykant
  • stażysta/praktykant (PR i marketing interentowy)
  • wojewódzki specjalista ds. PR

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:

- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.infopraca.pl
- www.jobsales.pl
- www.jobexpress.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl
- www.goldenline.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe

 

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
18.05.2011
11:23:56
qwer
(18.05.2011 11:23:56)
wiadomo-stazysci i praktykanci.firmy chca miec darmowa sile robocza.wykonuja oni te same obowiazki co junior lub asystent, ale sie im nie placi.chory ten system
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin