.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - lipiec 2006

dodano: 
03.08.2006

Autor:

PRoto
komentarzy: 
1

Rekordowa liczba ogłoszeń dla PR-owców

Lipcowy raport PRoto zawiera analizę 67 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. To rekordowa liczba ogłoszeń, jaką Redakcji PRoto udało się odnaleźć w prasie i internecie od początku przygotowywania raportu. Ofert jest, w porównaniu z czerwcem, więcej o 7, natomiast aż o 39 wzrosła ich liczba w stosunku do lipca roku poprzedniego.
W lipcu specjalistów poszukiwały najczęściej agencje PR-owskie. Rowland Communications chciała wzmocnić swój zespół o Account Coordinatora i Account Executive’a. Account Executive’a szukały także agencje Ciszewski PR i CORE PR, oprócz tego chciały one zatrudnić Account Managerów. Ponadto pracowników poszukiwały agencje: Ad rem, Cruso PR, OmniPRo, CC Group, Effective PR, Mmd, Pegasus, Pleon, PRIME PR, Tauber Promotion, TBT i Wspólnicy, TBWA\COMMUNICATION GROUP i Unicorn Solutions.

Wykres 1


Lipcowe ogłoszenia najczęściej były przesyłane na adres Redakcji (31 z 67 ofert). Drugim źródłem ogłoszeń okazał się w tym miesiącu internet (23 oferty), a trzecim – prasa, z 13 ogłoszeniami. Wszystkie ogłoszenia nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość ofert związana była ze stałym zatrudnieniem, poszukiwano również praktykantów/stażystów.

Wykres 2


Wśród miejsc zatrudnienia pracodawcy najczęściej wymieniali tradycyjnie województwo mazowieckie – 40 ofert, po 2 ogłoszenia pochodziły z województw – dolnośląskiego i lubuskiego, po jednej – z lubelskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego, pomorskiego i śląskiego. Miejsce oznaczone w legendzie jako „inne” oznacza pracę na terenie wielu województw (road show) lub poza granicami Polski. 15 ogłoszeniodawców nie wskazało miejsca zatrudnienia.

Wykres 3


W lipcu, podobnie jak w poprzednim miesiącu, najczęściej poszukiwano specjalisty – 32 oferty. Jest to aż o 11 ogłoszeń więcej niż w czerwcu. Na podobnie wysokim poziomie utrzymuje się zapotrzebowanie na managerów/dyrektorów - w tym miesiącu poszukiwano ich o 10 więcej niż w poprzednim (w sumie 25 ofert na stanowiska managerskie). Zmalało za to widocznie zapotrzebowanie na asystentów/konsultantów i stażystów/praktykantów. W prasie, internecie i na skrzynce PRoto pojawiło się o 9 ogłoszeń mniej na stanowiska asystenckie i o 5 mniej dla kandydatów na stażystów lub praktykantów. Można przypuszczać, że czerwcowe ogłoszenia dotyczące staży były związane z zatrudnianiem praktykantów (studentów lub świeżo upieczonych absolwentów) na okres wakacji.

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)


W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (53 spośród 67 ogłoszeń). W pojedynczych ogłoszeniach wymagano znajomości języka francuskiego, niemieckiego, rosyjskiego lub włoskiego. (Wyk. 5).

Wykres 5


W badanym okresie w branży media/marketing pojawiło się 36 ogłoszeń. Warto zaznaczyć, że w większości były to ogłoszenia zamieszczane przez agencje PR-owskie. 6 ofert dotyczyło pracy w branży finansowej, 5 - ogłoszeń zamieścili pracodawcy związani z branżą IT, a 4 – z handlem (Wyk. 6).

Wykres 6

 
Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.

W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account Coordinator
• Account Director
• Account Executive
• Account Manager
• Asystent ds. PR i promocji
• Asystentka ds. PR-u i marketingu
• Communication Manager
• Dyrektor ds. Marketingu i PR
• Event Manager
• Junior Account Executive
• Junior Account Manager
• Junior PR Specialist
• Kierownik ds. kontaktów z mediami
• Menedżer ds. komunikacji i PR
• Menedżer public relations
• New Business Manager
• PR Assistant
• PR Executive
• PR Manager
• Praktykant
• Praktykant/Praktykantka
• Promotion/Event Specialist
• Public Relations Manager
• Public Relations Manager for Central Europe North (Poland, Baltics and Finland)
• Sekretarka-asystentka
• Senior Account Executive
• Senior PR Account Manager
• Senior PR Executive
• Specjalista ds. corporate affairs
• Specjalista ds. komunikacji marketingowej
• Specjalista ds. marketingu i komunikacji
• Specjalista ds. marketingu i PR
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. PR i komunikacji
• Staż w dziale PR
• Stażysta PR

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
03.08.2006
13:23:53
J-23
(03.08.2006 13:23:53)
Aż strach pomyśleć co będzie działo się w sierpniu :)))
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin