.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - listopad 2010

dodano: 
15.12.2010

Autor:

PRoto.pl
komentarzy: 
0

PR manager poszukiwany

Raport PRoto.pl za listopad 2010 roku zawiera analizę 127 ofert pracy przeznaczonych wyłącznie dla PR-owców. To aż o ¼ mniej niż w ubiegłym miesiącu, różnica jest taka sama jeśli porównamy dane rok do roku. W listopadzie co drugie ogłoszenie zamieściła agencja (63 oferty). Kierunki rekrutacji rozkładają się  niemal po równo, bowiem firmy poszukiwały PR-owców tylko nieznacznie rzadziej (54 oferty). Aktywność pośredników standardowo była dużo niższa (10 ofert). Co ciekawe agencje poszukują pracowników głównie na niższe stanowiska (asystenci – 16 ofert, stażyści – 23 oferty) i kadry zarządzającej (manager – 18 ofert). Próżno szukać natomiast ogłoszeń dotyczących specjalistów. Tych było jedynie 6. Zupełnie odwrotna tendencja panuje w firmach. Aż 25 firm (czyli 46 proc.) poszukiwało specjalisty, a 14 (26 proc.) managera.

Wśród agencyjnych pracodawców znalazły się m.in. (63 oferty): Euro RSCG Sensors, Eskadra Publica, faceADDICTED, Hill&Knowlton Poland Publicia, Headlines Porter Novelli, Lighthouse Consultants, Multi Communications, , MRM Worldwide, Royal Brand PR

W październiku osób do działów PR w firmie szukały (łącznie 54 ofert) m.in.: Bank Polskiej Spółdzielczości, Red Bull, Cemex Polska, ENEA, ERA, Getin Noble Bank, Mattel Poland, , Marriott Hotel,Toyota Katowice, X-Trade Brokers Dom Maklerski, Zuno Bank AG

Wykres 1.

 

 

PRoto.pl tradycyjnie już pozostaje głównym źródłem ofert pracy dla PR-owców. Niespełna 2/3 listopadowych ogłoszeń trafiło bezpośrednio do PRoto.pl. Co ciekawe, w ubiegłym miesiącu nie odnotowaliśmy żadnego ogłoszenia znalezionego w prasie.

Do najpopularniejszych źródeł ogłoszeń zaliczają się niezmiennie: PRoto.pl, www.pracuj.pl oraz www.infopraca.pl. (tab. 1)  

Wszystkie ogłoszenia nadesłane do PRoto.pl zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”.

Wykres 2.

Tab.1

W badanym okresie najwięcej ofert, podobnie jak w miesiącach poprzednich, dotyczyło zatrudnienia w województwie mazowieckim – było to 83 spośród 127 ogłoszeń.

12 ofert pochodziło z województwa dolnośląskiego. Dalej po 7 z województw: małopolskiego łódzkiego i śląskiego. Po 5 ofert zamieścili pracodawcy z województw łódzkiego, pomorskiego i śląskiego. 5 ofert dotyczyło zatrudnienia w województwie wielkopolskim, 2 zaś – w pomorskim. Pojedyncze oferty pochodziły z zachodniopomorskiego i kujawsko-pomorskiego. Dwie oferty nie zostały uwzględnione w poniższym wykresie, ponieważ dotyczyły całego kraju.


Wykres 3.

 

W listopadzie pracodawcy prowadzili niemal idealnie zbilansowaną rekrutację. Najczęściej poszukiwali managerów. To do nich właśnie skierowano 37 spośród 127 ofert. Jednak tylko nieco mnie ofert skierowanych było specjalistów i praktykantów (po 34). W ubiegłym miesiącu w najtrudniejszej sytuacji były osoby, które poszukują pracy w charakterze asystentów lub konsultantów – skierowano do nich jedynie 22 oferty.

Wykres 4.

 

W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów w większości znajomości języka angielskiego 78 spośród 127 ogłoszeń). Znajomość pozostałych języków obcych była wymagana jedynie sporadycznie. Co trzeci pracodawca w ogóle nie wskazał znajomości języków obcych w ogłoszeniu.

Wykres 5.

 

W ubiegłym miesiącu najwięcej ofert pracy dotyczyły branży „media i marketing”. Blisko co dziesiąte ogłoszenie dotyczyło pracy w branży finansowej, zaś niewiele mniej z branży IT i farmaceutycznej/medycznej. 

Wykres 6.

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:

  • account executive (dział healthcare)
  • account manageraccount manager (komunikacja korporacyjna)
  • account manager (projekty z obszaru zdrowia)
  • account manager/PR manager
  • account manager/senior account manager
  • associate brand manager
  • asystent ds. komunikacji i PR
  • asystent ds. Public Relations
  • asystent działu marketingu i PR
  • asystent PR
  • communication manager
  • community/social media manager
  • ekspert ds. komunikacji
  • junior account executive
  • junior marketing manager
  • junior PR consultant/PR konsultant
  • kierownik działu marketingu
  • kierownik zespołu ds. marketingu i PR
  • koordynator kampanii świadomościowej
  • manager ds. marketingu i PR
  • marketing manager
  • media manager
  • menadżer ds. komunikacji i promocji
  • menadżer ds. sponsoringu sportowego
  • menedżer ds. Marketingu i Public Relations
  • młodszy specjalista ds. PR
  • new business developer (PR, e-PR, social media)
  • PR & marketing manager
  • PR konsultant
  • PR manager marki
  • pracownik działu marketingu
  • praktykant
  • senior client executive
  • senior konsultant
  • senior PR konsultant
  • social media & e-PR manager
  • social media manager
  • specjalista / starszy Specjalista ds. PR (Biuro Prasowe w Departamencie Komunikacji Korporacyjnej)
  • specjalista do spraw PR/asystent/-ka prezesa
  • specjalista ds. e-marketingu
  • specjalista ds. e-PR
  • specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i PR
  • specjalista ds. marketingu
  • specjalista ds. media relations
  • specjalista ds. mediów społecznościowych
  • specjalista ds. PR
  • specjalista ds. relacji inwestorskich
  • stażysta
  • stażysta (SEO Copywriter)
  • stażysta w dziale marketingu i PR
  • stażysta w dziale PR
  • stażysta/asystent
  • strateg/project manager

 

 

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl 
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl

- www.infopraca.pl
- www.jobsales.pl

- www.jobexpress.pl
- www.wakaty.com.pl 
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl
Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin