.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - listopad 2004

dodano: 
14.01.2005

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0


Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach, jakie ukazały się w okresie od 1 do 30 listopada 2004 roku. Ogłoszenia pochodzą z portali internetowych i prasy.

Opis
• W listopadzie 2004 r. w analizowanych materiałach znaleziono 56 ogłoszeń o pracę dla PR-owców, wszystkie związane były ze stałym zatrudnieniem.
• 38 ogłoszeń pojawiło się na stronach internetowych, a 18 można było znaleźć w prasie.
• 5 ogłoszeń pochodziło bezpośrednio od agencji PR, 27 z działów PR firm, a 24 zamieścili pośrednicy.
• Duża część ogłoszeniodawców (22) nie podawała miejsca przyszłego zatrudnienia. Spośród wskazanych miejsc pracy przeważało województwo mazowieckie (22).
• Oferowano stanowiska o następujących profilach: 4 dla asystenta, 18 dla dyrektora/managera PR oraz 34 dla specjalistów związanych z branżą PR. W tym miesiącu nie opublikowano ogłoszenia dla konsultanta PR.
• Nazwy stanowisk dla pracowników branży PR wymieniane w ogłoszeniach o pracę były zróżnicowane. Wśród najciekawszych nowych stanowisk można wymienić: Country Public Relations, dyrektor ds. Eventów, PR koordynator, Professional Relations Manager, specjalista PR ds. organizacji eventów i konferencji.

Szczegółowe informacje – wykresy

Wykres 1. Źródło ogłoszeń

Wykres 2. Województwa, w których oferowana była praca

Wykres 3. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, asystent)

Wykres 4. Wykres porównawczy – profil oferowanych stanowisk dla PR-owców we wrześniu, październiku i listopadzie.

Metodologia badania

Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.mediarun.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- www.praca.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- praca.money.pl/ofertypracy.cm
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.praca.gov.pl
- www.bankkadr.com.pl
- www.ipk.com.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.lfs.com.pl
- www.hill.com.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl


Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców - z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.
W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
- Account manager
- asystent działu marektingu i PR
- Brand Manager
- Country Public Relation
- dyrektor ds. Eventów
- dyrektor ds. PR/Rzecznik prasowy
- Junior account manager/ Assistant
- kierownik ds. PR korporacyjnego
- kierownik działu marketingu i PR
- kierownik działu promocji i komunikacji
- marketing manager
- PR koordynator
- PR manager
- pracownik do Działu Informacji i Promocji
- pracownik Działu Marketingu i PR
- pracownik PR
- Professional Relations Manager
- Promotion Manager
- rzecznik prasowy
- specjalista ds. marketingu
- specjalista ds. marketingu i PR
- specjalista ds. PR
- specjalista ds. Eventów
- specjalista PR ds. organizacji eventów i konferencji



komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin